Marifoon

algemene discussies

Re: Marifoon

Berichtdoor Svalk » 31 Jul 2023, 10:42

[quote="aadbloem"

Deze misschien: ik vaar op de Lek/Nederrijn en ik nader de kruising met het Amsterdam - Rijnkanaal bij Wijk bij Duurstede.[/quote]

Natuurlijk @Aadbloem, er is ook niemand die bestrijd dat je op bepaalde trajecten een marifoon moet hebben, daar gaat het hier niet om. Het gaat om een algehele verplichting voor ieder jachie en overal. Ik zou b.v. nooit de zee op willen gaan zonder een marifoon en een back-up. Daarover geen discussie maar zoals ik al zei, ik ga ook voor eigen verantwoording , goed zeemanschap en zelfredzaamheid. Er zullen altijd een paar mensen zijn die overal het schijt aan hebben en lijden aan zelfgenoegzaamheid en overschatting maar die komen gegarandeerd een keer niet goed weg en dan krijgen we deze discussie weer opnieuw.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Marifoon

Berichtdoor quichot » 31 Jul 2023, 10:46

Toch weer 11 pagina's geworden.

Wat zich duidelijk aftekent is dat niemand het nut van de marifoon betwist, en dat sectorbreed gebruik ervan de veiligheid op het water ten goede zou komen.
Bovenstaande 11 pagina's gaan in feite dus bijna volledig over de randzaken verplichting en examen. Ik betoog dat juist deze randzaken elkaar in de weg zitten, en daarmee brede acceptatie in de wielen rijden.

Degenen die pleiten vóór een examen, benadrukken 11 pagina's lang hoe simpel die materie is. Het zou zelfs voor de grootste onbenul een eitje zijn. De ironie dat zij daarmee In feite aantonen dat zo'n examen niks voorstelt lijkt ze te ontgaan, terwijl vervanging van examen door heldere, voor iedereen begrijpelijke instructies de acceptatie van verplichting een enorme stap dichterbij zou brengen. Want wat óók duidelijk naar voren komt in deze 11 pagina's is dat aanschafprijs nauwelijks meer een belemmering vormt.

We gaan elkaar niet overtuigen, maar toch wijs ik een allerlaatste keer op de kans voor eens en voor altijd een eind te maken aan gesteggel over scheepslengte of klasse vaarwater. Want die doen er niet meer toe als iederéén een marifoon moet hebben.

De oplossing ligt voor het grijpen: morgen verplichten, overmorgen zo'n ding kopen, doel bereikt.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Marifoon

Berichtdoor Svalk » 31 Jul 2023, 11:27

Wat een grote onzin zou dat zijn, een marifoon kopen en een certificaatje halen gaat echt niet het verschil maken , maar je hebt gelijk, we gaan elkaar nooit overtuigen maar dat hoeft immers ook niet.

Het is ook een bezigheid met dit weer om dit forum een beetje actief te houden, als het prachtig weer is dan is het zeer rustig hier. Fijne dag !
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Marifoon

Berichtdoor Kwokko » 31 Jul 2023, 12:13

Svalk schreef:Wat een grote onzin zou dat zijn, een marifoon kopen en een certificaatje halen gaat echt niet het verschil maken.

Ik zie nog wel een andere grote debakel , wat de voorstanders helemaal niet door hebben.
Onderaan dit forum zit een logo van een firma. Yacht Charter Huibers genaamd.
Schijnbaar de grootste sponsor van dit forum.
Zou die zitten te wachten op een verplichting van het marifoon certificaat?
Zou iedere plezierboot verhuurder in Nederland er überhaupt op zitten te wachten,dat elke potentiële huurder in het bezit moet zijn van een marifoon certificaat?
Want de "bedienaar" moet daarvan in het bezit zijn, en/of iedere huurder moet in het bezit zijn van een handheld.
Dachten voorpleiters soms dat iedere potentiële huurder bereid is om eerst A een certificaat te gaan halen, en B ook nog een handheld te gaan kopen en C er een jaarlijkse bijdrage voor te gaan betalen ,voor 2 a 3 weken per jaar gebruik van een huurboot?
Gebruik je verstand eens, hoe weinig daarvan er ook tussen je oren bungelt. :twisted: :mrgreen:

Nederland en Frankrijk zijn landen met huurboten, dat zijn België en Duitsland niet, (uitgezonderd regio Spreewald/Brandenburg)
Dat beseffen de voorpleiters helemaal niet, die zien liever de verhuursector in elkaar storten denk ik,want anders hadden ze er wel genuanceerder over nagedacht.
Het getuigd van een grote vorm van egoïsme. Ik ik ik ,en dan de rest.
Die zitten zich ergeren aan bootjes die in de fout gaan. :o :roll:
Vinden het leuk om met verhalen te komen, over onbezonnen vaarders die nog proberen voorlangs de beroepsvaart te komen.
Kom a.u.b. met "echte eerlijke argumenten " ,en niet met incidenten ,die in de marge van het bestel zitten. ;)

En last but not least ,als Yacht Charter Huibers geen boten meer verhuurd , komen daar geen inkomsten binnen,en kan het forum niet langer bekostigd worden.
Mocht dus het verplicht stellen , realiteit worden, dan zorgen de voorpleiters er zelf voor dat ze monddood gemaakt worden ,want dan is het finito Watersportforum.eu.

Hoe dom kun je zijn, om bij jezelf de glazen in te gooien, onder het valse mom van "veiligheid".
Veiligheid valt op staat bij de beoefenaar zelf bij het beoefenen van zijn of haar sport of affeer, gecertificeerd of ongecertificeerd.
Laatst gewijzigd door Kwokko op 31 Jul 2023, 14:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Kwokko
 

Re: Marifoon

Berichtdoor Svalk » 31 Jul 2023, 13:16

+1
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Marifoon

Berichtdoor quichot » 31 Jul 2023, 14:57

Kwokko schreef: Wat een grote onzin zou dat zijn, een marifoon kopen en een certificaatje halen gaat echt niet het verschil maken.
Ik zie nog wel een andere grote debakel , wat de voorstanders helemaal niet door hebben.
Onderaan dit forum zit een logo van een firma. Yacht Charter Huibers genaamd.
Schijnbaar de grootste sponsor van dit forum.

Kwokko ruikt een complot! :lol:
Dát is het! Wat hebben wij ons zand in de ogen laten strooien! Huibers zit erachter! Die vuige boef! Ja, je dacht zeker dat Kwokko je niet doorhad hè, nou dan heb je mooi buiten de waard gerekend!
Maar goddank blijft Kwokko scherp, al is het hem kennelijk ontgaan dat ik juist pleit voor afschaffing van dat certificaat.
Waardoor alle huurboten straks gewoon standaard kunnen worden uitgerust met een marifoon. Is dat probleem ook weer opgelost, Kwokko!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Marifoon

Berichtdoor Kwokko » 31 Jul 2023, 16:07

quichot schreef:.. al is het hem kennelijk ontgaan dat ik juist pleit voor afschaffing van dat certificaat.

Afschaffing kan niet.
Want de VVD en de PvdA destijds heeft bepaald ,dat geld "roven" beter is dan veiligheid.
Even geheugen opfrissen , Cabinet Rutte II , een argument van Jeroentje Dijsselbloem mister grootgraaier ,en Mark vond dat het goed was, hij was immers de baas van de toko. :geek:
Zie maar naar het verleden , geld had voorrang op de veiligheid van de inwoners van Groningen inzake gaswinning.
Dus nee Guido , hoe komt BV NL dan aan de poen? :mrgreen: :mrgreen:
Dus dat certificaat blijft er wel,want dat levert bij iedere print( van je eigen papier ) ,geld op.
Hoe meer certificaten,des te meer inkomen de staat heeft, alle kleine beetjes helpen nietwaar? :lol: :lol:
En hiermee " koop" je dus een stukje veiligheid. , Chapeau voor de pleiters van een certificaat.
Nee dit middel is gemakkelijker ,dan iedere plezierboot een IMO of ENI nummer te gaan geven.
Dat wordt dan een moeilijk verhaal voor een ambtenaar ,dan moet die aan de bak,om controles uit te gaan voeren in den lande.
Dat betekend dus, werken. :o :shock:
Mooi geregeld zo , straks nog effe via dat certificaat nummer er een MVB ( variant op MRB ) er achteraan,en het balletje van Den Haag is weer rond. :mrgreen: :mrgreen:
Krijg je mooi een berichtje in je inbox, dat er een bericht voor je klaarstaat in "MijnOverheid".
Verrassing, aanslag MVB. ( Motor Vaartuigen Belasting)
Bij BV Nederland moet de kachel ook blijven roken toch? :lol: :lol: :lol:
Kwokko
 

Re: Marifoon

Berichtdoor Davidos » 31 Jul 2023, 18:22

Haha wat een onzin allemaal. Geweldig.
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor jkb » 31 Jul 2023, 18:24

Hoe zat het ook alweer met die 27 Mc bakkies?
jkb
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor Solita74 » 31 Jul 2023, 18:38

Ben benieuwd op welke partij Kwokko stem.
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten