Help Navigo kan iemand dit scherm duiden?

algemene discussies

Help Navigo kan iemand dit scherm duiden?

Berichtdoor aadbloem » 07 Mei 2022, 15:22

We komen er niet uit, Navigo start niet meer op en de helpdesk is er pas Maandag weer :(
Afbeelding
Wat is er veranderd? Er is een AIS transponder aangesloten die de vorige AIS ontvanger vervangt.
Overigens niet bij mezelf, ik gebruik geen Navigo maar ik heb in de ICT gewerkt en dan denkt je buurman altijd dat je het kan oplossen. Dus ik probeer te helpen.... :D
Het lijkt me wel dat de ontwikkelaar van Navigo vergeten is dergelijke errors af te vangen en een adequate melding te geven zoals compoort niet gevonden of wat dan ook.
Dit kan je toch niet aan een gebruiker presenteren. Alle USB kabeltjes verwijderd en dit scherm blijft verschijnen. Niks helpt meer. Misschien opnieuw installeren maar zover wil de buurman niet gaan.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Help Navigo kan iemand dit scherm duiden?

Berichtdoor Marie Christina » 07 Mei 2022, 18:02

Ik ben nog van de
010: "If input>1 goto 020
020: print"Fout !"

Met andere woorden: sorry.
Don't call me..
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Help Navigo kan iemand dit scherm duiden?

Berichtdoor henkvd » 08 Mei 2022, 00:14

En als je de AIS niet aansluit, start hij dan wel op ?

Ooit gelijk iets gehad, AIS ontvanger ingewisseld voor een echte AIS, daar komt toch meer uit aan nmea data ( meer soorten berichten ) daar kon het programma niet mee overweg en liep daar direct op vast. Het programma liep klem op de voor hem eigen berichten ( andere header ) .

Oplossing in deze, nieuw programma kopen. Opgelost door de niet herkende berichten er uit te filteren met een Miniplex module.
Slordig van de maker, die heeft nooit een echte AIS in ons geval aangesloten gehad.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Help Navigo kan iemand dit scherm duiden?

Berichtdoor aadbloem » 08 Mei 2022, 09:43

henkvd schreef:En als je de AIS niet aansluit, start hij dan wel op ?

Nee, de foutmelding is hardnekkig en definitief. Alle USB eruit gehad maar daarna ook stuk voor stuk de een en de ander afzonderlijk geprobeerd. We vermoeden dat het komt omdat de gebruiker (de buurman) zowel de GPS-muis als ook de AIS-transponder heeft geconfigureerd in PCNavigo en dat het programma nu crashed omdat het van twee devices nu de eigen plaatsbepaling krijgt want de transponder geeft ook de eigen locatie door. Ik denk dat het opnieuw installeren gaat worden na grondig verwijderen. Eerst uninstall en nog extra restanten files deleten voor zover aanwezig en dan opnieuw installeren. De install media is beschikbaar en ze hebben een pcnavigo dongel dus moet lukken maar ze willen morgen eerst bellen met PCNavigo/Noordersoft.
Dank voor je reactie. Wordt vervolgd.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Help Navigo kan iemand dit scherm duiden?

Berichtdoor Wolf1 » 08 Mei 2022, 12:05

PB ! !
Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Help Navigo kan iemand dit scherm duiden?

Berichtdoor aadbloem » 08 Mei 2022, 22:09

Wolf1 dank voor je reactie.
PB beantwoord.
Aad
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten