Verdwenen leden met betekenis.

algemene discussies

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor Kwokko » 02 Jan 2023, 11:59

chaea schreef:Nogmaals, ik constateer alleen maar iets en ik schrijf niks wat onredelijk is.
Mocht je werkelijk problemen hebben met mij als persoon over iets van 10 jaar geleden, doe mij daarop aanspreken op de pb of laat het rusten.

Als jij niet zo'n verrotte opmerking naar Wilfried had geschreven ,dan was zijn reactie er niet geweest.
Op jou actie volgde een reactie,dat is een natuurlijk gevolg.
Wie kaatst kan de bal terug verwachten ,luid een bekend spreekwoord.
Dat jij het niet pruimt , is iets anders , maar je hebt zelf uitgelokt.

En je moet met deze hetze stoppen @cheae
Jij hebt niet het recht , om leden ,al of niet moderatoren,te beoordelen op waarom ze er hier niet meer reageren.
Niemand anders dan de forum beheerder bepaald wat hier gebeurd, niet jij.
Als je bepaalde grieven of aanmerkingen hebt kun je die richten aan de forum beheerder via een "personal message".

Je had b.v. ook kunnen zoeken op internet naar HvV ,en daar een berichtje naar toe kunnen zenden met je vraag.
Ik vind je natrapperij naar 2 personen,waarvan jij hun huidige status totaal niet kent ,beneden alle peil.
Het starten van deze thread zegt alles over jou ,en niks over hun.
Kap ermee cheae , want deze draad bevorderd de saamhorigheid van dit forum totaal niet.

@Stefan
Jouw opmerking snijd ook geen hout.
De threadstarter speelt vanaf posting op de man , niet op één,maar op 2 stuks.
Het lijkt me verstandiger eerst de thread vanaf begin te lezen ,i.p.v. een enkele posting .
Om maar over zinnelijke bijdragen te spreken. ;)
Kwokko
 

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor aadbloem » 02 Jan 2023, 12:20

Wolf1 schreef:Kom steeds meer mensen tegen die nog "nooit van iets gehoord hebben" !
Het onderwerp t.d.t. door Vuuren aangehaald is zo'n geval, de rekgrens bij bouten bij de meeste wel bekent, de hierna komende vloeigrens veel minder.
Het verschil is dat bouten aangetrokken binnen de rekgrenzen kunnen rustig herhaald gebruikt worden.
Bouten in de vloeigrens getrokken kunnen alleen hergebruikt worden als de door de fabrikant aangegeven lengte niet wordt overschreden.
Grofweg is onderscheid te maken in rek en vloeigrens bouten als de constructeur de aanhaal spanning niet meer in een koppel aangeeft, maar in graden of een combinatie !
Voordeel van de in de vloeigrens aangetrokken bouten is, de gelijke spanning.
Volgens mij is er iemand anders door de mand gevallen ! !
Gr. Wolf1

Het is mij nu duidelijk Wolf !! Ik ben destijds op het verkeerde been gezet door Dintra (Importeur Python Drive) en Drinkwaard die ik beide gebeld heb voor het vervangen van de rekboutjes zoals Vuuren mij adviseerde en ik werd bijna uitgelachen door beide leveranciers die mij vertelden dat de klemset gewoon weer gemonteerd kon worden met de bestaande boutjes M6. Nogmaals, het is me nu duidelijk en ik had destijds Vuuren om uitleg gevraagd maar toen was hij kennelijk al afgehaakt van het forum. Dank voor de uitleg Wolf, het is me nu wel duidelijk.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor chaea » 02 Jan 2023, 12:51

@Kwokko, ik heb niet het recht maar jij wel :shock:
En waar trap ik na?
En welke verrotte opmerking...of snap je een twinkslag niet?

Er zijn op het moment 2 die er een negatieve twist aan geven, 1 daarvan ben jij maar dat is ook wel je kenmerk.

Maar ik heb kennelijk een gevoelige zenuw geraakt , het forum gaat iig wel mee met de tijd ;)
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor Roadrunnertoao » 02 Jan 2023, 16:07

Wat een vreemd forum dit....

Ik haal hier veel info vanaf, maar er zitten hier wel een paar haantjes zeg.
Op elk willekeurig ander forum waren een aantal van bovenstaande opmerkingen al direct verwijderd.
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor Roadrunnertoao » 02 Jan 2023, 16:08

Ohw enne; IEDEREEN de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor pascall » 02 Jan 2023, 20:35

Je bent mij net een slag voor, EN OOK NOG DE BESTE WENSEN ALLEN!
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor Svalk » 12 Jan 2023, 18:54

chaea schreef:Even ter verduidelijking en om to the point te blijven.
Als je veel post is de kans vele malen groter dat informatie niet klopt of niet begrepen kan worden. Ook heeft een ieder zijn mindere kanten en tekortkomingen.
Maar daarvoor is dit topic niet aangemaakt.

Maar een lid die al meer dan 7 maanden niet meer actief is en al sinds 16 November 2020 geen bijdrage meer heeft geleverd, is natuurlijk niet meer geïnteresseerd in modereren.

De laatste actieve bijdrage van Jan Huibers is op 4 oktober 2021 en laatste inlog 14 september dit jaar.

Ofwel bij beide personen is er geen of weinig interesse in een actieve rol.

Dit forum is opgestart door leden en voor de leden zijn, en daarom snij ik dit punt aan .



Als ik zo een aantal postings lees op dit forum dan komt het op mij een beetje over op een zinkende motorboot . Het is wel heel jammer als er niet meer ¨gemodderd¨ wordt want dat bedreigt m.i. het voortbestaan van een forum. Ik ben zelf moderator op een forum en heb er soms veel werk aan en soms ook heel weinig. Op ieder forum zitten haantjes die graag willen bepalen wat anderen moeten vinden en denken en dit soort mensen zijn moeilijk te stoppen , tenminste dat is mijn ervaring. Het effect is vaak dat anderen dan wegblijven en voila. Ook een forum is een afspiegeling van de samenleving dit op dit moment sterk gepolariseerd is en dat zie je dan af en toe ook terug in sommige postings. Op het forum waar ik ¨mod¨ben probeer ik het roer in het midden te houden hebben we een uitgebreid reglement opgesteld en is het voor een moderator wat gemakkelijker om op te treden met het reglement als handvat. Maar het is en blijft moeilijk . Om de conclusie te trekken dat als men niets post dat men dan ook niet meer geïnteresseerd is in ¨modderen¨ is er niet eentje die ik onderschrijf in ieder geval. Ik ben wel langer niet dan 8 maanden een niet-actieve poster geweest maar het modereren bleef ik gewoon doen. Persoonlijk vind ik het leuk werk als ik het eerlijk mag zeggen maar de enige waardering die je krijgt is als je het aantal actieve posters ziet stijgen.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor chaea » 14 Jan 2023, 20:33

Laten we hopen dat we niet zinken....of misschien wel..
Voor mij was het slechtst een constatering, en feitelijk heb ik geen ongelijk omdat er verder geen reactie komt ofwel er is geen activiteit bij genoemden.
Vernieuwing is vooruitgang, maar wellicht ben ik (te) oud en is het fenomeen forum nog ouder en is een forum niet gebaat hierbij in het algemeen.
In dat geval laten we het hier koesteren, het leeft hier nog!
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor Navigo » 15 Jan 2023, 01:13

HH,

Feitelijk heb je wat mij betreft helemaal geen gelijk.
Je gelijk halen of nemen omdat er niet wordt gereageerd zoals je mogelijk verwacht had of uitlokt?

Het is ook een kunst om je als moderator; niet gedwongen te voelen tot het geven van een antwoord en om niet in te grijpen.

Het gaat best aardig op het forum, …..,… dus laat het los.

Navigo
Navigo
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 24 Okt 2019, 09:25
ligplaats:
info:

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor chaea » 15 Jan 2023, 11:48

Navigo schreef:HH,

Feitelijk heb je wat mij betreft helemaal geen gelijk.
Je gelijk halen of nemen omdat er niet wordt gereageerd zoals je mogelijk verwacht had of uitlokt?

Het is ook een kunst om je als moderator; niet gedwongen te voelen tot het geven van een antwoord en om niet in te grijpen.

Het gaat best aardig op het forum, …..,… dus laat het los.

Navigo


Weet je Navigo, ik heb het nu al een aantal maal benoemd, het is slechts een constatering en die mag je betwisten, ik trek daarom feitelijk in mijn vorige post in.
Ik ben niet 1 x in deze draad onbeschoft oid dergelijks geweest en ik denk ook dat de reacties heel anders waren als een ander lid "het was opgevallen", dan was het waarschijnlijk wel een gezonde dialoog geworden.

Je 2e zin is deels waar, ik had idd een gezonde discussie/dialoog willen opstarten in deze donkere maanden.
Ik was niet van plan om negatief iets uit te lokken zoals je suggereert, dat sommige leden het negatief lezen puur mbt mijn forumnaam is jammer maar het zij zo.

Waarom heb ik het opgestart?
Ik zat gewoon heerlijk te ploegen door de databases van het forum, en ik kwam heel veel bekende namen tegen die verdwenen zijn (of er nog wel zijn maar niet inloggen).
Vele namen die allang niet meer zijn ingelogd om wat voor reden dan ook, en dat intrigeert mij dan en dan ga ik kijken of er in de draadjes een reden is, maar de meesten zijn meestal gewoon gestopt.

En zo vielen deze namen mij ook op, en dit waren leden met betekenis zoals ik respectvol in de header zet.
Ik schrijf helemaal nergens dat ze moeten verdwijnen, en ik heb al helemaal niet de insteek om deze leden weg te schrijven, ik wijs alleen maar op het feit dat ze kennelijk niet meer geinteresseerd zijn in hun rol op dit forum en dat er wellicht andere leden zijn met ambities. Mbt de banner zag ik wellicht een mogelijkheid om misschien een nieuwe investeerder te krijgen die hier misschien actief is en zo het forum weer toekomstproof te maken, maar wellicht betaalde Jan Huibers nog gewoon stil en zorgde hij hier al voor, dat had gewoon netjes in het begin al medegedeeld kunnen worden door beheer lijkt mij. Of om het forum zoals ooit bedoeld reclamevrij te maken, dan had ik in de gehoopte discussie voorgetseld om daar elke week een mooie foto van een member te plaatsen. Mbt de moderatorfunctie, dat is in mijn optiek een actief iemand of dat nu op een forum is of in het bedrijfsleven, en als ik daar op zoek geeft het www mij daarin gelijk (mag je ook betwisten hoor). Van mijn part blijft van Vuuren een moderator in ruste of een slapende moderator die misschien later weer aktief gaat worden, maar wat is er mis en negatief aan dat ik alleen maar voorstel dat er wellicht een ander actief lid deze functie "ook" gaat bekleden.

Maar kennelijk zitten sommigen van jullie in mijn hoofd en denken te weten waarom ik iets schrijf.
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten