Advies Digitenne antenne

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 23 Aug 2017, 16:02

Waar zit het ledje? Want heb er al meer over gelezen naar nog geen enkel blauw ledje gezien op de antenne. Ik heb dus de Funke DSC 550.
Binnetie
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Klaver vier » 23 Aug 2017, 17:19

Ik heb gewoon de antenne die bij digitenne hoort,met zo,n halfbakke voetje van plastic er onder.
Het ledje of zelf ledjes zitten waar de kabel op de antenne zit,rond om de kabel wordt het blauw verlicht
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 23 Aug 2017, 19:30

Deze werd door KPN bij mij geleverd een poosje terug:

Afbeelding
Dit is de Funke DSC 550, maar een blauwe led heb ik nog niet gezien. Heb er momenteel 2 van liggen. Mogelijk dat ze dus beide kapot zijn, ze zijn beide een keer gevallen vanaf 2 meter hoogte.
Binnetie
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Klaver vier » 23 Aug 2017, 19:57

Exakt de zelfde ,om de antenne aansluiting moet hij blauw branden.
Wij hebben met de antenne nog geen problemen gehad,wel met de kaarthouder achter in de televisie.
Wel heel goede service bij digitenne,dag en nacht bereikbaar,onze kaarthouder bleek na een paar testen door de helpdesk niet goed,de volgende dag al een andere in huis.
Ik vindt een abonnement wel duur voor de paar keer dat je het op de boot gebruikt,wij kijken meestal alleen hart van nederland,maar ja hobby's kosten geld
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 23 Aug 2017, 20:07

Dan is die van mij gewoon stuk. Omdat ik er 2 van heb dacht ik dacht het rotzooi was. Ik kan KPN benaderen voor een nieuwe antenne natuurlijk.
Ik betaal 4 euro per maand voor Digitenne (tweede smartcard van mijn schoonouders).
Binnetie
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Klaver vier » 23 Aug 2017, 20:17

Ik betaal ruim vier keer zo veel
Klaver vier
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 23 Aug 2017, 20:22

Misschien dat je kunt delen met iemand? Mijn schoonouders hebben Digitenne op de boot en ze hebben ook KPN thuis (dan heb je geloof ik korting). Afijn een extra smartcard kost 4 euro per maand en die betaal ik dan aan hun.
Binnetie
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Noordvaarder » 23 Aug 2017, 21:29

Binnetie schreef:Misschien dat je kunt delen met iemand? Mijn schoonouders hebben Digitenne op de boot en ze hebben ook KPN thuis (dan heb je geloof ik korting). Afijn een extra smartcard kost 4 euro per maand en die betaal ik dan aan hun.

Even over de antenne waar je het over hebt.
Als je het blokje(versterker) tussen de TV en de antennekabel in hebt zitten,en de stekker van de voeding in die versterker zit,dan moet de ingang van de OAX aansluiting op de antenne blauw oplichten.
Zonder versterker werkt het geval namelijk niet.
Het kan ook nog zijn,dat je een 5volt spanning op de uitgang van de antenne aansluiting van de TV hebt staan.

De zwarte Funke DSC550 antenne,is officieel geen buitenantenne.Men verkoopt hem wel zo,maar dat benaming geeft enkel de retail eraan.
De antenne is bedoeld voor binnen.De antenne is namelijk niet waterdicht voor langere duur buitengebruik.
De andere eerdere aangehaalde antenne van Konig is wel een buitenantenne,en een goede antenne.
Let wel, deze heeft een voeding van 9 volt nodig,en kan niet volstaan met je versterker van KPN,die maar 5 volt leverd.
Thuis zal dat geen probleem opleveren,maar op een boot dien je over een omvormer van 12,cq 24 naar 9 volt te beschikken,tenzij je op de boot ook 2209V hebt.
Dit is dus even een aandachtspunt inzake de Konig antenne.

Voor wat betreft het abonnement op Digitenne het volgende:
Het abonnement kost normaal nu vanaf 1 juli 2017 , € 15,50 per maand.
Voorheen was dat 14 euro.
Daarvoor kun je met en 3 toestellen digitaal via digitenne TV kijken.
Je hebt dan 3 smartcards nodig.
Voor de eerste betaal je niks( was 4 euro,maar je kreeg ook 4 euro korting daarop) , voor elke volgende card betaal je 4 euro huur per maand.
De kaarten zijn ook op MP te koop,maar je moet namelijk de kaart aanmelden bij KPN,en met een niety aangemelde card,heb je geen ontvangst.
Het geld dat jij betaald aan je schoonouders is niet de prijs van het abonnement,maar de maandelijkse huur voor de smartcard die in de Common Interface (CI) ,ook wel Conaxkaart,gestoken moet worden.
Delen zal denk ik moeilijk worden,want met wie moet je dat dan doen?
En als bv je buurman,waar je mee deelt,ineens naar een andere wil overstappen,wat moet je dan?
En per saldo bekeken,ben je altijd nog goedkoper uit,dan met een abo bij ziggo,want die bied geen extra digitenne abo voor op een boot of caravan.
Met dat probleem zit je niet,als je KPN Compleet zou hebben.

Ik heb al vanaf het begin dat Digitenne er is,er een abonnement op.
Mijn infra in- en buiten de woning ik heb ik erop aangepast .
Antenne zit buiten,en wat hier eerder gemeld werd in deze thread,"met storm heb je er last van",die raad ik aan zijn antenne eens op een betere plaats neer te zetten,danwel een goede buitenantenne te plaatsen.
Dergelijk problemen zijn vaak te wijten aan het niet voor elkaar hebben van infra betreffende het ontvangst signaal.
Noordvaarder
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 23 Aug 2017, 21:42

Dank voor de heldere uitleg. Ik zal eens vragen naar de factuur van KPN van mijn schoonouders om eens te kijken. Zo kwamen ze er 2 jaar terug achter dat ze een oud abonnement hadden en dubbele snelheid konden krijgen en daarvoor 5 euro minder betaalden (+TV abonnement).

Ik heb uiteindelijk deze antenne maar besteld: https://www.conrad.nl/nl/schwaiger-dvb- ... 43084.html gewoon met magneetvoet op de boot. Wordt ook wel door camper-mensen en vrachtwagenchauffeurs gebruikt en op het dak gezet. Mocht hij niet bevallen dan kan hij weer teruggestuurd worden (wel voorzichtig gebruiken dus). Heb nog even een koppelstukje besteld van 45 cent zodat ik gratis verzendkosten had. Anders is de antenne direct weer €24,50
Een leenantenne in de haven werkte wel goed met de versterker. Op de splitkabel staat goed aangegeven waar welke kabel moet + stroom. Zo heb ik ook de 2 Funke antennes aangesloten, maar geen enkele blauwe led gezien. Daarom denk ik dat ik gewoon dikke pech had. Kon me niet voorstellen dat het zo martelen zo zijn om beeld te krijgen. Denk dat menig persoon de Digitenne dan al lang de deur uit had gedaan haha.
Binnetie
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Klaver vier » 24 Aug 2017, 08:55

1 kleine toevoeging als je digitenne zonder dat grijze kastje neemt,maar met een kaart achter in de tv is het geen €15,50 maar rond de €18,00
Werkt heel goed ook met de zwarte binnen antenne,wel wat last als er een buitenboord motor langs komt,maar die komen bij ons zelden langs om 22.30 uur
Gr René
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten