Hoge boetes verkeerde antifouling

algemene discussies

Re: Hoge boetes verkeerde antifouling

Berichtdoor quichot » 07 Feb 2017, 11:44

R.C.Grootveld schreef: En dan is een gedrukte krant een voor de hand liggende kostenpost om te schrappen

Begrijpelijk. Heb ik ook gedaan. In mijn geval de Volkskrant. Dat wil zeggen, alleen de papieren versie, de betaalde online-versie heb ik gehouden (naast andere online nieuwsbronnen).
Niettemin kreeg ik een mailtje van de Volkskrant waarin ze het betreurden dat ik 'de krant' had opgezegd. Tekenend voor het conservatisme van de oude media: de content is kennelijk minder belangrijk dan de verschijningsvorm.
Feit is wel dat ik nu niks meer heb om in de kattebak te doen. :D
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Hoge boetes verkeerde antifouling

Berichtdoor R.C.Grootveld » 07 Feb 2017, 16:39

quichot schreef:Tekenend voor het conservatisme van de oude media: de content is kennelijk minder belangrijk dan de verschijningsvorm.

Ik zie niet wat dat met conservatisme te maken heeft; in tegendeel zelfs.
Juist het overstappen naar 'digitaal' resp. 'on-line' laat zien dat de content minder belangrijk wordt.

Er gaat niets boven een papieren krant, daar kan geen on-line medium tegenop.
Ik zie me de Zaterdag NRC nog niet even op m'n telefoon lezen .....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Hoge boetes verkeerde antifouling

Berichtdoor Marie Christina » 07 Feb 2017, 18:29

Of de cryptogram invullen. :lol:

Maar ja, ik moet wel bekennen dat we het financieel toch een knap stukkie makkelijker hebben sinds we de krant eruit gegooid hebben.
Man, wat is duur!
(Wat heeft dit overigens met illegale anti fouling te maken? :roll: )
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Hoge boetes verkeerde antifouling

Berichtdoor Noordvaarder » 07 Feb 2017, 19:08

Ja de krant is niet goedkoop. 30 euro per maand,maart dat is maar 1 euro 25 per dag.
En ik onderhandel altijd met hun,een maand voordat mijn abo afloopt.
Dat doen we trouwens met alle bladen.
En tot dusverre heeft mij dat een derde van de kosten bespaart.
En als ze dat niet willen,dan neem ik weer voor een half jaar een andere voordelig alternatief.
En kom ik dus een half jaar later weer bij het DvhNoorden aan de deur,voor hun goedkoopste aanbieding van een jaar.
En dat doe ik nu al 5 jaar,en dat bevalt me prima.
En een digitale abo?
Nee daar kunnen ze me niet blij mee maken.

Wat dat met anti fauling te maken heeft?
In beiden zit oplosmiddel.
Ook in inkt dat gebruikt wordt bij het drukken van De Telegraaf. :lol:
Noordvaarder
 

Re: Hoge boetes verkeerde antifouling

Berichtdoor quichot » 08 Feb 2017, 10:15

Marie Christina schreef:Wat heeft dit overigens met illegale anti fouling te maken?

Het lezersbestand groeit niet meer aan.

Overigens print ik de puzzels. Beter papier en wat extra ruimte voor woordprobeersels. ;)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Hoge boetes verkeerde antifouling

Berichtdoor quichot » 08 Feb 2017, 10:34

R.C.Grootveld schreef: Juist het overstappen naar 'digitaal' resp. 'on-line' laat zien dat de content minder belangrijk wordt.

Ik hoop dat je dat zelf snapt, want ik snap het niet. Het gaat dan toch juist alléén om de content? Daar heb je toch het papier waarop het gedrukt staan niet bij nodig? Bovendien lees ik de krant op mijn 17-inch laptop (die bestaan ook hé) gewoon in de gedrukte opmaak met foto's in hoge rastervrije resolutie, hoef nooit meer te bellen waar de krant blijft en heb ik 'm al om 5 uur 's ochtends.
Laatst gewijzigd door quichot op 08 Feb 2017, 12:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Hoge boetes verkeerde antifouling

Berichtdoor Popeye » 08 Feb 2017, 12:02

quichot schreef:Ik hoop dat je dat zelf snapt, want ik snap het niet. Het gaat dan toch juist alléén om de content? Daar heb je toch het papier waarop het gedrukt staan niet bij nodig? Bovendien lees ik de krant op mijn 17-inch laptop (die bestaan ook hé) gewoon in de gedrukte opmaak, hoef nooit meer te bellen waar de krant blijft en heb ik 'm al om 5 uur 's ochtends.

En de hond verscheurt hem niet! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Hoge boetes verkeerde antifouling

Berichtdoor Noordvaarder » 08 Feb 2017, 13:15

quichot schreef: .....hoef nooit meer te bellen waar de krant blijft en heb ik 'm al om 5 uur 's ochtends.

Heb ik ook,maar dan in de bus.
En ik lees hem om circa 10 uur.
De één vind hem op een laptop ideaal,de ander vind het 2 keer niks.
De één houd van de moeder,de ander van de dochter,sommigen van allebeide.
Zo ook met de krant,waar velen een digitale- en een papieren abo hebben.
Want drukkerijen boden tot dusverre in de regel alleen een digitale abo aan,naast de papieren uitgave.
Ik kan nu sinds kort een alleen een digi abo nemen op de noordelijke krant.
Echter die is net zo duur,als de papieren uitgave.
En iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij neemt.
Ik vind een papieren uitgave makkelijker lezen,dan een digi abo.
En op die manier heeft de voetbalvereniging ook nog inkomsten,door het ophalen van oude papier.
Als alle lezers zouden over stappen op een digi abo,hebben dergelijke verenigingen het nakijken.
op mijn 17-inch laptop (die bestaan ook hé)

Ja die bestaan.
Er zijn zelfs grotere te koop.
Noordvaarder
 

Re: Hoge boetes verkeerde antifouling

Berichtdoor R.C.Grootveld » 08 Feb 2017, 14:13

quichot schreef:Ik hoop dat je dat zelf snapt, want ik snap het niet. Het gaat dan toch juist alléén om de content? Daar heb je toch het papier waarop het gedrukt staan niet bij nodig? Bovendien lees ik de krant op mijn 17-inch laptop (die bestaan ook hé) gewoon in de gedrukte opmaak met foto's in hoge rastervrije resolutie, hoef nooit meer te bellen waar de krant blijft en heb ik 'm al om 5 uur 's ochtends.

De meeste kranten bieden hun 'content' in uitgeklede vorm aan en is die beduidend minder dan de gedrukte versie. Daar doel ik op.
Dat jouw krant hem (als ik je goed begrijp) 'as is' aanbiedt is dan inderdaad een voordeel; veel kranten bieden echter slechts uitgeklede artikelen in app of web formaat en dat vind ik 3x niks.

Daarbij zit ik beroepsmatig al de hele dag achtet 2 26" schermen en daar komt dan 's avonds nog eens wat privewerk bij.
En dan gaat er niets boven een papieren krant op de tafel met een kop koffie (of wat dan ook) er bij.

Om diezelfde reden heb ik, ondanks dat ik ook GPS voor auto en boot heb, ook nog steeds een (inmiddels vrij omvangrijke) verzameling papieren kaarten (je weet wel, van die vellen papier met gekleurde lijnen en vlakken :D )
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Hoge boetes verkeerde antifouling

Berichtdoor quichot » 08 Feb 2017, 17:44

Nou snap ik het, Rob.
Kranten bieden digitaal naast de gratis uitgeklede versie ook de 'gewone' betaalde krant aan. Alleen is die, bij mijn krant althans, een stuk goedkoper vanwege de bespaarde druk- en distributiekosten.
Ik heb er even aan moeten wennen, maar zie nu vooral de voordelen. Daarbij heeft een dagblad ook een nadeel: één keer per etmaal brengt die het nieuws van de afgelopen 20 uur (deadline 'vallen' meegerekend). Via internet, als je de goeie kanalen een beetje weet, blijf je via pushberichten het hele etmaal door op de hoogte van echt actueel nieuws, soms een minuut oud. Ik vind dat prettig, maar dat zal niet voor iedereen gelden. De krant heb ik eigenlijk alleen nog voor de uitgebreidere achtergrondinfo.
Dat sportverenigingen door de digitalisering de inkomsten van oud papier missen lijkt me geen reden om oud papier te blijven produceren! ;)

En met antifouling heeft het helemaal niéts te maken! :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten