een stalen Riva " project"

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 27 Feb 2017, 14:42

Dag beste mensen! roelof gaat even wat foto's voor mij op deze site zetten zodat jullie kunnen zien wat ik " probeer " te maken....en beste mensen...ik ben geen boten bouwer dus er zal vast wel een foutje zichtbaar zijn!...ik probeer ook maar wat!
Roelof zou later bij deze nieuwe topic de foto's plaatsen, nogmaals dank!

Warme groet
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Roelof » 27 Feb 2017, 17:27

Hierbij de foto's van de stalen "Riva"
(ik doe kleine aantallen per bericht, heb geen idee of er een limmit zit aan het aantal...)

het tekenwerk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Roelof » 27 Feb 2017, 17:40

Aanvang constructie
Afbeelding

IMG]http://i63.tinypic.com/20uts89.jpg[/IMG]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Roelof » 27 Feb 2017, 18:08

De vorm begint te komen (mooie rondingen, duidelijk dat een schip vrouwlijk is 8-) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Roelof » 27 Feb 2017, 18:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Roelof » 27 Feb 2017, 18:29

PVC buis om de boeg op te mallen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de achterkant van z''n auto als model

Afbeelding

Tot zover de foto's welke ik ontvangen heb, zodra Riva nieuwe plaatjes stuurt zal ik ze voor hem plaatsen.
(er waren nog meer foto's, hoop dat iedereen akkoord is dat ik een selektie gemaakt heb)

Vind het persoonlijk indrukwekkend wat er tot nu toe gebouwd is, dit project is in verder gevorderd dan ik eerst verwachte.
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor pascall » 27 Feb 2017, 19:08

Hoi Roelof,

Op zich ziet het er netjes uit al mis ik wel de diep v bodem die kenmerkend is voor dit soort boten.
Nu komt dat voor een snelle boot ten zeerste ten goede wat echter voor dit gebruik niet noodzakelijk is omdat er niet hart mee gevaren wordt.
Toch voor een koersvast schip lijkt mij het niet overbodig de romp te voorzien van een scheg, al was het maar om het fenomeen wegwaaien te verminderen.
Met zo'n plat onderwaterschip ga je niet veel vermogen nodig hebben, wat word de diepgang, 35 gemiddeld?

Ik zit nog even je tekening te bestuderen, kan het zijn dat de (bodemplaat) de vloer is en niet de romp, ik zie namelijk op de tekening duidelijk een v romp?
Is het vertekenend beeld of wordt deze later nog onder de romp geplaatst?

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Roelof » 27 Feb 2017, 20:23

Hoi Pascal,

Het project is van "Riva", op Curacao.
Hij kreeg de foto's niet geplaatst en heeft mij gevraagt om te helpen, het kan dus lijken dat het mijn project is maar dat is het zeker niet.
Ik zou willen dat ik de vaardigheden had.
(Afgezien daarvan ben ik ook liever op Curacao zou zijn dan in het regenachtige NL :D )

Ik neem aan dat Riva jouw bericht leest en wel zal antwoorden.

Vr. Groet,
Roelof

Riva schreef:Dag beste mensen! roelof gaat even wat foto's voor mij op deze site zetten zodat jullie kunnen zien wat ik " probeer " te maken....en beste mensen...ik ben geen boten bouwer dus er zal vast wel een foutje zichtbaar zijn!...ik probeer ook maar wat!
Roelof zou later bij deze nieuwe topic de foto's plaatsen, nogmaals dank!

Warme groet
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 28 Feb 2017, 01:48

Hai Roelof,
Allereerst hartelijk dank voor het plaatsen van de foto's!..echt super van je!!

En ja Pascal, als ik straks alles in elkaar heb gehecht en afgelast heb dan draai ik de boot om en dan maak ik de V hull, ik heb dan ook gelijk een dubbele bodem!, ik vond dit eigenlijk wel een makkelijke manier om vorm te krijgen, het valt mij in iedergeval reuze mee.
En ja ik weet dat dit allemaal redelijk snel gaat maar straks het afwerken en slijpen daar gaat denk ik het meeste werk in zitten.

Als de bovenkant dicht is dan laat ik (haar) eerst te water zodat ik de waterlijn ken aftekenen !...en dan kan ik kijken hoeveel cm ik het onderste deel maak zodat ik mooi boven het water de waterlijn uit steek.
Ik heb eigenlijk geen enkel idee hoeveel diepgang ik met de boot zal hebben, ik weet wel dat ik plus minus 11.4m2 oppervlakte op de V hull heb die een gewicht van ongeveer 2 ton.....mag een kgtje meer zijn! Omhoog moet houden.
Ik krijg ook veel opgesloten lucht kamers ( void space) die ik vol doe met piepschuim......ik kan maar blijven drijven he!
Dus ik verwacht eigenlijk dat de boot niet kan zinken doormiddel van al die opgesloten ruimtes.....als het anders is dan hoor ik het graag!
Ik had vandaag ook weer een vrije dag vanwege de carnaval....dus jullie begrijpen dat ik weer in mijn loods bezig was met de boot!...ik zal straks de foto's weer naar Roelof sturen zodat ze hier weer zichtbaar worden!...top van jou Roelof!

Warme groet vanuit de west Indisch!
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: een stalen Riva " project"

Berichtdoor Riva » 28 Feb 2017, 03:30

Oja! En Roelf, je schrijft dat je zou willen dat je de vaardigheden zou willen hebben.....nou volgens mij heeft iedereen die hoor!...dus jij ook...ik werk in een hotel alhier en hobby wat met ijzer, en als ik het ken...nou dan ken iedereen het volgens mij.
Is er niet ergens een plek waar men samen boten kan bouwen in de wikents?!....ik lees wel dat men kant en klare snijpakketen kan kopen dan heb je nog een werkplaats nodig.
Ik denk dat je iets kleinere bootjes redelijk snel in elkaar hebt gelast en er zijn ook veel bouw tekeningen te vinden van boten en die kan je zo zelf maken!

Warme groet vanuit de west Indisch
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Volgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten