legio schreef:Ik vraag niet naar de (mij) bekende weg. De weg is mij juist onbekend en ik probeer daar een vinger achter te krijgen.
Iemand (en ik kan veel meer voorbeelden erbij halen) heeft die 75000 als vraagprijs. Daar zal toch serieus over gedacht zijn. Het wordt verkocht door een makelaar. Dan kan je er toch vanuit gaan dat die kijk op de markt hebben. Maar waarschijnlijk was de prijs toch niet zo, en dan gaan ze met 20000(!) euro naar beneden. Alleen al voor dat geld kan je al een leuk jacht kopen
Maar ik zie niet waar die waarde (in dit voorbeeld dus 55000 euro) nu precies inzit.
Wij gaan mogelijk onze Dartsailer verkopen omdat ik wat ouder wordt en we de binnenwateren willen gaan bekijken.
stuur jij me eens wat leuke volledig in orde jachten van 20.000 door aub, ik kan die niet vinden ...
!! Nu scherp geprijsd ivm aanschaf andere boot!! Zeer goed onderhouden Boarnstream. Vaarklaar. Werfgebouwd.
Boegschroef en aluminium ramen. Peugeot 50 pk. Met slaapkoffer, hierdoor 6 slaapplaatsen. Boot is overgenomen van mijn vader, dus altijd in fam. bezit geweest. Laatste jaren veel vernieuwingen, waaronder: zwemplateau, aluminium ramen,
boegschroef, aparte wintertent, Marifoon, dieptemeter, stroommeter, mastervolt acculader (3x35amp), omvormer(mastervolt), gas vernieuwd, electra grotendeels vervangen, dieselkachel en dekwaspomp. Voorzien van walstroomaansluiting. Boot staat geheel in 2-componentenlak (de IJssel).
Klaver vier schreef:Gelukkig zit er op dat orgel met flying bridge ook nog een bimini top,anders blijf je zo laag he.
Gr René
Beemer schreef:Vol verbazing zie ik hier dat mede-forumleden de waarde van een specifiek schip (de Eltink Vlet) hier gaan bekritiseren ! Laat iedereen voor zichzelf bepalen wat een schip waard is. Ik doe dit in elk geval niet van enkel een advertentie. Ook zou ik deze mening in een beperktere kring houden. Wat mij betreft mag de moderator hier ingrijpen.
Och en wat betreft de ouderdom van die Volvo motor in deze Eltink vlet, daar schrik ik niet echt direct van. Zo’n motor kan bij goed onderhoud nog vele jaren mee. Zelf heb ik 2 Hanomags uit 1970 in mijn schip staan. In 1996 dit schip gekocht en rond 2000 de startmotoren, dyanamo’s, alle slangen e.d. aangepakt. Uiteraard let ik verder zorgvuldig op een goede koeling, olie (ook bij een jonge motor een must) en klepspeling. Ik verwacht dat deze motoren mij zullen kunnen overleven . Wellicht dat de dieselconsumptie van zo’n oude motor ongunstiger is dan van een nieuwe tor. Maar bij recreatief gebruik kan dit je de kop ook niet kosten.
Ja, en dat de prijzen in elkaar zakken, begrijp ik beslist. De huidige jeugd huurt een schip en wil zich niet vastleggen aan een eigen schip met alle verplichtingen. Jammer, maar dat is nu eenmaal een feit, ‘het is zoals het is’.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten