Twijfel over 2-componenten schilderwerk

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Twijfel over 2-componenten schilderwerk

Berichtdoor JerryR » 16 Mei 2017, 19:50

Hoi, die roestpuntjes zien eruitbalsof ze er later opgekomen zijn, onze boot is ook 2k gelakt afgelopen winter maar er heeft iemand staan slijpen nadien. geen idee wie maar heel onze boot zit onder de zelfde puntjes. Ik heb met de polijsttol de daken gepolijst en dat was voldoende. MAAR bij ons is het over de volledige boot een egaal patroon niet een paar puntjes, dus als er stof is gewaaid dan heb e heeel veel puntjes!

Probeer het eens met een.doek en een beetje pasta misschien valt het mee.

Betreft de puntjes van je drukkers. Als 2k een stuk beschadigd breekt dit er echt af als ware het is keihard maar voor punt belasting gevoelig.

Wat betreft het blauwe deel wat ziet dat er slecht uit zeg. Ondergrond wel goed voorbehandeld?
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Twijfel over 2-componenten schilderwerk

Berichtdoor gewoonmich » 17 Mei 2017, 07:50

Jorisss schreef: Is 1-comp. verf ook niet bestand tegen reinigingsthinner? Dat heb ik hier wel staan namelijk maar volgens mij is dat minder agressief dan gewone thinner.


Mijn ervaring met reinigingsthinner is dat het veel minder agressief is. Ik gebruikt het dan ook niet meer omdat het voor mijn gevoel veel te weinig doet. Ik koop voortaan weer echte thinner. Alleen niet alle bouwmarkten verkopen het nog. Ik weet dat Praxis het nog wel doet.

Terug komend op je vraag, denk niet dat 1 Comp verf oplost met reinigingsthinner.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: Twijfel over 2-componenten schilderwerk

Berichtdoor kajoe » 17 Mei 2017, 08:20

de reiniging thinner van een bepaalde fabrikant is milieu vriendelijk en persoonlijk vind ik die maar rommel de echte is agressiever ,droogt direct en daar los je nog verse verf snel mee op
ook de aceton van dat merk is na enige tijd vanzelf in water veranderd ,even als de zoutzuur .
helaas ben ik dan toch vaar het echte spul ,jammer voor het milieu mar het zij zo.
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Twijfel over 2-componenten schilderwerk

Berichtdoor Klaver vier » 19 Mei 2017, 10:59

Afbeelding
Zo was de boot
Wordt vervolgd hoe hij nu is
Klaver vier
 

Re: Twijfel over 2-componenten schilderwerk

Berichtdoor Noordvaarder » 19 Mei 2017, 11:46

kajoe schreef:ook de aceton van dat merk is na enige tijd vanzelf in water veranderd ,even als de zoutzuur .
helaas ben ik dan toch vaar het echte spul ,jammer voor het milieu mar het zij zo.

Thinner(mengsel van xyleen en ipa of mibk) en Aceton zijn oplossers,en afkomstig via aardoliedestillatie.
Aceton zal nooit overgaan in water.Aceton verdampt,net als benzine.
Zoutzuur daarentegen is wateroplossend,net zoals fosforzuur.
Als je een 'Aceton' hebt gehad dat overgaat in water,is het geen aceton geweest.
Noordvaarder
 

Re: Twijfel over 2-componenten schilderwerk

Berichtdoor kajoe » 19 Mei 2017, 15:13

ik had het over de groene aceton die op de markt is .
die andere normale ,daar is niets mis mee ,heb er vroeger wel is een reisje mee gedaan ,2 blauwe kegels.
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten