kajuitbootje

Re: kajuitbootje

Berichtdoor ferry » 20 Dec 2016, 08:02

Ja klopt hij heeft wat aandacht nodig , ik heb eens rond gegoogled en kom niet verder dan een waterland 650
Is er iemand die dit kan bevestigen?
ferry
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 14 Dec 2016, 21:09
ligplaats: rosmalen
info:

Re: kajuitbootje

Berichtdoor gast » 20 Dec 2016, 19:43

Als het een waterland 650 is moet ook 6 meter 50 lang zijn.
Ik denk echter dat het bootje 5 meter is en dat ik met mijn eerste gedachte goed zit. Echter ging ik uit van 650 en dan mist het ronde raampje.

Maar google eens op inter 500.
Iig is meten weten
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: kajuitbootje

Berichtdoor Klaver vier » 20 Dec 2016, 19:52

Chea ik denk dat je het bij het rechte eind hebt ,het lijkt niet eens op een waterland
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
 

Re: kajuitbootje

Berichtdoor JerryR » 20 Dec 2016, 20:35

Welkom leuk bootje, poetsen doet wonderen haal even een peer flessen dasty van de wibra superspul als het om vuil gaat
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: kajuitbootje

Berichtdoor henkvd » 20 Dec 2016, 20:35

Alleen de boeg is al geen waterland, het bodemvlak loopt veel te hoog op, zelf denk ik meer naar Beekman, al twijfel ik nog over 1 detail, heeft de boot een negatieve zeeg, anders gezegd de deklijn, is dat een bolle rug ?

meer foto's zou helpen van uit andere camera posities.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: kajuitbootje

Berichtdoor gast » 20 Dec 2016, 22:46

Het is een leuke zoektocht zeg, dan denk ik zeker te weten welk type het is moet ik het toch weer intrekken.
Aangezien ik ong 95% van de tijd met mij smartphone aan het interfleppen ben is goed vergelijken behoorlijk lastig.

Nu maar weer vanachter de pc en dan zien dat er toch kenmerken ontbreken van eerdergenoemde boten, zoals geschreven is meten weten omdat de lengte bijna altijd ook de typeaanduiding is. Maar een ander dingetje is, zoals Henk ook al aangeeft, het gebrek aan meer fotomateriaal, ik weet niet zeker maar kan het zijn dat wij ons allen enorm verkijken op de vooruit (of wat daar op de foto voor door mag gaan :lol: )
Is deze vlak/gebogen of zoals in alle geven voorbeelden in een hoek met 2 aparte ramen?

Edit: @Henk, de oudere Beekman had die karakteristieke Z in de romp, die zie je hier nergens terug.

Overigens begrijp ik nu waarom ik denk dat ik dit type ooit eens heb gehad, ooit gekocht van een particulier die vertelde dat het een Onedin was maar daar faliekant naast zat. De boot leek niet op een Onedin en er zat een Engels plaatje in, ik meende iets met Sussex of zoiets. Aangezien Onedin een NL boot is viel deze optie weg, heb toendertijd nog wel verder gezocht maar kwam niet veel verder. Hedendaags weet ik nog exact zo 1 te liggen (verpauperd) in gemeente de Fryske Maren.
Ik heb een piepklein fotootje van het type kunnen vinden, de bovenbouw is absoluut niet gelijk maar de romp heeft wel dezelfde swing.

Zoek eens op Onedin wavey rider en je ziet (helaas) een piepklein fotootje. Wellicht familie van elkaar en net als in de staalbouw toendertijd behoorlijk wat bouwers. Zelfs Microplus spreekt van Unknow models onder de eerdere naam Microplas.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: kajuitbootje

Berichtdoor ferry » 22 Dec 2016, 21:20

Iedereen bedankt voor de reacties ik ga zo spoedig mogelijk een aantal extra foto's maken , dan ook meteen het oerwoud dat erin groeit snoeien en verwijderen
En idd een paar maten erbij is ook wel handig
De vorige eigenaar had het over een merk Riba
Maar daar kon ik ook niks op vinden word vervolgd ;)
ferry
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 14 Dec 2016, 21:09
ligplaats: rosmalen
info:

Re: kajuitbootje

Berichtdoor gast » 22 Dec 2016, 21:33

Riba is een trailermerk
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: kajuitbootje

Berichtdoor Boekanier » 22 Dec 2016, 22:04

Een Crescent 535??
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: kajuitbootje

Berichtdoor gast » 23 Dec 2016, 09:44

Boekanier schreef:Een Crescent 535??



Nee joh 8-)
Die zijn overnaads
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten