pc navigo laptop

communicatie en navigatie apparatuur

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Wolf1 » 18 Jun 2014, 20:24

Lucter schreef:Ik zag zojuist op de website van Stentec dat er demoversie te downloaden is voor Wingps :
Een test van verschillende paketten: http://www.wsvvissershang.nl/wp-content ... r-V1.0.pdf
Wellicht iets voor de pcnavigo-afvalligen om uit te proberen?

Krijg de indruk dat je PC-navigo niet kent ! En of niet leest er zijn geen PC-Navigo afvalligen !
henkvd schreef:Helaas is er geen vergelijkbaar alternatief voor Navigo wat betreft de route plan tool, die is uniek.

De enigste oplossing, 1 jaar met z'n allen massaal niet meer upgraden, maakt voor het gebruik niets uit !
Gr.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Lucter » 19 Jun 2014, 12:09

Wolf1 schreef:Krijg de indruk dat je PC-navigo niet kent ! En of niet leest er zijn geen PC-Navigo afvalligen !


Nee ken ik inderdaad niet goed, en dit topic lezende zie ik ook geen aanleiding om PC-navigo wel goed te leren kennen :D

Maar dat neemt niet weg dat ik jou daar wel heel veel plezier mee wens, het houdt je aardig bezig :!: :lol:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Wolf1 » 19 Jun 2014, 13:52

Lucter schreef:Nee ken ik inderdaad niet goed, en dit topic lezende zie ik ook geen aanleiding om PC-navigo wel goed te leren kennen

Ja hier worden we blij van, adviezen over zaken waar je geen barst van weet ! ! !
Gr.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Lucter » 19 Jun 2014, 14:53

Wolf1 schreef:
Volgens mij is er daarom maar één oplossing,

"Stop met het kopen van PC-Navigo UP Date's"
Gr. Wolf1


Wolf, ik heb geen adviezen gegeven en oplossen kan ik het (net als jij) ook niet, ik droeg slechts info en alternatieven aan.

Noordersoft zal vast failliet gaan nu jij geen update meer koopt :!:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Klaver vier » 19 Jun 2014, 16:04

Makkelijk ik kan het zelfs zonder bril lezen
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
 

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Lucter » 20 Jun 2014, 20:43

@Wolf: het topic Dynamo wil spanning 'zien' op B+ icm laadstroomverdeler van Guerto heb je keurig opgelost :!:

Ik wil je mijn bevindingen mbt pcnavigo dan ook niet onthouden.

Ik heb het nog eens goed bekeken en als het draait is het een mooi programma. De programmatuur die eronder ligt is sterk verouderd en maakt bijv. geen gebruik van multitreading
(vandaar jouw opmerking mbt processorbelasting).
Als ik de website van Noordersoft bekijk wordt ik ook niet vrolijk, iets uit de jaren 90. De hoop op modernisering van pcnavigo vervliegt dan ook een beetje.

Wat pcnavigo wel heeft en wingps niet zijn de actuele stremmingsmeldingen. Wel voor zover deze in de baz zijn verwerkt, maar de overige niet. In hoeverre je dit zou missen bij een reis naar bijv. Frankrijk?, dat laat ik aan jou en kan ik niet inschatten (heb ik geen ervaring mee)

Als het gaat om een reis plannen, zo gewenst rekening houdend met wind en of getij dan is wingps zijn tijd vooruit, alle info is beschikbaar.

Ik heb geen belang in wingps, maar zo als jij het zonde zou vinden als in geld in een versleten motor steek, vind ik het zonde als je met pcnavigo blijft sukkelen.

Als je naar youtube gaat en wingps opzoekt, krijg je een indruk, en Stentec kennende; als je contact met ze opneemt en het bespreekt zullen ze vast wel een demoversie voor je hebben :!:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor henkvd » 20 Jun 2014, 20:53

Dat is niet wat we bedoelen, Navigo houd rekening bij de planning met draaitijden bruggen, sluizen en doorvaarthoogtes, je kan dus ala TomTom een tijd van aankomst berekenen, met in begrip van alle kunstwerken die je onder weg tegen komt, dat is nauw net het unieke eraan.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Lucter » 20 Jun 2014, 21:07

@Henk, oke dat stukje heb ik niet meegekregen....Doet wingps op zich ook maar houdt geen rekening met recente stremmingen

In de baz zal de stremming van een brug op een hoofdvaarwater, of van een zeesluis wel worden meegenomen, maar een kapotte brug in Drente vrees ik van niet :?
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor henkvd » 20 Jun 2014, 21:50

Je hebt gelijk, ben nog niet aan versie 5 toe gekomen, de vorige versies hadden het niet.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Wolf1 » 24 Apr 2016, 13:44

He, he, het hoge woord is er uit bij Periskal in Wuustwezel, de nieuwe eigenaar die PC Navigo overgenomen heeft van mijnheer Hans Kouwenberg en Peter Veenstra.
Systeem eisen voor PC Navigo met gebruik van AIS, Windows 7, 8, of 10
Processor 2,6 GHz Intel i7
Werk geheugen 8 Gb
Afzonderlijke processor voor het beeldscherm (computers waarin de grafische kaart volledig door de hoofdprocessor wordt bediend zullen inde praktijk doorgaans te traag reageren)

Het wordt ook nog aangeraden een dedicated computer te gebruiken alleen voor navigo ! ! !

Als je dacht een leuk programmaatje gekocht te hebben om probleemloos van a naar b te varen heb je het dus aardig mis, voel me danig belazerd en heb er ook eigenlijk geen woorden voor.
Maar voor een ieder die overweegt met PC navigo in zee te gaan, bezint, eer je begint.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten