Ziet er inderdaad niet fraai uit. Ik heb gezocht naar een nieuwe mt50 maar kan niets vinden,ook geen vervangende. Als ik een nieuwe vindt voor een redelijke prijs,vervang ik de oude en probeer deze te repareren,en dan voor reserve. Ik zoek er één zonder kleppenblok op de stuurpomp. Als iemand mij verder kan helpen hoor ik het graag Gr René ( Klaver vier )
Ja dat het er zo uitziet kan je verder inderdaad niks mee. Volgens mij is de oude die ik heb van gegoten aluminium en die nieuwe van pisbakken staal,wat een achteruit gang. Mt 30 wordt wel aangeboden maar mt 50 niet te vinden,bij mij lekt hij minimaal,maar de olie komt wel op mijn teak dek en dat wil ik voorkomen,dus repareren of vernieuwen Liefst vernieuw ik hem Gr René ( Klaver vier)
René Bedankt voor de reactie,maar wat ik moet weten is welke ik precies moet hebben ,omdat ik er twee heb komt dat denk ik wel erg nou. Ik heb al behoorlijk gezocht maar niemand gevonden die kan zeggen dat is de vervanger van de mt50. De pomp die ik heb werkt perfect,maar heeft minimale lekkage langs de stuuras,misschien geen groot probleem voor iemand die hem eerder los heb gehad,maar als ik lees 7 zuigers verwacht ik niet dat het makkelijk in elkaar zit. Ik ben niet bang om hem open te maken,maar dan heb ik wel graag een nieuwe liggen zodat ik niet onverwachts zonder kom Gr René ( Klaver vier)
Is het niet dat de MT50 ook ca. 50 cc per omwenteling verpompt? En welke cylinder heb je dan? Dan kun je toch ongeveer "terugrekenen"? En anders allebei de pompen vernieuwen ,heb je in ieder geval 2 dezelfde weer.
Ik zou inderdaad is moeten kijken welke cylinder ik heb,maar ik verwachte dat er gewoon een vervangende vergelijkende zou zijn. Twee ga ik er zeker niet vervangen,ik vindt de oude er veel degelijker uit zien. Als ik hem dan zelf niet kan repareren laat ik hem repareren Gr René
je hebt altijd in de verwarming gezeten toch ? dus je bent redelijk technisch onderlegd, In het verleden heb ik dit soort stuur pompjes ook wel eens open gehad. Er zitten inderdaad 7 plunjers in welke door veren tegen een plaat worden geduwd. Als je de bouten voorzichtig lost kan je zien hoe e.e.a. in elkaar steekt. Het wordt door de olie alleen een behoorlijke smeerboel. Als je het deksel er eenmaal af hebt hoeft er alleen maar een simmerring vervangen te worden. vergeet even niet te kijken naar de as of deze geen groeven heeft.