Nieuw watersport TV-programma Nederland Vaart

algemene discussies

Re: Nieuw watersport TV-programma Nederland Vaart

Berichtdoor sigdock » 09 Jan 2012, 09:58

Heb ook even gekeken maar ik twijfel nog. Epco zorgt voor een hoog YV-gehalte en ook de boten die aan bod zijn gekomen liggen ver boven het budget van de gemiddelde Nederlander. Wel grappig, de taxatie van de opknapboot die op 7.500 euro uitkomt maar de stelling daarna, dat je met een opknapbedrag van 30K beter een nieuwe kan kopen komt wat vreemd over. Alsof je voor minder dan 40K een nieuwe motorboot kan kopen met 4 slaapplaatsen. Laten we maar eens kijken wat ze volgende week gaan doen.
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: Nieuw watersport TV-programma Nederland Vaart

Berichtdoor Onrust » 09 Jan 2012, 11:21

Uiteraard weer grappig om te zien dat Epco zijn best doet om de grotere duurdere schepen weer aan de man te brengen. Ik moet zeggen dat ik toch een heel groot YV gehalte heb zitten aanschouwen. En het opknappen van een oud jachtje hebben ze in de laatste versie van YV ook gedaan. Ook daar is dus weinig veranderd. Jammer. Het blijft leuk om naar een watersportprogramma te kijken maar Epco en kornuiten zijn niets meer dan een veredeld reclameblok. En wat moet de gemiddelde watersporter nu met de Firefly? Prachtig gelijnd schip wat we heel weinig tot nooit in Nederland zullen aanschouwen.
Groet,

Cees
MS Onrust
Gebruikers-avatar
Onrust
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:59
Woonplaats: Heerhugowaard
ligplaats:
info:

Re: Nieuw watersport TV-programma Nederland Vaart

Berichtdoor fox4you » 09 Jan 2012, 12:05

Het programma wordt natuurlijk gemaakt met een bepaalde doelgroep voor ogen.
Het refitten van het bootje geeft sponsor Vetus de kans zijn producten tonen.

Kortom, een reclame blok voor een kleine doelgroep die absoluut niet representatief is voor de watersport in het algemeen.

Ik vergat er bijna aan toe te voegen dat het ook een heel verkeerd beeld geeft van de gemiddelde watersporter en dat kan bepaalde lieden maar op verkeerde ideeën brengen. :cry:
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Nieuw watersport TV-programma Nederland Vaart

Berichtdoor sigdock » 09 Jan 2012, 13:27

Ik vraag me af of de doelgroep eigenlijk wel kijkt. De getoonde RIB (75K exc. motor) is, zoals Epco al aangaf, enkel voor de fun en ik ken niet veel mensen die een dergelijk bedrag in hun achterzak hebben. De Vrijon 49, een boot van bijna 15 meter (en dan maar 4 slaapplaatsen) kost meer dan een bovengemiddeld huis in de Randstad en er zullen ook niet heel veel mensen zijn die dat even zo oplepelen. En de mensen die het wel kunnen zitten op zondagmiddag half 5 denk ik niet voor de buis naar Epco te kijken ;)
Die Firefly vind ik woest mooi maar ja, ik hou van de old-skool lijnen. Maar wat die boot in een programma met de titel 'Nederland Vaart' moet ontgaat me dan weer een beetje, misschien omdat 'ie ook bij de Nederlands Antillen vaart :mrgreen:
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: Nieuw watersport TV-programma Nederland Vaart

Berichtdoor The Downloader » 15 Jan 2012, 19:07

Vandaag toch maar weer even gekeken maar ik zie niet echt veel verschil met Yacht Vision. Het blijft een commercieel programma en degene die het meeste betaald krijgt de meeste zenddtijd, of dat voor de kijker altijd even leuk is valt te betwijfelen.
Gebruikers-avatar
The Downloader
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 21:15
Woonplaats: Deventer
ligplaats:
info:

Re: Nieuw watersport TV-programma Nederland Vaart

Berichtdoor oeds » 15 Jan 2012, 19:42

De eerste indruk is positief en beter als dat andere programma.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten