Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

algemene discussies

Re: Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

Berichtdoor Georges » 01 Aug 2023, 10:47

[quote=

Kun je dan nog naar Frankrijk met de boot?

Groet, Jack.[/quote]
Ja hoor in Frankrijk zijn er ook werkende afzuiginstallaties, wij varen reeds sinds 2010 regelmatig (ieder jaar) met een huurboot daar en er leven hier veel misverstanden over het Franse beleid.
Ook even wat andere info omdat er blijkbaar toch veel gepraat wordt over Frankrijk en huurboten vooral door mensen die er nooit geweest zijn...
Wanneer je geen ICC (vaarbewijs) kan voorleggen zijn sommige wateren beperkt tot een bepaalde sluis, bijvoorbeeld de Charenthe daar mag je zonder ICC varen tot de sluis waar het getijde water begint ...
Wanneer je op de Lot wil varen moet de aangegeven schipper eerst een uur gaan varen en een sluis doen met de mensen van Leboat en nadien terug aanleggen, lukt dat niet kan je een cursus van enkele uren doen.
Er gebeuren daar ook dingen waarvan ik zeg ja iedereen heeft het moeten (sommige willen) leren, maar dat is niet altijd en alleen met huurboten !
Wanneer je dus gaat varen met een huurboot krijg je een beperkt vaarbewijs voor de duur van de huur termijn met beperkingen, anders zou de huurmarkt dood gaan.
Misschien iets om over na te denken wanneer men in België en Nederland eindelijk zoals in de andere landen het vaarbewijs voor eigen boot zou invoeren.
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

Berichtdoor Svalk » 01 Aug 2023, 10:58

Nog zo'n enthousiasteling, hebben we net het draadje van de marifoon gehad en dan deze . Al moet ik eerlijk bekennen dat ik meer voel voor een verplichting van een vaarbewijs dan voor een marifoon maar het "teugen"overheerst toch nog bij mij. Ik houd met vast wat verreweg de meeste mensen al doen op het water n.l. eigenverantwoording, goed zeemanschap en zelfredzaamheid. Het zijn uiteindelijk maar een paar mensen die zich zelf overschatten en denken dat alles wel kan.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

Berichtdoor chaea » 01 Aug 2023, 11:32

Het probleem is vooral dat er een enorme drang naar verplichtingen is. En dan vooral verplichtingen naar een ander, de grootste roeptoeters hebben een enorm rood vlak op hun schouder vanwege het zelf toedienen van klopjes.

Gij weet, als je wijst met je vinger staan er 3 naar jezelf gericht.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

Berichtdoor Svalk » 01 Aug 2023, 11:56

+ 1, is inderdaad zo, er zijn mensen denken zelf dat ze echt alles perfect voor elkaar hebben maar maken natuurlijk ook vele fouten net zoals een ander maar zien dat niet of "moffelen"die voor zich zelf weg en spelen dan mooi weer en alle anderen maken alleen maar fouten en dat past in de huidige cultuur van , als er iets gebeurd is dan MOET er een passende actie op komen zodat het tot in de eeuwigheid nooit meer kan gebeuren en daar zou dan een verplicht certificaat de oplossing voor zijn omdat men dan als er een fout is men kan wijzen.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

Berichtdoor Kwokko » 01 Aug 2023, 12:33

Svalk schreef:+ 1, is inderdaad zo, er zijn mensen denken zelf dat ze echt alles perfect voor elkaar hebben maar maken natuurlijk ook vele fouten net zoals een ander maar zien dat niet of "moffelen"die voor zich zelf weg en spelen dan mooi weer en alle anderen maken alleen maar fouten en dat past in de huidige cultuur van , als er iets gebeurd is dan MOET er een passende actie op komen zodat het tot in de eeuwigheid nooit meer kan gebeuren en daar zou dan een verplicht certificaat de oplossing voor zijn omdat men dan als er een fout is men kan wijzen.

Onlangs stond er nog een draadje op dit forum.
viewtopic.php?f=9&t=7889
Tegen zoiets helpt geen vaarbewijs ,of wat dan ook.
Het is de mens die dit uithaalde.
Van een vaarbewijs wordt je niet ineens een ander mens.

Er zijn legio voorbeelden te geven van figuren die net hun rijbewijs hebben gehaald.
Die denken ook dat ze elke dag op een circuit aan het racen zijn.
En soms duikt er weer iemand op,die al jaren jaren jaren zonder rijbewijs rondrijden, nooit wat hebben, geen schade ,niks van dat alles, maar uiteindelijk tegen de lamp lopen in een controle.
Ik wil dat niet promoten ,maar feit blijft, dat dezen wel schadevrij kunnen rijden.

Over vaarbewijs en marifoon certificaat gesproken.
Waarom is het niet verplicht ,als je een boot hebt ,om deze minimaal WA te verzekeren?
Een speed pedelec "moet" zelfs minimaal een WA verzekering hebben.
Waarom geld die verplichting bij een plezierboot niet.
Laten ze deze hiaat eerst maar eens gaan oplossen,alvorens naar de rest te gaan kijken.

Boot verzekering en is geen verplichting,maar wel verstandig.
https://www.anwb.nl/verzekeringen/bootv ... /verplicht
Kwokko
 

Re: Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

Berichtdoor Wolf1 » 01 Aug 2023, 16:02

Het is weer een berg geouwehoer, wat op niks trekt !
Als we nu eens allemaal beginnen er over na te denken wat had ik er aan kunnen doen om het probleem te voorkomen ?
Kan je de vraag zelf niet beantwoorden, zoek de antwoorden, als je tijd van leven hebt de manier om een perfecte schipper te worden !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

Berichtdoor Kwokko » 01 Aug 2023, 16:42

Wolf1 schreef:Kan je de vraag zelf niet beantwoorden, zoek de antwoorden, als je tijd van leven hebt de manier om een perfecte schipper te worden !

De perfecte schipper zal ik nooit worden.
Want dat ben jij toch al ? :mrgreen: :mrgreen:
Kwokko
 

Re: Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

Berichtdoor Wolf1 » 01 Aug 2023, 17:56

Kwokko schreef:De perfecte schipper zal ik nooit worden.
Want dat ben jij toch al ? :mrgreen: :mrgreen:

Wist niet dat je me kende !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

Berichtdoor chaea » 01 Aug 2023, 18:02

Het is de regen Wolf
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Verplichting vaarbewijs staat op stapel.

Berichtdoor Davidos » 01 Aug 2023, 18:16

Amersfow schreef:Wanneer beginnen we weer over de VW tank ;-) Dat schijnt er nu toch echt van te gaan komen in 2026.

Hoewel het al sinds 2009 verboden is om de vuilwatertank te lozen in het oppervlaktewater, kon deze wet in de praktijk niet of nauwelijks gehandhaafd worden. Minister Mark Harbers van het Ministerie Infrastructuur en Waterstaat heeft daarom besloten om de wet te wijzigen en vanaf 2026 een verzegeling te verplichten.
Met de verzegeling valt het verbod wel goed te handhaven, is de gedachte. Volgens de nota zal de verzegelingsplicht op zijn vroegst in 2026 in werking treden.



Ik leg wel een voldoende lange slang in mijn ruim met een kogelkraan aan het eind, kan het alsnog overboord (als de afzuig installaties het weer eens niet doen, dit jaar deden waar we kwamen 9 van de 10 het niet....)

Amersfow schreef:Zijn er al kogelkranen in omloop met "open" in allebei de standen?


Hahaha goeie.....
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten