een stalen Riva " project"

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 16 Aug 2017, 02:33

Okay beste mensen!
Wat te doen...ik heb natuurlijk in het begin aangegeven dat het mij niet om een snelle boot te doen was maar om een boot met een mooie lijn....en daarbij was een buitenboord motor in een beun een hele makkelijke oplossing!...en goedkoop ook!...nu wil het geval dat ik de 6 cilinder voor niks heb, dus het is het meerwerk en uit denken hoe ik het ga doen het meeste werk, nou komt het mooie...ik heb ook nog de beschikking gekregen over een 7.5 liter big block 460cu-in uit een 1976 Ford Lincoln markV, de laatste der monicanen van de grote Amerikanen....beide autos zijn achtergelaten en niet afgemaakte projecten en aangezien er geen documenten meer bij zijn krijgt men deze autos ook niet meer op de weg met geldige papieren ( zelfs op curacao niet :lol: ) en zijn ze alleen nog goed voor onderdelen.
Maar nu komt het...ik wil nog steeds geen snelle boot! :shock: maar ik heb wat filmpjes op internet bekeken en ik moet zeggen dat het geluid van een dikke V8 geweldig is :D dus dat lijkt me wel wat om zo rond te pruttelen....dus...Zoran, wat voor keerkoppeling heb je liggen en hoe maak ik die pas achter een 6cilinder lijn motor of achter een V8 blok?
Ik wil die optie toch overwegen.
De 7.5 liter is natuurlijk wel heel mooi! elke cilinderslag was een lantarenpaal verder en een emmer benzine :lol:
Ik kom eind augustes voor 4 weken naar Nederland, 1, de kids moeten mij gaan leren hoe ik zelf foto's op deze site krijg, en verder heb ik nog wat zaken te regelen en tijd om eens te kijken hoe ik het een en ander aan elkaar krijg wat betreft de Riva....de boot gaat mij ook een stuk zwaarder worden en ik weet nog niet of ik daar nou zo happy mee ben aangezien ik de boot trailerbaar wil houden zodat ik zelf de transporten kan doen.
Dus ik ga eerst het volgende doen! Ik las de boot dicht en verder af zodat ik die eerst op een trailer naar de helling breng en de boot te water kan laten om te zien hoe die drijft/ligt, dan kan ik ook op de weegbrug om te kijken wat het gewicht is.
Daarna kan ik altijd nog beslissen wat ik ga doen, tot zover mijn plan met de Riva!...zodra ik weer wat foto's heb stuur ik ze door naar Henk die zo vriendelijk is om ze te plaatsen!
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor zoran » 16 Aug 2017, 17:04

Dag Riva,
wat ik zou doe is, je zescilinder motor. hoort er bij, schroef 17.3 a4 inch bij 12 a 13 zich, as 40 mm, keer koppeling wat ik heb liggen voor je, mag je hebben gratis, als je komt meld je dan ik woon in Zaandam
ik leef mee met je project,
gr,
Zoran
zoran
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 23 Mei 2015, 16:48
ligplaats: Zaandam
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 17 Aug 2017, 00:16

Dag Zoran, super aanbod van je!!, we gaan voor de 6 cilinder in lijn, die ouwe chevrolet motor er in! :lol: bij deze is het besluit genomen!....het gaat nog een hele foto serie worden zo!
Ik heb vroeger wel eens een solex motortje (eitje) voorop een autopet geknutseld ;) dat ging als de brandweer!....mede omdat je zo laag bij de grond zat op de pakkie drager! :lol: ha ha dus ik ga nu een chevrolet motor in een zelfgemaakte boot bouwen...zo zie je maar....ik ben nu 60 en ben nog steeds aan het knutselen :roll:

Voor die keerkoppeling moet ik zeker een adapterplaat maken en heb ik een verloop nodig van de priesas.....denk ik...!?
Als het niet teveel gevraagd is...zou je kunnen wegen hoeveel die keerkoppeling weegt....dan kan ik kijken of ik die mee terug neem in het vliegtuig, en anders zet ik hem gelijk op transport via GLE Rotterdam, die varen op curacao 1 keer per week.

Als ik in Nederland ben dan neem ik via deze site contact op en dan kom ik jou kant op......geweldig! Ik heb er zin in.
Vandaag een leverancier gesproken van het hotel en die dacht nog een dashboard van een gesloopte boot ergens te hebben liggen, die gaat kijken of die er nog is....poko poko komen de kleine benodigdheden bij elkaar.
Even voor de leuk!....ik ben op dit moment een Pizza oven aan het maken voor het restaurant in het hotel en die maak ik van een oude stoom ketel!....die stoomboot is een kleine 90 jaar geleden in het schottegat binnen water gezonken en kort geleden zijn ze de wrak delen wezen opruimen....alles gaat hier langzaam :lol: ....en alles is naar de scrap yard gebracht voor oud ijzer!...die stoom ketel vond ik zo mooi door die grote klinknagels! Dat ik die heb mee genomen en toen het idee heb gekregen om "even"een pizza over te gaan maken....die hoop ik nog af te krijgen voordat ik naar Nederland ga eind van de maand...dus...als jullie dat leuk vinden maak ik daar ook nog even een foto van....het komt uit een stoom schip dus het is wel watergerelateerd!!

Warme groet!
Riva
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor zoran » 17 Aug 2017, 08:27

HBW 250-2.0 R weegt 18 kg en ik heb ook nog een flex koppeling voor, oude koppeling die moet je wel opknappen, rubbers vernieuwen,
gr,
zoran
zoran
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 23 Mei 2015, 16:48
ligplaats: Zaandam
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 17 Aug 2017, 13:22

Zoran, ik kan niet anders zeggen als " geweldig" als je toevallig eens een keer op curacao bent dan trakteer ik je ( vrouw en kinderen natuurlijk ook) met een avondje lekker eten bij ons in het restaurant, bv pizza uit de oude stoomketel! Of een lekkere pasta!...natje en droogje staat voor je klaar!
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor henkvd » 27 Aug 2017, 11:02

Het derde plaatje onder de boot vast gehecht en de shump voor de motor ruimte er los op gelegd...ben er nog niet helemaal uit.....ik zal internet afbeeldingen eens even na kijken.

Afbeelding
Afbeelding

De bodem komt er mooi strak in!!....voor wat mij betreft.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zullen vast wel een paar zijn die op de achtergrond ook iets gezien hebben wat ergens op lijkt....dat is een werk barge voor de eigenaar van het hotel!....die is ook met een project bezig waarvoor hij boeien moet uit zetten rondom het eiland....aan die boeien legt hij een schaduw drijfnet waaronder kleine visjes gaan zitten, en dat is weer voer voor de grote vissen.
We hebben stukken ankerketting van ongeveer 600kg per set en die zetten we op zee uit, om die ketting overboord te zetten wil hij zijn eigen boot niet gebruiken en dus maak ik even een werk ponton die hij met alles er op mee sleept naar buiten, deze kan namelijk wel tegen een stootje als is.
De ene boot in de baas zijn tijd en de Riva in mijn eigen tijd..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit is de stoomketel die straks als pizza oven gaat functioneren ! En een stukje scrap art bij de rotonde van de parkeerplaats.
Zo kan je zien wat er allemaal bij komt kijken om een hotel te runnen in de. Tropen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Het was vandaag weer een lekkere warme dag!...en op de foto kan je links het lange blikken dak van de werkplaats / loods zien aan de annabaai!

Afbeelding
Afbeelding

Aankomende week zaterdag vertrek ik naar Nederland en ben daar tot eind september, dus zolang is er even geen update van de Riva!
Iedereen een fijne vakantie!
Warme groet
Riva
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor WendyDeJong » 14 Mrt 2018, 01:45

en? is de boot al klaar ? :oops:
Gebruikers-avatar
WendyDeJong
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 26 Aug 2016, 15:01
ligplaats: Langweer
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor varg » 14 Mrt 2018, 21:35

Ja! We smachten naar een tropische update!
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 27 Mrt 2018, 04:24

Nou beste watersportform leden, er is veel gebeurd sinds de laatste keer nadat ik nog wat foto’s heb laten plaatsen en op vakantie ben gegaan naar Nederland, ik kan wat betreft het Riva project zeggen dat die in de aankomende weken in een 40 ft container gaat, samen met een halve verhuis boedel en dat die ergens in mei in Nederland zal aan komen.
Zo zie je maar dat dingen in eens een wending kunnen krijgen die niet te voorspellen zijn.
We houden het huis aan in de tropen dus we kunnen altijd weer terug...om die zelfde reden hebben we ons huis ook aan gehouden in Nederland en kunnen dus ook hier weer zo terug.
Het werken aan de Riva zal nog wel enige tijd duren voordat ik de zaken weer op zijn plek heb staan, maar een loods heb ik reeds van 10.50 mt X 8 mt en 4 mt hoog dus knutsel ruimte is er al!

Het werkponton / barge / boot is wel al grotendeels af dus die zet ik nog even op de foto...en die moet ik tot mijn schande weer naar Henk sturen omdat ik verder niet meer bezig ben geweest om te kijken hoe ik dat voor elkaar krijg.

We zullen ongeveer 3 jaar in Europa vertoeven ( Brussel België ) vanwege een groot project en in mijn vrijetijd hoop ik natuurlijk mijn Riva project af te kunnen maken.

Ondertussen ben ik aan het wikken en wegen of ik een BE trekker koop of een Mitsubishi pajero neem, met de een kan ik ver over de 5000 kg verplaatsen en met de pajero mag ik 3300 kg slepen, mijn Humvee blijft in de loods aan de annabaai staan tot ik weer terug ben.

Nou nu zijn jullie weer een klein beetje op de hoogte, de Riva en ik zijn er nog steeds maar ik heb onverwacht een groot project in Europa gekregen op hetgebied van energie transitie dus vandaar onze snelle move.

Warme groet vanuit de tropen ( nu nog wel ) en ik zal de foto’s door sturen....ook als de Riva de container in gaat!...altijd leuk om te zien denk ik.

Riva
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor henkvd » 29 Mrt 2018, 18:19

Zo dit is de werk barge voor de baas! Kan hij mooi zijn eigen boeien uit zetten op zee, er passen ongeveer 4 ankers op, plus minus 2400 kg aan anker ketting, 4 boeien en de haspels met drijflijne 4 x 12000ft.
Het gemak van deze barge is dat hij niet bang meer hoeft te zijn dat zijn houten bootje kapot gaat met die lompe ankers overboord gooien!...we plakken er nog een beugel aan voor een buitenboord motor en hop hop hop en gaan!

Warme groet vanuit de west Indisch
Riva


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten