Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

Berichtdoor vuuren1 » 28 Jun 2014, 20:53

Zijn afgeleiden van Engelse maten en hopelijk nog verkrijgbaar bij de betere groothandel.
anders heb ik nog wel iemand die BMC onderdelen kan leveren.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

Berichtdoor eagle » 28 Jun 2014, 23:54

DIN 3771 ..

Eriks, Fabory, Dichtomatik, Technirub, .....

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

Berichtdoor vuuren1 » 29 Jun 2014, 22:19

Mooi zo, dan komt Bart er wel uit.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

Berichtdoor BBart » 01 Jul 2014, 16:18

Enorm bedankt voor die maten!! Het helpt erg om te weten waar ik naar moet zoeken :)

Het is nog wel een behoorlijke uitdaging om precies de goede te vinden....

De vraag staat nu nog uit bij Technirub, en bij alle andere mogelijke leveranciers is het onmogelijk om precies de goede maat te krijgen.

De maat van het stopasje is wel leverbaar, maar o-ringen van 9,65 x 1,9 kan niemand leveren. Het dichtst in de buurt wat ik heb gevonden is 9,6 x 2,0. Denken jullie dat dit ook kan (hij rekt natuurlijk ietsje uit door de kleinere diameter en wordt daardoor dus ook ietsje dunner..)??

@ Hans: Is er een mogelijkheid dat degene die jij kent precies deze maten kan leveren?

Groeten,

Bart
BBart
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 Jun 2014, 14:45
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

Berichtdoor eagle » 01 Jul 2014, 21:14

De opgegeven maten zijn door ons opgemeten aan een bestaande pomp.
De 9,6 x 2 zal zeker voldoen; De afdichting van de asjes is statisch, en geen deel van het regelsysteem, daardoor niet kritisch..

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

Berichtdoor BBart » 02 Jul 2014, 14:36

Ok dank je! Ik heb ze besteld en zal jullie nog even op de hoogte houden van het vervolg!

Groet,

Bart
BBart
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 Jun 2014, 14:45
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

Berichtdoor BBart » 07 Jul 2014, 13:02

Afgelopen weekend heb ik de pomp weer in elkaar gezet, alles goed ontlucht, en toen was het starten en lopen!!!! De lekkage lijkt ook zo goed als over (nog ongeveer 1 druppeltje diesel per 20 seconden denk ik... dat is niets in vergelijking met wat het was).

Jullie hulp was goud waard!! Enorm bedankt!!!

Groeten,

Bart
BBart
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 Jun 2014, 14:45
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

Berichtdoor eagle » 07 Jul 2014, 16:21

1- Mooi zo..

2)- Hierbij moet ik een nalatigheid mijnerzijds van eerste orde melden in deze!!

Onze monteur Inspuitpompen heeft zojuist deze draad gelezen, en geeft me terecht op mijn Donder!

Na enige werkzaamheden aan inspuitpompen, in het bijzonder aan de regelaar, MOET men maatregelen nemen om bij onverhoeds OP HOL SLAAN de machine te kunnen stoppen ANDERS DAN MET DE NORMALE STOP-INRICHTING!

Dat kan, door snel de hogedrukleidingen van de verstuivers los te draaien. (Vereist moed! Voor de start: Steeksleutel klaarleggen, en even oefenen dwz checken op bereikbaarheid..)
Of: Luchtfilter voor de start wegnemen. Stevige prop poetsdoek klaarleggen, die in de inlaatpoort(en) kan worden gedrukt om de lucht af te sluiten. Kan ook met houten plaat waar rubber op gelijmd zit..

Op hol slaan kan al door een minimale montagefout..

Gelukkig ging het hier goed, maar wij hebben hier zo onze ervaringen opgedaan door de jaren heen...

Hoort, zegt het Voort!

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

Berichtdoor Bart 2 » 10 Mei 2017, 11:08

Dag allemaal,

Ik heb zelf ook een lekkende Cav brandstofpomp op een BMC motor, maar bij mij lekte het bij de pakking. Op de foto is te zien hoe de pakking wat naar buiten geduwd wordt. Ik heb het borgmoertje een paar slagen gegeven en nu lekt het nauwelijks maar de pakking komt er wel voor een deel uit.
Ik heb de draad gelezen maar eigenlijk is me niet helemaal duidelijk of ik de beide borgmoertjes helemaal los kan draaien, pakking een beetje terugduwen en het het dekseltje weer vastzetten met de 2 borgmoertjes.

Eagle schreef:

De boutjes waarmee de hefboompjes aan de asjes zitten hoeven niet los; De asjes worden in het huis axiaal geborgd doordat de bevestigingsbouten van de governor tevens als een raaklijn door in de asjes aangebrachte groeven lopen. Dus deze boutjes geheel uit het governor-huis verwijderen. Daarna kunnen de asjes uit het huis getrokken worden; Aan de armpjes trekken, en tegelijkertijd heen en weer draaien..


Let op! 1
Na demontage moet de pomp ontlucht worden; Bovenop de anti-stall-schroef zit de ontluchtschroef: Niet te vast aandraaien!!

Let op! 2
Zorg ervoor, dat de pakkingdikte onder het governorhuis dezelfde blijft, Indien niet, dan dient de anti-stall opnieuw te worden afgesteld, Draai de borgmoer dan niet te vast!!

Bij te vast draaien kan het ingeperste deel bovenin het governor-huis loskomen! Dit is niet te herstellen; Het huis moet dan worden vervangen..

Gr, Eagle


Mijn vraag is of ik op die manier de pakking terug kan duwen en vastzetten (zonder problemen te krijgen met de afstelling) of dat ik het ook zo kan laten? Is dat deel onder het dekseltje het governor-huis en moet dat eigenlijk vervangen worden zoals Eagle mailt?
Hoop dat jullie me wat adviezen kunnen geven.

Groeten,
Bart (is niet dezelfde Bart als degene die de oorspronkelijke vraag stelde :)
Bart 2
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 09 Mei 2017, 12:30
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Lekkende CAV brandstof pomp 1500 Thornycroft

Berichtdoor jade » 09 Sep 2017, 17:56

eagle schreef:De boutjes waarmee de hefboompjes aan de asjes zitten hoeven niet los; De asjes worden in het huis axiaal geborgd doordat de bevestigingsbouten van de governor tevens als een raaklijn door in de asjes aangebrachte groeven lopen. Dus deze boutjes geheel uit het governor-huis verwijderen. Daarna kunnen de asjes uit het huis getrokken worden; Aan de armpjes trekken, en tegelijkertijd heen en weer draaien..


Let op! 1
Na demontage moet de pomp ontlucht worden; Bovenop de anti-stall-schroef zit de ontluchtschroef: Niet te vast aandraaien!!

Let op! 2
Zorg ervoor, dat de pakkingdikte onder het governorhuis dezelfde blijft, Indien niet, dan dient de anti-stall opnieuw te worden afgesteld, Draai de borgmoer dan niet te vast!!

Bij te vast draaien kan het ingeperste deel bovenin het governor-huis loskomen! Dit is niet te herstellen; Het huis moet dan worden vervangen..

Gr, Eagle


Hallo,
Ben nu ook bezig met mijn motor en heb de zelfde lekkage als hier word beschreven.
Ga dus ook de benodigde o ringen bestellen voor de gas en stophandle.
Maar nu heb ik ook lekkage bij de anti stall schroef, heb hem eruit gedraaid En volgens mij zit hier ook een rubberen o ring tussen, maar kan dit niet goed zien omdat deze helemaal vergaan is.
Weer u mischien wat hier orgineel,tussen hoort?

Groet,

Raymond
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten