Bedankt voor de reakties en adviezen.
Idd zit ik er aan te denken om de aangetaste delen te bedekken met een (kunststof) fineer, het timmerbedrijf op de werf waar ik werk kan het leveren in een bijpassende kleur. De kunst van het fineren kan ik bij hun in de fabriek leren.
@aquanaut
Wat bedoel je precies met een laminaat? Toch niet gewoon dat spul wat thuis op de vloer ligt?
Zou je hier een foto of link van willen plaatsen?
@Popeye
Het ontbreken van gangboorden kan in sommige sytuaties natuurlijk lastig zijn, van de andere kant zit er om het hele schip een forse kunststof stootrand. Niet dat je die graag wilt gebruiken natuurlijk maar voor noodgevallen altijd goed.
Het ophangen van fenders moet selectief gebeuren maar voor noodgevallen kun je ook vanaf het dak iets ophangen of met een fender meelopen.
Ik heb een aantal eigenaren van een Swin Patio gesproken deze zeggen dat de boot ideaal is voor Frankrijk, mede vanwege de geringe doorvaarthoogte.
Tijdens het afmeren werkt de stuurman vanuit de deur en de matroos op het achterdek (zoals Georges zegt, er moeten nog wel een bolders in de buurt van de deuren worden geplaatst).
Dit doen we op onze huidige boot ook zo maar dan omgekeert, deze boot heeft redelijk smalle gangboorden.
En tenslotte:
De matroos moet ALTIJD luisteren Om het manouvreren makkelijker te maken als je alleen bent kun je de boegschroef ook vanaf het achterdek bedienen
Ik zie hier nog niet echt het nut van in zolang je de motor en roer hier niet kunt bedienen maar wie weet ga ik dit nog ontdekken.
Al doende leert men, we laten alles rustig over ons heen komen.
De eerste tocht om de boot "thuis" te brengen doen we in 2 dagen hoewel het makkelijk in 1 dag zou kunnen.
Lekker Groningen doorkruisen en groot vaarwater vermijden
Het meeste wennen is het manouvreren vanaf de kop, je beleeft de reaktie van het schip anders. Je
ziet de kont nu echt achter het schip wegdraaien.
De verkoper vondt dit moeilijk, ik kreeg het gevoel dat dit één van de redenen was dat er de laatste jaren weinig met de boot is gedaan.
Ik denk dat dit hetzelfde is als het manouvreren in het algemeen, de één draaid z'n hand er niet voor om, de ander blijft het lastig vinden.
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten