Hartelijk dank voor de reacties!
Excuses voor het niet voorstellen. Op diverse andere platformen wordt dat juist níét gewaardeerd en heeft men de voorkeur voor constructieve/concrete informatie-uitwisseling. Paradigmaverschil
. Ik heb trouwens schoenmaat 43, haha.
Ik heb deze boot vorig jaar juli aangeschaft. Het is mijn eerste boot en er werd mij verteld dat alles dik in orde is. Ik was dus tot voorkort onwetend dat de lage oliedruk problematisch is. Dom van me om dit niet te controleren vóór aankoop. Soms ga ik teveel uit van de goedheid van de mens. Helaas heb ik er in deze staat al enkele tientallen uren (40-50) mee gevaren. Uit foto's tijdens de aanschafperiode blijkt dat toen ook al de oliedruk te laag was. De temperatuur blijft overigens acceptabel maar weet niet of dit relevant is.
Ik ben bang dat voorgestelde werkzaamheden mij de pet te boven gaan om zelfstandig uit te voeren. Vooral het uithalen van de motor lijkt mij een grote klus aangezien hij een houten bekisting heeft, er weinig ruimte is en ik onzeker ben over mijn kennis over het opnieuw plaatsen. Vooral omtrent zaken waar ik rekening mee moet houden zoals pakkingen en eventuele aandraaimomenten.
Extra vervelend nu het seizoen nét begint en ik een mooie ligplaats in Reitdiephaven in Groningen heb weten te bemachtigen. Als de meest aannemelijke oorzaak van Navigo het geval is (dat het overstortventiel blijft hangen), kan ik dan stellen dat de motor wél gesmeerd wordt, echter dan met ongefilterde olie? Beter smering met vieze olie dan geen smering. Kan ik dit controleren door bijvoorbeeld het kleppendeksel er af te halen om te kijken of die niet droog staat? Zou mooi zijn als ik er dit seizoen nog van kan genieten.
Kent hier iemand of een bedrijf in omgeving Groningen die moedwillig is om hierin te assisteren? Uiteraard tegen betaling.