Bart stelt zich voor

Bart stelt zich voor

Berichtdoor Barracuda » 06 Jan 2017, 22:52

Hallo allemaal,

Nog een vaarspoedig 2017 toegewenst!

Mijn naam is Bart en ik kom uit Amsterdam. Heb al een tijdje gezocht naar een leuk forum voor mijn watersport dingen en deze spreekt mij het meeste aan.

Ik heb al wat jaartjes ervaring op het water, eerste bootje toen ik een jaar of 8 was, en heb al van alles gehad. Oa een oud Engels genievaartuig, een ex-sonar bootje uit de Oostzee en een 60 voet Engels Air Sea Rescue schip uit WWII dat ik in een vlaag van verstandsverbijstering heb gekocht. Een volledig houten schip, dubbel diagonaal mahonie met een teakopbouw en 2 motoren. Als ik van achteren klaar was met schilderen kon ik van voren weer opnieuw beginnen bij wijze van spreken.
Dus heb ik nu maar voor iets verstandigers gekozen, nou ja echt verstandig zal ik wel nooit worden, het is iig het schip van mijn dromen waar ik al vanaf het begin van mijn vaarcarriëre watertandend naar stond te kijken; een Super Van Craft. Nog steeds een teak opbouw maar nu gelukkig een stalen romp. Het is een '83-er van 16,20m en 4,55 m breed met 2 Volvo's erin. De bedoeling is dat ik er zo'n beetje heel erg permanent op ga verblijven en er ook nog het een en ander mee ga verdienen. Dagtochten, High Teas en als huwelijks suite verhuren.
Het schip is nog vrijwel origineel en heeft dus een paar aanpassingen en wat modernere styling nodig. Elektra is ondermaats, omvormer van 300 watt bijvoorbeeld, maar wel een Onan 6kw generator. Ik hou niet van gas dus dat wil ik er ook uit hebben. Kombuis wil ik aanpassen en de bekleding is wel heel erg niet mijn smaak.
Gelukkig heb ik 1,5 rechter hand en wat ik niet kan moet ook geen echt probleem zijn.

Uiteraard hoop ik van jullie kennis op allerlei vlakken gebruik te mogen maken en zelf kan ik hier en daar misschien ook nog wel een adviesje geven.

Hartelijke groet,
Bart.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Barracuda
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 28 Nov 2016, 07:36
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Bart stelt zich voor

Berichtdoor Amersfow » 06 Jan 2017, 23:08

Wow wat een mooi schip zeg!
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Bart stelt zich voor

Berichtdoor broekie » 06 Jan 2017, 23:22

Welkom, ziet erg goed uit. Blijven hele mooie schepen.
Waar is de thuishaven?
Respect voor de durf wat betreft de vorige schepen die je had, allemaal weer verkocht?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Bart stelt zich voor

Berichtdoor Barracuda » 07 Jan 2017, 00:06

Thuishaven is Amsterdam Marina. Net buiten het krankzinnig drukke centrum en een kwartiertje met de pont naar het Centraal Station.

Ja alle schepen weer verkocht. Dat Sonar bootje gaat me nog steeds aan mijn hart. 7 meter lang met een 160 pk Volvo erin. Amsterdam - Lemmer in 4 uur. Ik werkte aan het IJ en voer elke dag, zomer en winter, naar mijn werk ermee. Geweldig! Dat houten apparaat was gewoon echt te veel werk. Nieuwe motoren ingebouwd, hele romp kaalgehaald, gerepareerd en geschilderd, schroefassen getrokken en af laten draaien met nieuwe schroeven, teak dek gerestaureerd en opnieuw gerubberd en toen was ik het zat en blut. Onbegonnen werk. Een origineel gat in het water.....Maar verliefd he. Net zoals nu weer. Maar nu wat wijzer en dit is beter behapbaar. De vorige eigenaar heeft het schip 25 jaar lang gekoesterd, dus buiten de aanpassingen een kwestie van bijhouden.
Gebruikers-avatar
Barracuda
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 28 Nov 2016, 07:36
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Bart stelt zich voor

Berichtdoor Nerissa » 07 Jan 2017, 13:10

Mooie schepen die Super v Craft`s.
Altijd een beetje m`n droomschip geweest.
Helaas nooit het juiste schip binnen het juiste budget gevonden.
Maar nogmaals, Mooi. en veel succes

Frans 8-)
Nerissa
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 04 Sep 2016, 20:12
ligplaats:
info:

Re: Bart stelt zich voor

Berichtdoor iJack » 07 Jan 2017, 13:50

Prachtig schip heel veel plezier ermee!
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 29 Mei 2015, 09:07
ligplaats: RMU
info:

Re: Bart stelt zich voor

Berichtdoor JerryR » 07 Jan 2017, 18:07

Chic Schip welkom!
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten