Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

Berichtdoor Bob » 04 Jan 2017, 20:26

Wat is een schakelcontact NO , hoe ziet dat er uit en waar koop ik dat?

Zie trouwens nu pas je draadje over de temperatuur van de uitlaatslang.

Gr, Bob
Bob
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 13 Aug 2015, 18:25
ligplaats: Middelburg
info:

Re: Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

Berichtdoor Georges » 04 Jan 2017, 21:00

https://www.gotron.be/thermische-schake ... -60-c.html

Voorbeeld gewone te verkrijgen schakelaar in de detailhandel. Kost dan wel iets meer dan via onze vaste leverancier.
Je kan die in meerdere waardes kopen...even uw slangtemperatuur meten bij belasting en de waarde iets hoger nemen.
Hoe lang die meegaan? Wel dat zal de praktijk uitwijzen ik kreeg de tip van iemand die er al 7 jaar goed mee is die man vaart steeds kanalen en wordt tijdig verwittigd om van wierpot te switchen...
Deze dingen worden in heel veel apparaten gebruikt ook die je in huis hebt en ze gaan wel eens stuk,(ze zijn niet van...hahaha) maar dat kan dan eenvoudig en voor weinig vervangen worden.
Het enige waar je rekening mee moet houden is de omgevingstemperatuur, indien je niet zoals ik de sensor net buiten de motorruimte kan plaatsen...mag die ruimte niet warmer zijn dan de schakelwaarde !
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

Berichtdoor Bob » 05 Jan 2017, 18:27

Georges alweer bedankt voor je antwoord.

Ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden.

Had vandaag een goed telefonisch gesprek met van Rij watersport in Rotterdam, zeer behulpzaam en nee geen familie, kennis of aandelen in de zaak.
Hij wees me op het NASA EX-1 koelwateralarm, had ik al eens eerder voorbij zien komen maar was het vergeten.

Simpele montage > klein gaatje boren in de slang, voeler er in en met hitte bestendige, bijgeleverde TY-raps vastzetten, 5 meter kabel en een digitaal klokje,
waar je elke gewenste alarm temperatuur kan instellen, horen bij de set

Ik heb ook nog even met NASA in Engeland gemaild > gever is van 316 RVS, dus ook niet verkeerd.

Op YouTube kan je een filmpje zien van een Duitse booteigenaar die de NASA monteert in 2 uitlaatslangen met een goed beeld van o.a. de gever.
In zoekbalk van YouTube > NASA EX-1 invoeren.

Voor de liefhebber > van Rij levert de complete set tot en met 31 januari voor de winterprijs van 162,80 euro, normaal 209 euro en hier en daar voor 175 euro te koop.
Nogmaals geen familie, enz.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Groet, Bob.
Bob
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 13 Aug 2015, 18:25
ligplaats: Middelburg
info:

Re: Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

Berichtdoor Klaver vier » 06 Jan 2017, 14:06

Uitlaat sensor is helaas niet in 24 volt leverbaar,tenminste de Nasa uitvoering.
Gr René
Bij watersportluxe € 149.95
Klaver vier
 

Re: Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

Berichtdoor vuuren1 » 10 Jan 2017, 21:37

Een voeler op de slang werkt niet juist, bij te weinig water ben je altijd te laat.
De slang geleidt erg slecht warmte, een dergelijke gever moet in de waterstroom zitten.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

Berichtdoor Georges » 10 Jan 2017, 21:45

De praktijk bewijs anders,peter vaart met deze opzet al 7 jaar ongeveer 6 maanden per jaar door alle sloten van Frankrijk en heeft meerdere malen per jaar dat hij even moet wisselen van wierpot,en steeds ruim op tijd de waarschuwing.
Ik ga het alleszins ook proberen,mijn meters en motoralarm zijn er ook nog .
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

Berichtdoor Klaver vier » 10 Jan 2017, 22:27

Nou ik denk ook dat het best wel werkt,de sensor wordt ook in de buitenbocht gemonteerd,dus al gauw in de waterstroom
Ik vindt het filmpje op You Tube ook behoorlijk overtuigend en heb hem inmiddels ook besteld
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

Berichtdoor vuuren1 » 15 Jan 2017, 03:12

De kans van slagen hangt van diverse factoren af en mijn mening is dat het te risicovol is om dit zo toe te passen.
Ofwel ik zou het nooit aanraden.

Maar je moet vooral doen wat jezelf het beste gevoel geeft en vooral niet naar mensen luisteren met ietwat ervaring in dit vak.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

Berichtdoor Georges » 15 Jan 2017, 10:33

vuuren1 schreef:De kans van slagen hangt van diverse factoren af en mijn mening is dat het te risicovol is om dit zo toe te passen.
Ofwel ik zou het nooit aanraden.

Maar je moet vooral doen wat jezelf het beste gevoel geeft en vooral niet naar mensen luisteren met ietwat ervaring in dit vak.

Ik heb heel mijn leven met techniek, en 36 jaar met bootjes bezig geweest dus de ervaring valt wel mee, ik ga ervan uit dat er wel meer mensen zijn die gezond verstand hebben en, niet geschoten is altijd mis....maar dank u wel voor het meedenken.
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Hoelang gaat de sensor van koelwateralarm mee?

Berichtdoor Klaver vier » 15 Jan 2017, 11:40

Het is net wat Vuuren 1 zegt doe er mee wat je wilt,en dat doe ik dan ook
Volgens nij is Vuuren1 in de veronderstelling dat de voeler op de slang zit,dit denk ik uit zijn vorige post op te maken,maar de voelpen zit in de slang en niet er op dus waarom zou hij niet goed meten.
Inmiddels de meter ook binnen gekregen, alleen moet ik nog veel doen voor ik hem ga monteren.
Ik zit mijn leven lang in de verwarming, dus ook wel een beetje ervaring met temperatuur en circulatie
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten