DMS21 schreef:........het cylinderblok van aluminium was gemaakt. Kan me niet voorstellen dat het heel milieu vriendelijk is... (nu is een diesel dat toch al niet....) Ik zal het vanmiddag ook nog even in de winkel navragen.
Niet dat ik weet , dat de kop van alu is.
Volgens mij is dat bij de YSE niet zo.
Prio nummer 1 is het vaar klaarmaken om te varen naar Amsterdam en daarna naar Aalsmeer. We kunnen namelijk nog maar een paar dagen blijven liggen op de plek van de vorige eigenaar.
Altijd doen,dat maakt nu niks meer uit.
Nog even iets over die wierpot.
Ik kon zo straks effe niet op de naam komen, maar wat ik bedoel, is het kroos dat in het water drijft,ook nu weer, daar kun je ontzettend veel last van hebben.
En dan een tip hoe je dat ding monteerd.
Monteer de wierpot zo, zodat je er goed bij kunt,zowel met de hand, alsook dat er een trechter boven kan,of dat je er een 5 liter koelvloeistof kan in leeg kan gieten.
Nu zul jij denken, "maar er hoeft geen koelvloeistof in".
Dat is namelijk maar ten dele waar.
Als je namelijk voor de winter de boot uit het water haalt( hij mag er ook in blijven) , dan moet de motor wel vorstvrij blijven natuurlijk.
En dan gebruik je de wierpot voor het ingieten van die koelvloeistof.
Nog beter is de antivries voor boten, dat is millieuvriendelijk.
http://www.nauticgear.nl/techniek-aan-b ... ks-wc.htmlHoe te werk?
Afsluiter dicht, deksel van de wierpot eraf, zeef eruit,en koelvloeistof erin.
Dit alles doen met lopende motor.
Als er aan de uitlaatzijde voldoende gekleurde vloeistof uitkomt, zit er genoeg in.
Echter door blijven gieten totdat de motor stil staat.
De jerrican hoeft niet leeg te zijn.
Zo sla je 2 vliegen in één klap. en je hebt een wierpot,en een vulmiddel voor je koelvloeistof.
Laatst gewijzigd door Noordvaarder op 09 Sep 2016, 23:53, in totaal 1 keer gewijzigd.