yanmar diesel yse12 g

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor arjolia » 19 Mrt 2017, 22:11

is mogelijk dat hij van tijd af is maar ook nu heb ik gaan brandstof okal is de leiding niet aangesloten dan moet er toch brandstof komen als ik start :?:
arjolia
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jul 2016, 11:45
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: maassluis
info:

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor Klaver vier » 19 Mrt 2017, 22:14

Ja
Klaver vier
 

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor Noordvaarder » 20 Mrt 2017, 15:51

Klaver vier schreef:Helaas kan ik je dat niet vertellen maar ik weet haast zeker dat hij nu van tijd af is
Als de pomp niet exact het zelfde terug wordt gezet als dat hij er af is gehaald staat hij op zeker verkeerd.

Ik vind dat het wel gemakkelijk is, om te oordelen als je de motor,naar ik aanneem gelet op je uitspraken, niet eens kent.
De pomp/regulateur is maar op één manier aan te sluiten d.m.v. 2 bouten.
Zou het dan zo zijn,dat ik pure mazzel heb gehad,dat de mijne wel wou lopen,en nog mooi ook,nadat ik ook bij de mijne YSE 12G motor,de pomp eraf heb gehad?Ik geloof daar niks van.
En waarom niet?
Op de nokkenas zit namelijk een ronde schijf met een nok erop,en zolang deze niet is verdraaid,of verwijderd is geweest,staat de injectiepomp nog op tijd.

@Arjolia.
Het volgende moet je doen.
Haal de brandstofverstuiverleiding los,aan de zijde van de cilinder.
Als je de motor nu start,moet er ten alle tijde brandstof uit komen,maakt niet uit of hij op tijd staat of niet.
De injectiepomp moet ten allen tijd brandstof spuiten.
Komt daar geen brandstof uit,dan werk de injectiepomp niet,en/of heb je iets vergeten te monteren.
Het kan ook zijn,dan je er bij demontage van de injectiepomp,onderdelen niet mee naar buiten zijn gekomen,en dat deze nu onderin het blok liggen.
In dat geval heb je een groot probleem.

Overigens,op de YSE12G zit geen brandstofpomp,die de diesel van de tank naar de motor pompt,maar alleen brandstof INJECTIE pomp,om de brandstof in de cilinder te spuiten.

Op bijgevogde foto kun je zien hoe e.e.a. eruit ziet in onderdelen.
Afbeelding
Noordvaarder
 

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor arjolia » 20 Mrt 2017, 18:02

beste noordvaarder er komt geen brandstof uit als ik start dus ik denk dat de injectie pomp nog niet goed is de leiding is nog niet gemonteerd en de injectie pomp wel en dan starten maar er komt geen brandstof door waarom is voor mij nog een raadsel groetjes arjo ik denk dat ik het pompje er maar weer af haal en terug ga naar stokking de tekening die je laat zien heb ik ook zelf en de pomp is er kompleet af gehaald er is niets blijven zitten of in het blok gevallen daar ben ik zeker van
arjolia
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jul 2016, 11:45
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: maassluis
info:

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor Noordvaarder » 21 Mrt 2017, 00:02

arjolia schreef:er komt geen brandstof uit als ik start dus ik denk dat de injectie pomp nog niet goed is de leiding is nog niet gemonteerd en de injectie pomp wel en dan starten maar er komt geen brandstof door waarom is voor mij nog een raadsel

Voordat je alles weer demonteerd.moet je er wel zeker van zijn,dat je ze3lf niets verkeerd hebt gedaan.
Is de regelateur weer goed gemonteerd?
Als die namelijk dicht staat,komt er ook geen brandstof.
Je zet immer de motor stil,d.m.v. de regelateur op de injectiepomp.

Waar heb je dat ding laten reviseren?
Je mag toch aannemen dat een revisie bedrijf wel weet wat ze doen.
Of was het een DHZ-klusser die het heeft gereviseerd.
Noordvaarder
 

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor arjolia » 21 Mrt 2017, 17:56

als ik de regelaar helemaal dicht zet kan ik hem niet monteren dan zit het hendeltje van de regelaar tegen het blok aan dus moet ik hem monteren als hij net iets open staat en dan druk je hem met de gas hendel verder open als je gas geeft kan het zijn dat ik hem verder open moet zetten :?: het pompje is bij stokkings geweest dat is een bedrijf dat alleen maar brandstof pompen onder houd van scheepvaart en vracht auto,s kijk maar op internet onder stokkings brandstof pomp hij zit in gauda groetjes arjo
arjolia
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jul 2016, 11:45
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: maassluis
info:

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor varg » 21 Mrt 2017, 21:40

b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor arjolia » 21 Mrt 2017, 23:06

ja arnold dat dacht ik ook maar daar is mijn probleem niet mee opgelost wat ik wel had gehoopt
arjolia
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jul 2016, 11:45
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: maassluis
info:

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor Noordvaarder » 21 Mrt 2017, 23:19

arjolia schreef:........en dan druk je hem met de gas hendel verder open als je gas geeft kan het zijn dat ik hem verder open moet zetten :?:

Dat denk ik wel ja.

Wat kun je doen.
Leiding van injectiepomp, loshalen.
Decompressie hendel overzetten,zodat de motor zonder tegendruk draait.
Dan starten,en kijken of er aan de voorkant van de pomp brandstof pulsgewijs uitkomt.
Gas steeds verder open zetten,totdat er brandstof komt.
Er zal toch een keer brandstof uit moeten komen,
want anders wil het blok niet ook niet alles aangesloten.
Komt er niets,dan klopt er iets niet.
Of anders maar naar :
http://dieselpartseurope.nl/onderhoud-service/onderhoud
Boelewerf in Ridderkerk-Bolnes.
Ik ken het bedrijf niet,heb er geen ervaringen mee.
Noordvaarder
 

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor arjolia » 22 Mrt 2017, 19:01

ja dat bedrijf ken ik wel maar doe daar liever geen zakken mee hebben mij als eens niet goed geholpen heb er een injectei pomp heen ge bracht maar kreeg hem zogenaamd na gekken terug in de zelfde verpaking als waar ik het in gedaan had dus zoek nog steeds een monteur voor mijn yanmar diesel die mij kan helpen met dit probleem em betrouwbaar is maar toch bedankt noortvaarder groetjes arjo
arjolia
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jul 2016, 11:45
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: maassluis
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten