Inbouwen nieuw toilet

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Inbouwen nieuw toilet

Berichtdoor Klaver vier » 30 Dec 2016, 21:24

Ik ben begonnen met het inbouwen van een nieuw toilet,ik heb het oude toilet er uit gesloopt en ben nu een nieuw toilet aan het inbouwen
Inmiddels heb ik het frame ingebouwd en afgetimmert
Nu kom ik iets tegen wat ik niet verwachte , de accu,s staan aangesloten als 48 volt,dit had ik totaal niet verwacht,omdat de verbruikers 24 volt zijn.
De 48 volt gaan in ieder geval naar de omvormer,ik moet dus nog uitzoeken waar ik het beste 24 volt kan wegpakken voor het toilet.
Inmiddels heb ik wel wat gelezen over het gebruik van 48 volt,en begrijp dat dat gunstig is voor de omvormer.
Morgen ga ik is wat meer meten en kijken hoe het nu precies zit.
Misschien kan iemand mij vertellen of ik het anders bij de argofet kan aftakken.
Wie o wie heeft tips
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
 

Re: Inbouwen nieuw toilet

Berichtdoor Amersfow » 30 Dec 2016, 22:01

Ik weet wel dat een toilet zware bedrading moet hebben. Met de verlichtingsaccu bekabeling in onze tjalk liep hij steeds vast. Heb het toilet nu vanaf de boegschroefaccu bedraadt, die staat veel dichter bij het toilet. Geen centje pijn meer; misschien dat dat bij jou ook een optie is, een andere set pakken.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Inbouwen nieuw toilet

Berichtdoor Klaver vier » 30 Dec 2016, 22:18

Dat hij zware kabels moet hebben klopt,maar bij mij zitten de boegschroef accu's voorin
De andere accu's staan vlak naast het toilet, daar zit de argofet ook vandaar dat ik dacht misschien kan ik hem daar aftakken.
Vetus schrijft voor 4 kwadraat ik neem 8 kwadraat met zekering en schakelaar,liever te zwaar als te licht.
Morgen ga ik een beetje meer meten en kijken waar ik een beetje zware kabel heb met 24 volt
Ik dacht in eerste instantie ik tak hem van de accu's af,maar dat wordt dus niks
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
 

Re: Inbouwen nieuw toilet

Berichtdoor Klaver vier » 31 Dec 2016, 16:25

Ik ben er inmiddels achter hoe het zo ongeveer zit in de boot
Het probleem dat ik er niet helemaal uit kwam was mijn multimeter die gaf twee keer zo veel aan.
Vraag mij niet hoe het kan maar het was wel zo,die ligt nu in de container.
Ik ging met een duspel meten en toen kwam ik er achter
Er zit het dichtst bij de toilet een acculader van 24 volt 20 ampere,die is met 8 kwadraat aangesloten,daar tak ik straks de aansluiting voor de toilet af ,dat moet volgens mij goed gaan.
Nu nog uitzoeken waar ik het water ga aftakken,ook dat gaat goed komen.
Het zit een beetje complex omdat ik drie pompen heb,en het bij die pompen krioelt van de leidingen,en de waterleidingen zijn ook nog vrij dun uitgevoerd.
De leiding naar de toilet maak ik van 16mm teceflex,maar dat moet ik dus aftakken van ik denk 10 mm koper.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Inbouwen nieuw toilet

Berichtdoor broekie » 31 Dec 2016, 17:36

Toilet zit normaal met 19 mm. binnen diameter slang vanaf buitenwater of watertank aangesloten.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Inbouwen nieuw toilet

Berichtdoor Klaver vier » 31 Dec 2016, 19:30

Dat heb je mis Broekie de toevoer is een slang die eindigd op 3/4 binnendraad ,de afvoer is 19 mm inwendig.
Ik moet voor het drinkwater naar de pot toe dus eindigen met een afsluiter met 3/4 buitendraad,zou dus ook een wasmachine kraan kunnen zijn
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
 


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten