Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 17 Aug 2017, 16:08

Zoiets verwacht ik ook niet van de ANWB, want dit handelt echt over de in bepaalde landen geldende wetsteksten.
ANWB geeft meestal alleen de grote lijnen en gaat niet over dit soort details.

Maar kennelijk heb ik een ander verwachtingspatroon in deze.

In andere landen is het overigens niet veel anders/beter; want de Duitse belangenorganisaties lijken ook de nodige onjuistheden over NL te publiceren als ik sommige draadjes in een Duits forum moet geloven.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Bobbob » 17 Aug 2017, 20:15

Ik zou een "overdatumbrandblusser" niet zomaar weg gooien,die kan meer hebben dan je denkt voor aleer die totaal niet meer werkt.Dus voor "nonkelambetanteflik" een nieuwe kopen en de oude toch bij de hand houden want die gaan gemakkelijk 10jr mee.
Mijn levensmoto is een Honda Gold Wing super bike 1800cc 6flat .
Bobbob
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 22 Feb 2017, 05:11
ligplaats:
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Noordvaarder » 17 Aug 2017, 20:23

Bobbob schreef: ..want die gaan gemakkelijk 10jr mee.

Een brandblusser gaat 20 jaar mee.
Dat is ingesteld sinds 2004.
http://www.brandblusserinfosite.nl/leeftijd.htm
Noordvaarder
 

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 17 Aug 2017, 21:57

- CO2 bederft niet
- AFFF volgens mij ook niet
- Poeder kan gaan klonteren
Zeker de 1e 2 gaan in mijn optiek "onbeperkt" mee, zolang ze maar op druk blijven en daarvoor zit er iha een metertje op.
Dus die doen het echt wel op het moment suprème.

Zolang ze niet doorroesten is er mijns inziens niets aan de hand
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 19 Aug 2017, 10:06

Popeye schreef:Ik stelde alleen de vraag of ik in Frankrijk, al dan niet ten onrechte een bekeuring heb gehad voor het aan boord hebben van een brandblusser waarvan de keuringsdatum verstreken is!

De vraag was dus niet: "Vind je dat iedereen een brandblusser aan boord moet hebben?!" :roll:

Groet, Jack.

OK, dus ook maar eens wat verder gezocht ....

In "Frankrijk per boot" Uitgave 2004 vond ik een opsomming van zaken die in Frankrijk aan boord moeten zijn:
De uitrusting
Uit hoofde van veiligheid is het in Frankrijk volgens het ministerieel besluit van 10 maart 1998 verplicht om de volgende uitrustingsstukken aan boord te hebben ....

....
= één of meer brandblussers (CE) :D
....
Dus .....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Popeye » 24 Jan 2018, 23:06

Popeye schreef:Varend op de Moezel bij Metz werd ik gecontroleerd door de waterpolitie. Papieren? Naar mijn idee alles oké, maar vaarbewijs bleek verlopen en ICP bleek ook verlopen? Later zag ik dat er wel een geldig ICP in het mapje met papieren zat, nu uitgegeven door Vamex en met een wat ander uiterlijk. Het oude verlopen document zat er ook nog bij en dat bekeek de agent. Toen de vraag; "Hebt u ook een brandblusser?" Heb ik. Keuringsdatum verstreken! Voor de brandblusser kreeg ik een bekeuring van 64 euro, en ik moest bij een watersportzaak vlakbij direct een nieuwe blusser kopen. Achtentachtig euro lichter kon ik mijn reis vervolgen. Later vroeg ik mij af; "heb ik bij de ANWB ooit gezien dat ik een brandblusser op de boot moet hebben in Frankrijk. Heb net even gezocht. In Nederland niet, en voor het buitenland vind ik checklist waar van alles op staat wat niet verplicht maar eventueel wel handig of verstandig kan zijn, zoals een notebook voor noodnavigatie, een satelliettelefoon, en ook (2!) brandblussers.
Heb ik nu terecht een bekeuring gekregen?

Groet, Jack.

Volgende week zaterdag ben ik even in de buurt van de Aimée, en wil dan meteen even het vaarbewijs van de boot halen, om thuis het (verlopen) vaarbewijs te verlengen. Eerst even op het WWW zoeken of het problemen kan geven wanneer het vaarbewijs al een poos verlopen is. Vind ik dit! Vaarbewijs is dus niet verlopen en onbeperkt geldig! :roll:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Popeye » 05 Feb 2018, 10:47

Nog even voor de zekerheid; Wanneer je ook in het buitenland vaart is het verstandig om een vaarbewijs met einddatum te vervangen door een zonder einddatum! Kost 20 Euro.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Vorige

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten