Maastricht vaartips

Re: Maastricht vaartips

Berichtdoor quichot » 26 Apr 2017, 13:31

paure nesci schreef:op de kaart te zien is t grootste deel daar vlaanderen, kan je dat rondje dan wel varen zonder sticker en/of vignet ??
gr Do

Dat is precies wat ik twee postings in dit draadje terug me ook afvroeg, maar ik weet niet of TS dat heeft gelezen. Geen reaktie in elk geval.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Maastricht vaartips

Berichtdoor Georges » 26 Apr 2017, 13:54

Ik begrijp die drukte over een vignet niet voor 40 euro kan je 3 maanden overal gebruik van maken, of voor 80 een heel jaar ...als dat er niet af kan is een boot bezitten wel heel ver gezocht.
In Noord Nederland betaal je een veelvoud aan bruggetjes , langs de kust ben je dat voor 1 of maximum 2 overnachtingen kwijt.
En met een vignet kan je dus alle leuke tochten maken die je wenst wanneer je de vaarkaart erbij neemt kies je vlot je eigen route zonder veel nadenken, het heet toch PLEZIERvaart ;)

http://www.wenz.be/nl/burger/Waterwegenvignet/
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Maastricht vaartips

Berichtdoor Popeye » 26 Apr 2017, 22:15

Georges schreef:Ik begrijp die drukte over een vignet niet voor 40 euro kan je 3 maanden overal gebruik van maken,

Klopt, Maar wanneer je dat vignet nodig bent omdat je een halve dag door Vlaams gebied vaart is is het een duur vignet.

Groet, Jack
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Maastricht vaartips

Berichtdoor Roelof » 27 Apr 2017, 03:18

Georges schreef:.....
In Noord Nederland betaal je een veelvoud aan bruggetjes
.....


Dat is Friesland, heeft toch een "status aparte" :lol:

On topic
Voor bruggen ed hebben we een potje waar de hele winter het kleingeld ingaat.
Als we op vakantie gaan kijken we globaal waar we heen gaan en zorgen dat we cash geld bij ons hebben voor eventuele hogere kosten zoals genoemd vignet.
Dit zijn gewoon reguliere vakantie kosten.

Zoals Jack aangeeft, zou ik zo'n (duur?) vignet plichtig vaargebied mijden als het om een zeer korte tijd gaat en gewoon een ander route opzoeken.
Als het in de buurt van de ligplaats zou zijn maakt het niet zoveel uit, dan kan het bezitten van het vignet het vaargebied verruimen voor langere tijd.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Maastricht vaartips

Berichtdoor quichot » 27 Apr 2017, 08:54

@Georges, de kosten voor dat vignet zijn inderdaad uitermate redelijk, daarover geen discussie. Ik vroeg me alleen af of dat voor die twee laatste sluizen beneden het Albertkanaal vereist was. M.a.w.: vallen die sluizen nog net onder het Vlaams gewest of zijn we dan al in Wallonië. Volgens mij Vlaams gewest trouwens.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Maastricht vaartips

Berichtdoor Arthur » 27 Apr 2017, 09:04

quichot schreef:Het Stiphoutrondje. Al gaan die uiteraard niet via het Bassin. Ja, dat is een leuk dagtochtje. Je zou dan in Kanne een paar daagjes kunnen liggen in de jachthaven om vandaar naar Eben Emaël te wandelen, het roemruchte fort. Of via de brug Kanne naar de overkant waar je een prachtige wandeling kunt maken op de berg tussen kanaal en Maas.
Volgens mij heb je dan voor dat stukje Zuid-Willemsvaart (Lanaken en Neerharen) wel dat vignet nodig. Of is dat al net Wallonië?

Voor dat stukje heb je al een vignet nodig, Wallonië begint net onder de jachthaven van Kanne.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Maastricht vaartips

Berichtdoor Daxiepaks » 27 Apr 2017, 10:42

Klopt, Maar wanneer je dat vignet nodig bent omdat je een halve dag door Vlaams gebied vaart is is het een duur vignet.

Groet, Jack[/quote]

Het vignet is geen struikelblok hoor, we hebben het sowieso einde van dit seizoen toch nodig als we de boot gaan verleggen richting zeeland ;-)))
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten