vuuren1 schreef:Ik ken ook iemand die een Parsun ervaring heeft en na wat gezeur met de leverancier uiteindelijk een Yamaha heeft gekocht.
Die Chinees gaf allerlei problemen.
Als ik iets twijfelachtigs schreef over Chinese dieselmotoren werd ik meteen door een importeur gebeld..
Recent hoorde ik daar toch weer erg bizarre verhalen over maar die kwamen van een andere importeur (van een bekend merk).
Hoe objectief is dat?
Als je terugleest over die schroef dan kom je precies tegen wat je nu aanhaalde.
Een positief verhaal over een leverancier, echter men wilde kennelijk dan heel graag weten bij wie de minder goede schroef vandaan kwam.
Over Chinese dieselmotoren weet ik niets, durf daar ook geen openlijk oordeel over te vellen.
De Chinese buitenboordmotoren in dit opzichte wel, en dan vooral de manier waarop ze door sommige leveranciers worden aangeboden (heb een mail van Yamaha marine Nederland waarin ze duidelijk aangeven dat er van samenwerking/uitlevering geen enkele sprake is)
Is dus pure aantoonbare oplichting, daar mag voor gewaarschuwd worden.
Dit is echter heel anders als een verkoper de Chinese buitenboordmotor ook echt aanbied als Chinees en erkend dat deze qua kwaliteit minder zijn dan de A merken. In dit geval is er van misleiding geen sprake, de verkoper biedt gewoon een goedkoop product aan van Chinese makelij en de keuze is dan aan de consument.
In jouw geval, en wellicht met de goede bedoelingen;
Hans van Vuuren van van Vuuren Maritieme techniek, verkoper van kwaliteitsboten, moderator op het populairste waterportforum mbt de langzame plezierboten en voor velen alom bekend als expert op het www mbt tot dieselmotoren.
Die geeft aan dat hij een slechte ervaring heeft met genoemde firma mbt tot 1 schroef, tja is het dan in jouw positie fair om dit neer te zetten terwijl zoveel mensen meelzen, is dat dan echt de prijs die deze firma moet betalen op 1 slechte ervaring.