toilet jachthaven

algemene discussies

toilet jachthaven

Berichtdoor sandokan » 17 Apr 2017, 14:37

Beste forum leden,
Wie kan mij antwoord geven op de volgende vraag,
Is het voor een jachthaven wettelijk verplicht om een toilet voorziening voor algemeen gebruik te hebben.
Ik vraag dit omdat per 1 april 2017 de toiletruimte niet meer beschikbaar is voor algemeen gebruik.

vast bedankt voor eventuele reracties

Gerard
sandokan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 Apr 2017, 14:32
ligplaats: aalsmeer
info:

Re: toilet jachthaven

Berichtdoor Noordvaarder » 17 Apr 2017, 15:10

Zoals jij de vraag de vraag stelt,zit er een addertje onder het gras.
Ik heb wel een paar tegenvragen.
Worden die faciliteiten door anderen,dat booteigenaren gebruikt?
Zit er bv een camping bij of is het enkel een jachthaven.
Is er een mogelijkheid voor aanmeerplekken voor passanten?
En mogen passanten wel gebruik maken deze faciliteiten?
Noordvaarder
 

Re: toilet jachthaven

Berichtdoor Georges » 17 Apr 2017, 17:49

Bij de meeste jachthavens zijn de faciliteiten voorbehouden voor ligplaatshouders en betalende passanten, of bedoel jij dat ze geen toiletten meer hebben in het algemeen ?
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: toilet jachthaven

Berichtdoor R.C.Grootveld » 17 Apr 2017, 19:21

Ik dat je, alvorens je een zinnig antwoord kunt verwachten, je wat explicieter aan moet geven wat je met "algemeen gebruik" bedoelt.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: toilet jachthaven

Berichtdoor sandokan » 18 Apr 2017, 11:53

Zal wat duidelijker zijn,

Sinds 2007 heb ik een ligplaats in aalsmeer, op de jachthaven is plek voor 25 boten incl boten in het boothuis.
Er zijn meerdere jachthavens in de buurt waar iedereen een douche of toilet heeft.
Op de jachthaven waar ik lig is geen plek voor passanten en er is ook geen camping aan verbonden.
vanaf 2007 tot heden kon iedereen, dus ook bezoekers/viste, en boot eigenaren gebruik maken van de douche en toilet.
In 2006 is de douche afgesloten, dat is nog tot daar aan toe, maar nu staat er letterlijk in de brief die ik heb gekregen
helaas hebben we moeten besluiten de toiletruimte niet meer beschikbaar te stellen voor algemeen gebruik door bezoekers van de jachthaven
ik ben volgens mij ook bezoeker net zoals de vrienden en kennissen die ik op de boot ontvang en algemeen gebruik geldt dus voor iedereen.
Maar wat ik graag wil weten of er een verplichting is om een toiletruimte te hebben op een jachthaven.
Of moeten de gasten die ik ontvang dan maar bij een andere jachthaven naar toilet?
sandokan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 Apr 2017, 14:32
ligplaats: aalsmeer
info:

Re: toilet jachthaven

Berichtdoor Georges » 18 Apr 2017, 12:01

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen bezoekers van ligplaatshouders en bezoekers van de jachthaven,wandelaars, fietsers enzo. Maar deze vraag kan je misschien laten verduidelijken door de beheerder. Het is meestal zo dat op een jachthaven enkel leden en hun gasten toegang hebben, hoe dat bij jullie zit zal wel in het haven reglement staan vermoed ik. :idea:
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: toilet jachthaven

Berichtdoor elrenegado » 18 Apr 2017, 12:23

sandokan schreef:Zal wat duidelijker zijn,

Sinds 2007 heb ik een ligplaats in aalsmeer, op de jachthaven is plek voor 25 boten incl boten in het boothuis.
Er zijn meerdere jachthavens in de buurt waar iedereen een douche of toilet heeft.
Op de jachthaven waar ik lig is geen plek voor passanten en er is ook geen camping aan verbonden.
vanaf 2007 tot heden kon iedereen, dus ook bezoekers/viste, en boot eigenaren gebruik maken van de douche en toilet.
In 2006 is de douche afgesloten, dat is nog tot daar aan toe, maar nu staat er letterlijk in de brief die ik heb gekregen
helaas hebben we moeten besluiten de toiletruimte niet meer beschikbaar te stellen voor algemeen gebruik door bezoekers van de jachthaven
ik ben volgens mij ook bezoeker net zoals de vrienden en kennissen die ik op de boot ontvang en algemeen gebruik geldt dus voor iedereen.
Maar wat ik graag wil weten of er een verplichting is om een toiletruimte te hebben op een jachthaven.
Of moeten de gasten die ik ontvang dan maar bij een andere jachthaven naar toilet?


Een verplichting zal er niet zijn.
Het is zo te zien een "besloten" haven, m.a.w. er komen geen passanten, en meer als een ligplaats word er ook niet geboden maak ik uit je bericht op.
in dit geval zal je zelf je toilet voorziening moeten verzorgen, de buur jachthaven zal weer geen buitenstaanders toe staan op zijn sanitair.

Maar.... je bent ook geen bezoeker van de haven, maar een klant/afnemer/ligplaatshouder...
wellicht zie je een storm in een glas water, en blijft het toilet wel beschikbaar voor ligplaatshouders
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: toilet jachthaven

Berichtdoor R.C.Grootveld » 18 Apr 2017, 14:10

Ligplaatshouders worden niet als "bezoekers" gezien, hun "bezoek" iha ook niet.

Dus volgens mij is er niets aan de hand ....

Voor buitenstaanders (dwz niet vaste ligplaatshouders resp. hun bezoek) kan een haven beperkingen opleggen,
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: toilet jachthaven

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Apr 2017, 14:45

sandokan schreef:Sinds 2007 heb ik een ligplaats in aalsmeer, op de jachthaven is plek voor 25 boten incl boten in het boothuis.
Er zijn meerdere jachthavens in de buurt waar iedereen een douche of toilet heeft.
Op de jachthaven waar ik lig is geen plek voor passanten en er is ook geen camping aan verbonden.

Ik denk dat jij het begrip "jachthaven" teveel overschat.
Waar jij een lek hebt voor je boot,is geen jachthaven,maar een stallingshaven,waar eigenaren van boten een ligplaats,en stallingsplaats(kunnen) huren.
Zo'n plaats is niet bedoeld om daar bij regelmaat "gasten" mee te nemen naar de boten.
Het doen sluiten van een toilet,zal denk ik gelegen zijn in het feit,dat er veelvuldig gebruik van werd gemaakt,door derden die niets met het gehele terein hadden,en enkel op basis van "uitnodiging" door de booteigenaren daar kwamen.
Daar is dus in principe oneigenlijk gebruik gemaakt van de faciliteiten,die enkel zijn bedoeld voor het gebruik van "hun" klanten.
Dat jou "bezoekers of genodigden" ook naar een toilet moeten,is hun probleem niet.
Dat is jou probleem.Jij bent daar verantwoordelijk voor.
Het feit dat men het zo oplost,kan ik wel begrip voor opbrengen.
Ik mag aannemen dat je de voorwaarden hebt gelezen die bij een ligplek horen,en daarin staat vaak,dat het meenemen van bezoekers voor je boot,of niet mag,of onder je eigen verantwoordelijk geld.
En wat anderen ook schrijven, jij bent GEEN bezoeker, maar een ligplaatshouder, cq ligplaatshuurder.
Het niet meer kunnen gebruiken van de toiletvoorzieningen zal gelden voor je bezoekers,maar niet voor jou.
Hetzelfde was bedoeld voor de douche,waar dus schijnbaar ook veelvuldig gebruik van werd gemaakt door derden,die er in feite niks te zoeken hadden.
En om eerlijk te zijn,had je er verstandig aan gedaan, om eerst met de eigenaar hierover van gedachten te wisselen, i.p.v. hier eerst de meningen van anderen te raadplegen.
Wie weet,was dan de lucht al lang en breed opgelost ,en de kou uit de lucht geweest.

En om even kort een antwoord te geven op je eerste vraag:
Is het voor een jachthaven wettelijk verplicht om een toilet voorziening voor algemeen gebruik te hebben.

Nee,het beteft hier een stallingshaven,en geen openbare jachthaven.
Noordvaarder
 

Re: toilet jachthaven

Berichtdoor Popeye » 18 Apr 2017, 15:15

Georges schreef:Bij de meeste jachthavens zijn de faciliteiten voorbehouden voor ligplaatshouders en betalende passanten,

Maar ja......., er zijn van die mensen die daar schijt aan hebben! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten