Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor antonh » 04 Jan 2017, 23:48

Mopolcamper schreef:Op dit forum is m.i. geen enkele all-round deskundige aanwezig. Wel zijn er een aantal deelnemers die op deelgebieden meer kennis hebben, maar als je gedurende geruime tijd alle bijdragen hier volgt, zie je dat ook zij op andere gebieden de nodige “missers” hebben.
Van een enkele moet worden vastgesteld dat deze wel degelijk met regelmaat zijn eigen winkeltje propageert.
Als we zouden willen dat het forum vooral bedoeld is pro deo tot kennisoverdracht te geraken, dan zou dat mijn voorkeur hebben. In dit topic is daar al gehoor aan gegeven. Topicstarter zou het aanbod van Marie Christina met beide handen kunnen aannemen.
Overigens heb ik het niet zo op “zelfbenoemde” deskundigen.


Ik vind dit een wel heel heftige uitspraak.
En ik mag gerust zeggen dat ik veel hulp gehad heb via de mensen hier op het forum en ben het ook niet altijd eens.
En van veel dingen heb ik geen kennis.
Bv toen ik een nieuwe as nodig had heb ik het advies hier gevraagd en gekregen heb ik dat opgevolgd.
Blij dat ik het gedaan heb, zo een "deskundige" hier in de haven vond me gek dat ik alles nieuw kocht.
Hij zit nu zelf in de problemen.
En eigen winkeltje?
Onzin!
En we weten dat een boot kost, hiervoor heb ik 15 jaar een camper gehad.
Dat kost ook veel geld hoor, meer als mijn boot.
Ik hoop dat de mensen elkaar advies blijven geven hier.

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor gast » 05 Jan 2017, 00:56

@AntonH,

Even in wat simpelere taal dan.
Gewoon onze passie, hobby delen en fijn dat er pro's tussen zitten die eigenlijk net as jij en ik gewoon lekker praten over wat we leuk vinden.
Elkaar helpen en adviezen geven, is het een keer verkeerd zijn er anderen die erop wijzen en zo leer je je boot kennen op een leuke manier.
We hoeven elkaar dan niet altijd aardig te vinden.

Maar!

Het forum gebruiken om omzet/winst/extra zakgeld te krijgen is iets heel anders van wat je zelf ook schrijft.
Het "eigen winkeltje" is geen loze uitspraak en daar is al eerder op gewezen en ben ik het volledig mee eens.
Op dit forum mag reclame gemaakt worden dmv een link naar een website, geen enkel probleem mee omdat het belangeloos meedenken en adviseren best beloond mag worden. Maar het forum gaan gebruiken om mensen die zelf oplossingen zoeken te dirigeren naar een commerciële oplossing is not done.
Is gewoon een forumetiquette
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor broekie » 05 Jan 2017, 08:36

Ik heb niet de indruk dat er hier mensen via het forum hun winkel willen promoten.
Ze willen wel helpen. Hier wordt je niet rijk van, is liefde voor de hobby.

We weten ook dat bepaalde forum leden iets in de watersport doen.
Doe daar je voordeel mee.
Ze geven advies, hulp en je kunt daarnaast ook zakelijk bij ze terecht.
Wat is nu mooier?

Ik doe altijd wel graag zaken met mensen die ik min of meer ken, zeker als ze leuke prijzen hanteren.
Dus van mij mag iedereen doen wat hij wil, ik kies zelf wel of ik er iets mee doe.

Wolf zijn vrouw maakt een lekker bakkie thee, en ik heb van Wolf ook weer wat geleerd aan boord van zijn schip.
Als ik Wolf nodig zou hebben voor een zakelijke klus, is dat toch ook prima.
Gaat ook op voor H. v. Vuuren, die ik in het verleden had gevraagd om mijn nieuwe aankoop te keuren.
Uiteindelijk werd het schip gekeurd op kosten van de werf, dus het ging over.
Maar ik weet zeker dat Vuuren de openstaande ongebruikte kielkoeling opgemerkt zou hebben.
Dan had de werf hem af kunnen werken. De keurder van de werf had daar geen belang bij omdat het buiten regels viel.
Zomaar een voorbeeldje. :D
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor elrenegado » 05 Jan 2017, 12:47

Toch apart dat een simpele vraag zoveel reacties oproept.
ik wil mezelf zeker geen ruim ervaren deskundige noemen, of professional.
vanuit de hobby heb ik me vrijwel alles aangeleerd, al dan niet met behulp van professionals op locatie of op afstand.

Vanuit die kennis en ervaring wil ik iemand best helpen om eens door de boot te lopen/kruipen om aan te geven waar wat zit, waar je op moet letten etc.
en om samen eens te bomen over de mogelijkheden tot uitbreiding.
aanpassingen op mijn boot heb ik allemaal gedaan zoals het tegenwoordig zou moeten, op een veilige manier, en daar ben ik nog lang niet mee klaar.
Maar ik denk wel dat ik een mede watersporter van de juiste info kan voorzien, en zal sommige dingen ook even uit moeten zoeken op zijn boot, maar dat zal een pro ook moeten, aangezien nagenoeg geen enkele boot hetzelfde is.

Maar wellicht is het inderdaad een leuk idee om met 2 personen erheen te gaan....
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor Popeye » 05 Jan 2017, 13:47

chaea schreef: Maar het forum gaan gebruiken om mensen die zelf oplossingen zoeken te dirigeren naar een commerciële oplossing is not done.

Dat zou het beste advies kunnen zijn wat je kunt geven!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor gast » 05 Jan 2017, 22:37

@Broekie, fijn dat je het goed kan vinden met Vuuren en dat je hem ook zakelijk kan benaderen. ;)
Is echter nog steeds geen reden of recht om het goed te vinden dat het hier een commerciële insteek gaat krijgen.

Wil je en 1:1 uitleg?
Dat is geen probleem maar is niet heel goedkoop..


Ik zie in deze laatste uitspraak vooral het voordeel voor de schrijver zelf, nul komma nul voor Ts.

Zal dit topic verder laten rusten en ik ga over tot het maken van een stelling hierin zodat een ieder zijn mening daar kan achterlaten.
Aangezien we geen duidelijke regels hierin hebben is mijn mening dat we deze gezamenlijk moeten opstellen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten