het is even een tijdje wat stiller geweest door de drukte maar weer een update.
onderkant is klaar, interkoeling pijpen zijn op de huid afgelast, alleen nog de antifouling.
eerste lak laag staat er ook op, gekozen om tot aan de gang borden te doen en de rest van de zomer.
tweede laag staat er op
en de 3e laag gekozen om zwarte waterlijnen er op te zetten,
ook is de nieuwe kap besteld zwart en het aluminium buizen frame word van 25mm dikwandig rvs. helaas is deze pas eind juli klaar.
nieuw zwemplateau gemaakt van aluminium traanplaat.
ook gelijk de antifouling er op gezet en de anodes geplaatst.
het is zo ver!! 4 april het water weer in.
boot in het water, water tanken aan de achterkant verwijderd maar ze ligt veel beter in het water.
maar toen kan niet allemaal goed gaan natuurlijk.
de start knop bam motor staat vast.
boot verhaald naar een tijdelijke ligt plaats en is gaan onderzoeken.
injector verwijderd en nog is het start knop bewogen, helaas allemaal roest water uit de 4e cilinder, hierbij zakt de moet je in je schoenen.
koppakking eruit of watergekoeld spruitstuk lek. dit gaan we onderzoeken.
gelijk de zelfde dag nog opzoek gegaan voor een andere motor.
maar nu een nieuwe of een gebruikte,gereviseerde een gereviseerde viel bij mij gouw weg 4700 euro zonder aan bouwdelen (het blijf een oud ding)
het probleem met een nieuwe is dat de motor geen koppelplaat heeft voor mijn enfield 130z drive.
gekomen bij M.de jong scheepsmotoren even met de man aan het praten gegaan over een nieuwe motor, waarbij de man vraagt wat voor motor zit er in, om636 mercedes.
nou ik heb er net een goed draaide uit een boot gehaald, zo doende een mooi prijsje afgesproken hij controleerde motor en geeft hem een beurt volgende week meer bericht.
afwachten dus.