Botenwacht 85 euro P/j doen?

algemene discussies

Re: Botenwacht 85 euro P/j doen?

Berichtdoor Noordvaarder » 03 Feb 2017, 02:36

stentor950 schreef:
Ik kan dus terugkijken op positieve ervaringen met de Botenwacht!
NB Zie het als bij de Wegenwacht. Ze helpen je -indien mogelijk- weer op weg. Daar betaal je voor, maar is wel goed voor de gemoedsrust.
NBB In niet iedereen schuilt een monteur ;)

Vind ik fantastisch voor je,dat je goede ervaringen hebt met de botenwacht.
Maar ik heb niks aan goede eravringen zolang ik geen lid ben.
En als lid wil worden,heb ik ook niks aan goed eravringen,want al die ervaringen zijn geen garantie voor mij.
Waar ik iets aan heb,en waar ik op moet afgaan,is de informatiedie ik kan vinden op de site van Botenwacht.
En als Botenwacht mij in het vooruitzicht stelt,dat 1 uur bij het tarief in zit,en dat ik in principe afhankelijk ben van de monteur zijn beoordeling van het geheel,dan kan ik maar 2 dingen doen.Of geen lid worden, kijken waar het schip strand, of lid worden en zien hoe het afloopt.
En ik kies op basis van het gebodene met hun stringente regelgeving voor geen abo.
Gelukkig heb ik zelf een hoop kennis in huis qua motoren,zolang ze niet aangestuurd worden door ECU's e.d..
Ik red me er ook zonder.Trouwens,ik heb in al die jaren nog nooit pech gehad.
Maar ook onderweg met de auto niet,en toch ben ik al een paar jaar Platina lid(>40j) ben van de ANWB.
Geen uitgebreide aan huis of in eigen dorp,maar pur sang voor onderweg.
2 keer pech gehad in al die 42 jaar.1 keer in 1976,en 1 keer in 2010.
Was dus achteraf een duur abo,als je dat zo mag stellen.
Trouwens,onder weg mag jezelf niet repareren aan de snelweg of autoweg ,want ze slepen je zo naar een garage.
Waarom wel Wegenwacht?Ik heb op mijn motor geen plaats voor een kist met gereedschap,en wil deze in de auto ook niet mee hebben,maar onderin de boot heb ik wel een kist met Rahsol(achterdeur van Gedore) gereedschap staan,voor het geval ik moet repareren.
Circa 13 jaar vaar ik nu,maar nog nooit heb ik niet kunnen varen vanwege een storing of uitval.
Afkloppen,het kan mij ook overkomen,en ik kan ook ergens tegenaan lopen,wat ik niet direct kan oplossen.
Maar ik ben met je eens,voor iemand die geen "rechterhanden" heeft,is het een mooie oplossing.
En als ik op het water ben,en er is iemand die pech heeft,en het is snel op te lossen,die wil ik wel even helpen hoor?
Noordvaarder
 

Re: Botenwacht 85 euro P/j doen?

Berichtdoor Binnetie » 26 Apr 2017, 15:49

De botenwacht heb ik over gehoord toen ik contact had met een booteigenaar.
Niet qua pech maar qua onderhoud. Hij laat elk jaar de motor door hun onderhouden: http://www.botenwacht-onderhoud.nl/moto ... 94-nl.html
Eventueel kan je ook gebruik maken van een winterservice.

Hoe is hier de ervaring mee? Geven ze aan als er iets met de motor is wat niet onder hun onderhoud valt wat het dan gaat kosten als zij het vervangen?
Of moet je er dan weer mee naar een andere monteur?
Binnetie
 

Re: Botenwacht 85 euro P/j doen?

Berichtdoor elrenegado » 27 Apr 2017, 10:22

even gekeken, best een hoop geld a 410,- euro voor een 4 cilinder op locatie.
Daarvan is ongeveer 60 tot 90 aan materiaal..(olie en brandstoffilter, en de olie zelf)
Zaken als filter van keerkoppeling (indien aanwezig natuurlijk) olie van kk zelf, voorfilters vallen daarbuiten.

Volgens mij heb ik bij drinkwaard minder betaald voor meer werk..

Je kan het natuurlijk 1 malig door een bedrijf laten doen, goed meekijken het de volgende keer zelf doen... filtertjes wisselen en olie verversen is geen rocket sience.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Botenwacht 85 euro P/j doen?

Berichtdoor Marie Christina » 27 Apr 2017, 11:27

Dat is zeker veel geld.
Het zit hem natuurlijk in het uurloon en voorrijkosten.
Dat zal een groot gedeelte van het bedrag vormen.
Maar laten we eens heel gek doen en dat op 250 euro gooien.
( Volgens mij zit ik dan heel hoog)
Dan blijft er nog € 160,- over voor zaken als "uitwendige inspectie" :shock:
Controle op lekkages :?
Controle accu's.
Allemaal minutenwerk.
Zonder kosten voor onderdelen.

Als ik mijn motor een beurtje geef ben ik zo'n 50 euro kwijt aan filters en olie.
Allemaal niet moeilijk om te doen en mocht je iets niet weten dan tik je de motor in op JijBuis met het woordje"Onderhoud" of "Maintenance" er achter en je krijgt alle info die je wilt.

Of je kijkt je buurman lief aan.
Die doet het voor een paar bakken koffie, wat slap geouwehoer en een borrel achteraf.
(Liefst Famous Grouse :D )
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten