Ervaring combi kotter

algemene discussies

Re: Ervaring combi kotter

Berichtdoor Mopolcamper » 09 Nov 2023, 08:56

Nou, ik heb een boot met 1.40m diepgang en behalve in de minuscule slootjes heb ik nergens problemen. Ik zou het met 1.30 geen enkel probleem vinden om naar deze provincies toe te gaan.
Mvg Felix[/quote]
Ik ook niet, maar me wel realiseren dat de helft van het vaarwater niet voor mij bevaarbaar is. En alleen in de geulen blijven trekt me niet zo erg.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Ervaring combi kotter

Berichtdoor pascall » 09 Nov 2023, 16:17

Ik weet niet wat voor eisen je stelt aan het onderwaterschip wat de rompvorm betreft?
Dit is een knikspant romp en behoorlijk vlak.
Als je het bovenwaterschip ziet zou je op zijn minst een multiknikspant verwachten.
Hoeft geen nadeel te zijn hoor!

Omdat het de naam kotter draagt mijn reactie, hier de definitie van een kotter volgens .....

Zeewaardig vaartuig
Een kotter is een zeewaardig vaartuig van een klein type, dat meestal wordt gebruikt voor de visserij en den loodsdienst1. Het is een snelzeilend licht vaartuig met één achteroverhellende mast met steng, waaraan een gaffel en gaffeltopzeil, en van voren vier stagzeilen2. Het is van oorsprong een rondspant snel zeilscheepje dat een tiental stukken geschut voerde3. Het is ook een visserijvaartuig voorzien van een motor4.



Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Ervaring combi kotter

Berichtdoor Amersfow » 09 Nov 2023, 19:21

Haha ik noem mijn bootje ook een motorkotter, maar onderwater is het gewoon een knikspant. https://photos.app.goo.gl/A1RianCoEQVNLVdU8
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten