Project leeuwenschouw.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor eagle » 26 Sep 2014, 00:18

Google maar eens: SAGA 27

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor heijm » 05 Okt 2014, 16:37

goedenmiddag jerry
heb wat fotos van de originele folder van van leeuwen uit 1978 weet alleen niet hoe ik ze hier moet plaatsen
als je het leuk vind zou je je emailadres kunnen doorgeven zodat ik ze naar je toe kan sturen.
ik hoor het wel.
gr. john
heijm
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 24 Aug 2014, 11:24
ligplaats: bleiswijk
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor JerryR » 26 Okt 2014, 20:59

Het winter seizoen is weer aangebroken dus we gaan weer wat klussen, het plan is deze winter nu eens alle puntjes op de i te zetten binnen.

we willen het vlak een keer netjes in de lak zetten, en de motorruimte een beurt gevenm, er moet nog het 1 en ander geschilderd worden, er moeten nog eiken latten gebogen worden en gemonteerd. en al het eiken wordt opnieuw behandeld dit hebben we de vorige keer verkeerd gedaan omdat we verkeerd info gekregen hebben. Dus helaas weer helemaal kaal maken.

Afbeelding

zoals op de foto te zien is was de bedoeling de naturel kleur te behouden maar de geadviseerd transparante afwerking maakt het hout dus geel.
Nu komt er een grijze tint op om de vloer wat minder besmettelijk te maken.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor Klaver vier » 26 Okt 2014, 21:19

Ik kan mij haast niet voorstellen dat je eiken naturel kan houden als je er ook maar iets opsmeert verkleurt het
Wij hebben dikke eiken luiken in de boot,ik heb er vloerolie opgesmeerd,het blijft mooi maar is ook geel
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor JerryR » 27 Okt 2014, 10:45

als het hout in de whitewash hardwax wordt gezet of eerdt in de witte olie dan blijft hij aardig naturel! met het wit compenseer je de vergeling van het hout bij transparante behandeling. Dat was nou net wat ze ons in 1e instantie niet vermeld hadden.

het gaat nu in de grijze hardwax het hout blijft dan mooi mat, en een natuurlijke uitstraling houden, ondanks dat i grijs is.

hier 2 stukjes 1 naturel onbehandeld en 1 met de grijze hardwax.
Afbeelding
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor Klaver vier » 27 Okt 2014, 12:47

JerryR Als het zo blijft is het inderdaad erg mooi,het geeft een wat moderne uitstraling
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
 

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor JerryR » 06 Nov 2014, 22:53

Tussendoor wat eiken latten buigen, lekker onder spanning zetten en het hout zelf zn gang laten gaan. Afbeelding

Stukjes lat onder de klossen zodat deze makkelijk kan worden verschoven langzaam de radius groter maken.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor vuuren1 » 07 Nov 2014, 01:02

Veel respect voor de inzet en aanpak maar een wit interieur zou in de handel totaal niet werken omdat men bij een boot een scheepsgevoel wil ervaren.

Wij hebben ook de grenzen opgezocht door een camperinterieur in een boot toe te passen, is tegenwoordig erg mooi, erg praktisch en een stuk goedkoper maar niet "scheeps" (was de enige bemerking van de ANWB vaarimpressie).

Ofwel, met een wit interieur maak je de boot klaar voor jezelf.
Dat is prima maar bij verkoop kan het tegenwerken.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor JerryR » 07 Nov 2014, 09:29

Bedankt,

op de werk foto lijkt het allemaal erg wit omdat de kussens er niet op liggen. maar ingericht is het echt nog wel gezellig.
Afbeelding

wat je zegt klopt, maar gezien de reacties (Zeker van jongere mense ) is het lichte toch aardig geslaagd. En wij zijn zeker niet van plan op korte termijn te verkopen en tegen de tijd van verkoop moet ik het toch van de jongere generatie hebben. Wij vinden zon donker "hol" niet mooi (mits we het helemaal hadden gedaan met de luxe fineer soorten, maar dat zou veel te duur worden) en het maakt klein, dus gaan we daar niet tegenaan zitten kijken.

Zo hebben we ook de toilet unit behangen met papier behang daar hebben we ook al opmerkingen over gehad dat dat niet kan op een boot! En waarom dan niet? Omdat het niet is wat we "gewend" zijn? Want nat wordt het niet dus zie niet in waarom het nie zou kunnen. En volgend jaar doen we weer eens een ander patroontje leuk wat afwisseling.

Als je een auto koopt neem je ook niet een kleur die jij niet mooi vindt omdat het misschien wel de kleur is die het beste verkoopt toch?

Gelukkig heeft ieder idd zijn eigen smaak anders was het toch heel saai geworden op de wereld toch? :D

Ooit als we voor een groter schip gaan zal het luxer worden en wil ik ook met mahoni/teak gaan werken maar daar dromen we nu alleen nog maar van :roll:
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor aquanaut » 07 Nov 2014, 11:06

JerryR schreef:Tussendoor wat eiken latten buigen, lekker onder spanning zetten en het hout zelf zn gang laten gaan. Afbeelding

Stukjes lat onder de klossen zodat deze makkelijk kan worden verschoven langzaam de radius groter maken.


Je kunt dit proces ook versnellen.
Hiervoor neem (of koop ) je een stuk zinken dakgoot met voldoende lengte, maak beide kopeinden dicht.
Vul de goot met kokend water en leg hierin je lijstwerk.
Breng en houdt het water opnieuw aan de kook dmv een gasbrander (wel voorzichtig aan)
Proefondervindelijk moet je vaststellen hoe flexibel het hout wordt.
Nu, heet opspannen op een mal (liefst iets doorgezet in hoeken)
Geheel enkele dagen opgespannen laten drogen.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten