Winterklaar maken waterleidingen boot

Re: Winterklaar maken waterleidingen boot

Berichtdoor De Waalschokker » 24 Aug 2017, 15:02

Ik moet daar niet van wakker liggen kan varen als het vriest dat het kraakt of zo heet is dat ik eieren op mijn dek kan bakken :lol:
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Winterklaar maken waterleidingen boot

Berichtdoor kajoe » 25 Aug 2017, 08:47

ik moet zeggen als we over gevaar gaan praten dat wat een persoon zegt over idioot ,nou dan lopen er op dit moment nog veel grote idioten rond .
ik zie nog steeds mensen benzine tankjes vullen met een sigaret in de bek ,en roken in bootjes die een benzine stank achterlaten ,ook zie je van die maffen die roken bij het tanken bij een benzine station ,en als je er was van zegt krijg je een grote bek .
ok vroeger had je ook van die figuren die rookten aan dek op een tanker met blanke producten .
ik zelf ben opgegroeid op een winkelbunkerschip en wij rookten geen van allen en dat heb ik tot de dag van vandaag volgehouden ,zelfs bij de marine waar je zwaar onder druk gezet werd om te roken .
en dan nog bij iedereen die vaart loert het gevaar ook om de hoek ,neem de motor gloeiend heet iets gasolie er op en floep het brand ,vlampunt vanaf 55 graden zelf ontbranding ligt een fors stuk hoger maar toch .
en dan heb je mensen die geen gas in hun bootje willen om veiligheid reden en zetten dan een benzine aggregaat in het onderschip ,tja dat is stukken beter toch benzinedampen ontploffen natuurlijk nooit .
en dat was de reden dat wij op de passagiers vaart geen enkel litertje benzine aan boord mochten hebben .
en dan idiote dingen doen we allemaal wel eens of hebben gedaan ,maar tja we worden wat ouder en zeer waarschijnlijk ook wijzer .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Winterklaar maken waterleidingen boot

Berichtdoor De Waalschokker » 25 Aug 2017, 11:28

kajoe schreef:ik moet zeggen als we over gevaar gaan praten dat wat een persoon zegt over idioot ,nou dan lopen er op dit moment nog veel grote idioten rond .
ik zie nog steeds mensen benzine tankjes vullen met een sigaret in de bek ,en roken in bootjes die een benzine stank achterlaten ,ook zie je van die maffen die roken bij het tanken bij een benzine station ,en als je er was van zegt krijg je een grote bek .

.../...

en dan idiote dingen doen we allemaal wel eens of hebben gedaan ,maar tja we worden wat ouder en zeer waarschijnlijk ook wijzer .



Klopt als een bus Kajoe, vroeger werd er losser omgesprongen met het begrip veiligheid en "wie zonder zonde is werpe de eerste steen". :lol:
In mijn voormalig beroep heb ik in de vorige eeuw jarenlang tanktransport gereden en blies al rijdend wel eens een tank af of het gesjoemel met tankcleaning attesten (Noordvaarder weet vast wat ik bedoel).
Vandaag is er het begrip Seveso bedrijf als je daar werkt of als chauffeur binnenkomt is er een veiligheidsprotocol waar je niet goed van wordt, 30 jaar terug onbestaande.
Het benzine tanken met en nylon kledingstuk is ook niet zonder gevaar maar velen weten dat niet, kan ik dan ook roepen idioot statische elektriciteit en benzinedampen gaan niet samen...
Voorbeelden genoeg hoe het vroeger ook ging maar vandaag verboden zijn.
Moet toch zeggen dat etiket "idioot" vind ik toch niet netjes. :(
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Winterklaar maken waterleidingen boot

Berichtdoor R.C.Grootveld » 25 Aug 2017, 13:39

De Waalschokker schreef:Moet toch zeggen dat etiket "idioot" vind ik toch niet netjes. :(

Het in gevaar brengen van het leven van jezelf en anderen vind ik ook 'niet netjes'
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Winterklaar maken waterleidingen boot

Berichtdoor R.C.Grootveld » 25 Aug 2017, 13:43

De Waalschokker schreef:Voorbeelden genoeg hoe het vroeger ook ging maar vandaag verboden zijn.

En terecht ...

Ter illustratie:
Als er niets gedaan zou zijn aan verkeersveiligheid, bv
- strengere verkeersregels (met name max snelheid)
- veiligheidsglas
- veiligheidsgordels
etc.
Zouden er vandaag de dag in Nederland alleen al ca 50000 (inderdaad: vijftig duizend) verkeersdoden per jaar vallen.
Dus al die, door velen ("ik bepaal zelf wel wat veilig is" types) verguisde "regeltjes" blijken toch wel ergens goed voor te zijn.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Winterklaar maken waterleidingen boot

Berichtdoor Arthur » 25 Aug 2017, 14:15

Is natuurlijk offtopic, maar met een goed veiligheids pakket aan boord vielen er ook minder gewonden en doden.

Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Winterklaar maken waterleidingen boot

Berichtdoor Roelof » 25 Aug 2017, 21:36

@ R.C. Grootveld

Kajoe leeft nog en kan het navertellen. Hij en zijn bemanning zijn dus niet ontploft en Kajoe zal het niet weer doen.
Die 50.000 mensen per jaar die niet dood gaan omdat ze gered zijn als gevolg van veiligheidsmaatregelen in het verkeer zijn allemaal heel blij.

Rob, in plaats van off-topic door te gaan over onveiligheden welke er in lang vervlogen tijden uitgevoerd zijn omdat de gevaren destijds onderschat werden of de techniek nog niet zover ontwikkeld was, ben ik erg nieuwsgierig wat jij allemaal doet om het waterleiding systeem van je boot winter klaar te maken.

Daar gaat het topic tenslotte over.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten