door Bobbob » 18 Mei 2017, 22:37
Het is dan wel toegelaten om zelf een aanhanger te maken maar het moet dan wel volgens de regels van de kunst.Als de politie ,zeker de Antwerpse ,je van de weg plukt en met jou naar een T Controle-station gaan , hang je.
De opbouw van je aanhanger is niet professioneel omdat het meest belastte deel ervan gewoon gepuntlast is .ik zou dit vervangen door één hoge koker op maat die je nodig hebt.
Iemand met een plaatplooi bank kan dit gemakkelijk doen.
Het gewicht van je aanhanger mag niet meer dan 750kgr bedragen anders moet je een type-keuring laten doen,wat niet simpel is.
Ook als je onder de 750kgr,beladen, blijft,moet je een alu-ID-plaatje hebben op de linkerkant op een belangrijk onderdeel van je aanhanger Vastgeklonken of gerivetteert zijn .
Ik ben ooit geverbaliseerd geweest omdat ik een inox-plaatje hed gebruikt.Belgie is nu eenmaal een apenland.
Op je plaatje moet staan:
ID-n°:Sommige mensen zetten het n° van hun identiteitskaart maar de produktiedatum in combinatie met je nummerplaat zal ook volstaan.Dit omdat men bij diefstal je kon verwittigen als je aanhanger word terug gevonden , alsof dit ooit al is gebeurd????
Bij de vekeerswetgeving onder de rubriek aanhangers vind je alles wat je nodig , alhoewel hier en daar nog een grijze zone voorkomt.
SUCCES.
Mijn levensmoto is een Honda Gold Wing super bike 1800cc 6flat .