raymarine a78/7 zonder WIFI, of de a75 met WIFI

communicatie en navigatie apparatuur

raymarine a78/7 zonder WIFI, of de a75 met WIFI

Berichtdoor henkie6 » 10 Jan 2017, 23:03

goedenavond,

Ik heb voor een redelijk bedrag bij een watersportwinkel in Duitsland de Raymarine de a78 aangeschaft met de CPT 100 transducer.
Thuis had ik pas in de gaten dat er geen WIFI op zat.
Nu had ik het idee, dat ik deze beter weer kon verkopen, en de a75 met WIFI aan te schaffen. Ik had het idee dat je met de WIFI de kaartplotter de lighthouse navigatiesoftware kon updaten. Na een bezoek aan de watersportwinkel werd mij duidelijk dat je de WIFI daar niet voor kunt gebruiken, je kan de WIFI wel gebruiken voor contact met je smartphone of I-pad, en die als extra scherm gebruiken, of voor het bedienen van je kaartplotter.
Dit heeft mij aan het twijfelen gebracht. zal ik de a78 houden, of de a75 aanschaffen, wat dan wel weer een extra uitgave is.
Kortom, wie kan mij vertellen of de WIFI een groot pluspunt is op deze kaartplotter, of vind dat de transducer juist een pluspunt is.
Ik (motor) sail, en vis eigenlijk nooit, maar ik kan me ook voorstellen dat je voor zo,n transducer geen visser hoeft te zijn, maar het gewoon interessant is de bodem te kunnen bekijken.

vriendelijke groeten,

Henk
henkie6
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 20 Okt 2016, 18:34
ligplaats: Oostknollendam
info:

Re: raymarine a78/7 zonder WIFI, of de a75 met WIFI

Berichtdoor henkvd » 11 Jan 2017, 20:02

Ligt er aan of je bv een smartphone of bv Ipad wil gebruiken als 2e scherm, eigenlijk dus waar monteer je het display.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: raymarine a78/7 zonder WIFI, of de a75 met WIFI

Berichtdoor bart hardenberg » 15 Jan 2017, 10:31

Naar mijn mening heeft het weinig nut, wij hebben WIFI het afgelopen jaar slechts 1 maal gebruikt.
Op onze boot zit geen buitenbesturing, misschien is het nuttiger als jou boot wel 2 stuurstanden heeft.

Mvg.

Bart
bart hardenberg
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 Okt 2016, 19:21
ligplaats: Meppel
info:


Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten