Bericht door stentor950 » vr 10 aug 2012, 21:55
Vandaag het eerder deze week ontvangen revisie setje voor mijn brandstofopvoerpomp eens ter hand genomen. Gisterenavond had ik de pomp al gedemonteerd en het uitwendige gedeelte van alle smurrie ontdaan. In de loop der jaren blijft er toch wel het e.e.a. achter.
De vraag is snel gesteld, waarom doe je dit? Nee, niet omdat de zaak niet functioneerde maar omdat ik geen idee had van de staat van het apparaat. Dus gewoon aanpakken en kijken wat je eraan kunt verbeteren.
Veel gereedschap is er niet voor nodig. Een platte schroevedraaier en een paar steeksleutels en "thats it". Het geheel gedemonteerd, de klepjes verwijderd en het rubberen membraam eruit gehaald. De terugslagklepjes zaten goed vast en het was wel even wurmen om ze eruit te krijgen en de nieuwe klepjes te plaatsen. Hier moet je voorzichtig mee zijn omdat ze kwetsbaar zijn. Het nieuwe membraam geplaatst en vervolgens de boven en onderzijde weer aan elkaar geschroefd. Daarna het zeefje schoon geblazen en het ronde bovengedeelte er weer opgeschroefd.
Als het goed is kan de pomp er weer een aantal jaren tegenaan.
Daarna alles nog eens nagelezen in mijn operators manual.
Op de foto de nu "zo goed als nieuwe" brandstofopvoerpomp.
http://www.mijnalbum.nl/Album=PIJ8IS7G