Doek impregneren

algemene discussies

Doek impregneren

Berichtdoor Roadrunnertoao » 06 Feb 2024, 23:25

Ik wil mijn bimini doek en 2 afdek hoezen (doek) waterdicht impregneren.
Heeft er iemand ervaring met bepaalde merken?? En graag niet van dat spul dat blijft plakken of na 2 regenbuien al niet meer werkt.
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Doek impregneren

Berichtdoor aquanaut » 07 Feb 2024, 15:33

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Doek impregneren

Berichtdoor Amersfow » 07 Feb 2024, 15:59

Ik heb de hele set daarvan aangeschaft. 1e cleaner, intensieve cleaner, impreneer. Resultaat bedroevend. Het lijkt wel van die telsell zwendel. Op zoon filmpje zie het water er helemaal afstoten. Nou, bij mij niet. Heb er 2 kappen mee gedaan. Geen zichtbare vooruitgang, en huif weer helemaal groen binnen 1 jaar. Dat is dus zonde van geld en moeite. Heb al van alles geprobeerd, maar kan niets vinden. En internet spreekt zichzelf steeds tegen. Wel zeep gebruiken, Geen zeep gebruiken. Lastig.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Doek impregneren

Berichtdoor Yep » 07 Feb 2024, 16:07

Een paar jaar geleden de gehele overkapping laten reinigen en impregneren.
Vele honderden Euro's armer en een resultaat van lik m'n vessie.
Ik geloof er niet meer in.

Een nieuwe tent bleek de ultieme oplossing.
Dan kun je tenminste weer een jaar of 10 vooruit.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Doek impregneren

Berichtdoor pascall » 07 Feb 2024, 16:15

Tent is voor op de camping :lol: ;)

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Doek impregneren

Berichtdoor gewoonmich » 07 Feb 2024, 16:34

Amersfow schreef:Ik heb de hele set daarvan aangeschaft. 1e cleaner, intensieve cleaner, impreneer. Resultaat bedroevend. Het lijkt wel van die telsell zwendel. Op zoon filmpje zie het water er helemaal afstoten. Nou, bij mij niet. Heb er 2 kappen mee gedaan. Geen zichtbare vooruitgang, en huif weer helemaal groen binnen 1 jaar. Dat is dus zonde van geld en moeite. Heb al van alles geprobeerd, maar kan niets vinden. En internet spreekt zichzelf steeds tegen. Wel zeep gebruiken, Geen zeep gebruiken. Lastig.


Toch apart! Ik heb er goede ervaring mee.
Laat onze kap ieder seizoen een nacht weken in ons bad. Daarna wat intensief cleaner en weer half uur laten intrekken en daarna met zachte borstel alles inwrijven en uitspoelen.
Voor het vaarseizoen begint monteer ik de kap en impregneer deze. Doe dit aan binnen en buitenkant en heb nooit schimmel. Doe het wel ieder seizoen.

Ligt jouw boot onder bomen het hele jaar door?
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: Doek impregneren

Berichtdoor Amersfow » 07 Feb 2024, 16:46

De boot met de kap die weer groen is, ligt inderdaad op de slechtste plek van de haven, onder bomen. De andere boot wordt minder groen, maar nog steeds in niets lijkend op die promo filmpjes van hen.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Doek impregneren

Berichtdoor Amersfow » 07 Feb 2024, 16:48

10 jaar is wel het maximum voor de schuur achterop. En daarbij is het de laatste jaren daarvan een beetje een schande. Ritsen die niet goed lopen, kleine lekkages. Ik zal muv de sloep, nooit meer iets met een huif van zeil kopen. Elk jaar aan de beurt.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Doek impregneren

Berichtdoor pascall » 07 Feb 2024, 17:04

Amersfow schreef:10 jaar is wel het maximum voor de schuur achterop. En daarbij is het de laatste jaren daarvan een beetje een schande. Ritsen die niet goed lopen, kleine lekkages. Ik zal muv de sloep, nooit meer iets met een huif van zeil kopen. Elk jaar aan de beurt.


Dat bedoel ik, en dan nog vaak het ongemak met aanleggen en 95% van de schepen met tent is het model van het schip verkracht door die enorme lap doek.
Nee niet aan mij besteed, maar ieder zijn ding hé!

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Doek impregneren

Berichtdoor Amersfow » 07 Feb 2024, 17:29

Met geen stuurstand binnen zul je wel moeten. We hebben jaren de tjalk gevaren met open kuip. Maar uren sturen in wind en regen lijkt niet meer op vakantie.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten