diesel tank

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: diesel tank

Berichtdoor sinty » 30 Dec 2011, 20:40

Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: diesel tank

Berichtdoor sinty » 30 Dec 2011, 20:42

hier kan je denk ik zien hoe het oorspronkelijk zit , als het hopelijk dezelfde motor is
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: diesel tank

Berichtdoor Klaas » 30 Dec 2011, 20:51

Het is de zelfde motor maar eigelijk laten ze net niet die kant zien welke ik graag zou willen zien, hoe het dus gemonteerd zit. Maar we zoeken verder.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: diesel tank

Berichtdoor sinty » 30 Dec 2011, 20:54

ik weet t bijna zeker dat hij op het filter gaat , ik probeerde iets te vinden voor je zodat het kon zien, maar ze staan inderdaad net aan de verkeerde kant
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: diesel tank

Berichtdoor Klaas » 30 Dec 2011, 20:55

Maar als dat zo is dan heb ik geen retour nodig, als ik het goed begrijp, en kan dat de oorzaak van het ineens lekken van de pakking niet zijn.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: diesel tank

Berichtdoor fox4you » 30 Dec 2011, 21:05

Je ziet toch duidelijk de retour naar het filter zitten.
Afbeelding
Ziet het er bij jou ook zo uit als op het plaatje?
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: diesel tank

Berichtdoor Klaas » 30 Dec 2011, 21:12

zal even kijken, maar het is de zelfde motor, dus ik ga er wel vanuit. zal zo ff heen lopen om het te vergelijken
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: diesel tank

Berichtdoor bassie77 » 30 Dec 2011, 21:20

Je ziet inderdaad de retourleiding duidelijk zitten. Via de verstuivers naar de filter. Dat is precies dezelfde situatie als bij mij.

@7kinderen, als het bij jou ook zo zit, dan is een retour richting tank toch wel wenselijk lijkt me.
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: diesel tank

Berichtdoor freekw » 30 Dec 2011, 22:33

Toen de Albin bij mij er in zat,was er geen retour aangesloten op de tank of dieselfilter(externe filter)
Gebruikers-avatar
freekw
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 07:37
ligplaats:
info:

Re: diesel tank

Berichtdoor vuuren1 » 31 Dec 2011, 00:37

Ik zal je uit de droom proberen te helpen:
Er bestaan twee dingen:
Een lekolieleiding en een retourleiding.
Die twee kreten worden heel vaak verkeerd gebruikt.

Iedere dieselmotor heeft een lekolieleiding omdat hij anders gewoon binnen 1 minuut stopt en nooit meer (of na lange wachttijd zeer kort) loopt.
De lekolieleiding zit boven op de verstuiver en loopt of terug naar een filter of naar de tank.
Iedere verstuiver lekt een weinig dieselolie langs de naald en dat moet ongestoord weg kunnen.

Alle tegenwoordige dieselmotoren hebben een doorpompsysteem met een retourleiding.
Ofwel: De opvoerpomp geeft een stuk meer brandstof dan er nodig is en dat teveel moet -retour- de tank in.
De reden van dit doorpompsysteem is dat de motor deels zelfontluchtend is, koeling van de brandstofpomp bewerkstelligt en in bepaalde gevallen betrouwbaarder is bij kleine aanvoerproblemen.

Als deze Albin goed draait zal de lekolieleiding naar het filter terug gaan (niet naar de tank omdat daar geen retour aanwezig is).
Dan is er dus geen probleem.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten