Afstudeer project TU Delft

algemene discussies

Afstudeer project TU Delft

Berichtdoor Tu Delft project » 02 Mei 2022, 11:38

Beste lezer,

Wij zijn 4 studenten van de TU Delft en doen onderzoek naar de duurzaamheid van sloepen tijdens de gebruiksfase. Om dit goed te kunnen kwantificeren proberen wij in kaart te brengen wat voor soort schades en daarmee reparaties zo al voorkomen. Wij focussen ons voor ons onderzoek voornamelijk op polyester sloepen dus ook vooral informatie daarover is relevant. Wij zijn verder geïnteresseerd in alle soorten schades, dus zowel ervaring met schades aan de romp tot schades aan bijvoorbeeld de kussens. Eventuele andere suggesties of ervaring zijn uiteraard ook van harte welkom.

Alle input is meer dan welkom! Dank allemaal alvast op voorhand! :D
Tu Delft project
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 Mei 2022, 11:16
ligplaats: Voorschoten
info: Onderzoek naar de duurzaamheid van sloepen tijdens de gebruiksfase

Re: Afstudeer project TU Delft

Berichtdoor jkb » 02 Mei 2022, 13:19

Stalen sloep, polyester, hout, aluminium? Rompsoort, zoals bij overnaads? Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Afstudeer project TU Delft

Berichtdoor PatrickD » 02 Mei 2022, 21:42

Ik heb zelf geen sloep en kan je vraag dan ook moeilijk beantwoorden. Waar je wel rekening mee moet houden is dat dit soort forums vaak een bron van informatie is voor de doe-het-zelf boot eigenaar. Oftewel de antwoorden die je krijgt zijn waarschijnlijk geen representatieve steekproef.
Dan inhoudelijk. Ik vaar een kajuitboot 8,5 meter en de schades die ik creeer aan mijn boot zijn toch vaak de bekende krassen van de steiger etc. Dit is op te lossen met polijsten en soms wat grover ingrijpen met plamuur en topcoat. Polijsten kost je veel tijd en 50 euro aan materiaal per keer polijsten. Plamuur en topcoat kost je 50 euro voor een set waar je meerdere schades mee kunt herstellen. Verdere kosten zijn meer onderhoud kosten dan echt schades.

Succes met de studie
PatrickD
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 Feb 2019, 16:44
ligplaats: Harderwijk
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten