Hoe nu verder ?

algemene discussies

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 30 Dec 2011, 11:36

sigdock schreef:
7kinderen schreef:Hoi Sigdock,
Nou je bent welkom hoor ;) , fijn dat je er weer bij bent.

het schijnt dat as we dat doen een probleem kunnen krijgen met dat media bedrijf ivm de rechten en dergelijke, zie het topic watersport wordt zeilen, en in dat opzicht werd er geoppert om hier gewoon verder te gaan en de oude berichten op het zeilen alleen te benaderen of delen er van te coopieren als er vraag over komt. het als soort data bank gebruiken, maar verder daar uiteraard niets meer. dan bouw je vanzelf weer een nieuw bestand van gegevens op. Maar geloof dat daar nog aan wordt gewerkt, om uit te zoeken wat we wel en niet kunnen.
voorlopig proberen om mensen hier weer te krijgen zodat je veel berichten krijg en dat zou in houden dat je steeds makkelijker wordt gevonden.
en ja ik ben alle dagen beschikbaar, dus mocht mocht er nog iemand ergens nodig kan er ook een beroep op mij gedaan worden


Die 'problemen' ben ik niet zo bang voor, het is content die we zelf hebben geschreven en daar hebben we dan ook zelf de rechten op ongeacht wat er in een paar wazige copyright notices staat. Los daarvan zou ik een database-backup wel handig vinden omdat je dan ook alle leden meekrijgt want die staan daar ook in. En natuurlijk gewoom omdat ik ook wil weten of het technisch kan, ik ben namelijk één van die ICT-nerds waar al heel wat op af is gescholden door bepaalde mensen :mrgreen:


Maar ik denk zomaar dat jij niet je bijdrage heb geleverd bij het vernieuwde oude forum, wat gewoon een opzet uit 2002 is en hier en daaris aangepast tot het wel wilde werken.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor gast » 30 Dec 2011, 12:01

sigdock schreef:
7kinderen schreef:Hoi Sigdock,
Nou je bent welkom hoor ;) , fijn dat je er weer bij bent.

het schijnt dat as we dat doen een probleem kunnen krijgen met dat media bedrijf ivm de rechten en dergelijke, zie het topic watersport wordt zeilen, en in dat opzicht werd er geoppert om hier gewoon verder te gaan en de oude berichten op het zeilen alleen te benaderen of delen er van te coopieren als er vraag over komt. het als soort data bank gebruiken, maar verder daar uiteraard niets meer. dan bouw je vanzelf weer een nieuw bestand van gegevens op. Maar geloof dat daar nog aan wordt gewerkt, om uit te zoeken wat we wel en niet kunnen.
voorlopig proberen om mensen hier weer te krijgen zodat je veel berichten krijg en dat zou in houden dat je steeds makkelijker wordt gevonden.
en ja ik ben alle dagen beschikbaar, dus mocht mocht er nog iemand ergens nodig kan er ook een beroep op mij gedaan worden


Die 'problemen' ben ik niet zo bang voor, het is content die we zelf hebben geschreven en daar hebben we dan ook zelf de rechten op ongeacht wat er in een paar wazige copyright notices staat. Los daarvan zou ik een database-backup wel handig vinden omdat je dan ook alle leden meekrijgt want die staan daar ook in. En natuurlijk gewoom omdat ik ook wil weten of het technisch kan, ik ben namelijk één van die ICT-nerds waar al heel wat op af is gescholden door bepaalde mensen :mrgreen:


Deze rechten zullen een gebed zonder eind worden, je kan je eigen geschreven stukken wel willen terugeisen maar wat schiet je ermee op? Je krijgt een gatenkaas van berichten waar niemand wat van snapt. Om alles dan op te eisen moet je alle deelnemers die ooit hebben gepost bereid vinden om hun stukken op te vragen. En je zal toch eerst 100% duidelijkheid moeten verschaffen over hoe de rechten zijn. Deze juridische weg is echt niet de oplossing en als we al ooit de database via deze krijgen zijn we allemaal een stuk grijzer.

Als de WS ers allemaal besluiten door te gaan op dit forum zullen we waarschijnlijk het verlies moeten nemen (als ik het verhaal van Fox lees zal Sanoma ons nimmer de gegevens zomaar geven)
gast
 

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor sigdock » 30 Dec 2011, 12:28

Bebrijp me niet verkeerd, het is zeker niet mijn bedoeling om er een rechtenzaak van te maken en de inhoud op te eisen of zoiets. Nee, ik heb eigenlijk de hoop dat één van de voormalig moderators van WS nog een recent backupje heeft van de database van het forum en dan kan ik kiijken of dat converteerbaar is. En zo denk ik dan ook dat Sanoma wel snapt dat een rechtenkwestie een gebed zonder einde is en mij niet voor de rechter sleurt. Dat zou immers een langlopende zaak worden die zinloos geld gaat kosten en waar uiteindelijk ook geen winnaar uit gaat komen.
En zoals ik al zei: het is ook meer voor mezelf, voor mijn innner-nerd. Ik heb inmiddels een phpBB draaien, even vBulletin (de software waar WS op draaide) scoren en dan verder rommelen.
Mocht het allemaal niet lukken dan kunnen we hier idd gewoon weer opniew beginnen. Ik herinner me dat we lang geldeden ook al eens een overgang van oud naar nieuw hebben gehda dus dit wordt dan de derde keer. En drie maal... is scheepsrecht... :smt005
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor fox4you » 30 Dec 2011, 12:42

We gaan helemaal geen strijd aan met ze.
Gewoon starten en als er iemand van Sanoma gaat plassen dan passen we het weer een ietsje pietsje aan, zo kun je ze heel lang bezig houden.
Ze hebben nu amper tijd om e.e.a. op orde te brengen en dan nog tijd en dus kosten maken om ons achter de broek zitten zie ik ook niet gebeuren.

Wat voor rechten hebben wij eigenlijk.
Bij het registreren op het oude forum moest je toch ergens mee akkoord gaan of niet?

Wat maakt het eigenlijk uit en waar maken we ons druk over, opstarten die hap! :D
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Bejakruiser » 30 Dec 2011, 12:44

Ja dat zullen ze bij Sanoma wel snappen dat het een langdurige rechtzaak zou kunnen worden. Ik ken jou persoonlijk niet maar ik kan mij voorstellen dat Sanoma meer financiële middelen tot zijn beschikking heeft om zo'n rechtzaak te beginnen dan wat jij of ik op de bank hebben staan. En of een van ons dat risico moet gaan lopen.. ik weet niet of het dat waard is.

PS: Maar ik lees nu net dat Fox4you wel het financiële risico wil lopen dus dat komt wel goed ;)
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 30 Dec 2011, 12:59

fox4you schreef:We gaan helemaal geen strijd aan met ze.
Gewoon starten en als er iemand van Sanoma gaat plassen dan passen we het weer een ietsje pietsje aan, zo kun je ze heel lang bezig houden.
Ze hebben nu amper tijd om e.e.a. op orde te brengen en dan nog tijd en dus kosten maken om ons achter de broek zitten zie ik ook niet gebeuren.

Wat voor rechten hebben wij eigenlijk.
Bij het registreren op het oude forum moest je toch ergens mee akkoord gaan of niet?

Wat maakt het eigenlijk uit en waar maken we ons druk over, opstarten die hap! :D



ehe ik geloof dat ik al druk gestart is, althans ik ben drukjes bezig om leden weer te benaderen om ook hier een kijkje te nemen en weer te posten, ben ook de enige geregistreerde gebruiker daar ;)

en ja het is me gebeurt, en dan Tally, hier maar even opelijk mijn verondschuldiging aan bieden, had hem 2 keer het verzoek gestuurd. bij deze :|
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor fox4you » 30 Dec 2011, 12:59

Bejakruiser schreef:PS: Maar ik lees nu net dat Fox4you wel het financiële risico wil lopen dus dat komt wel goed ;)


Waar schrijf ik dat?
Lees het onderstaande citaat van mij in een reactie eerder op jou in een ander draadje.

Ik schrijf juist dat we geen strijd met ze aan moeten gaan en veel eerder ook al dat we niets moeten kopieeren maar uit eigen back up moeten putten.
Gewoon opstarten al dan niet hier en daar eventueel aangepast.

fox4you schreef:Dat snap ik en is zo aangepast.
Ik doel meer op het laatste deel van je opmerking over de content die we als leden van het oude forum daar zelf hebben aangeleverd.
De disclaimer van het oude forum heb ik overigens ook niet gelezen.
Maar oke, om gedonder uit te sluiten kopieeren we niets maar gebruiken het andere forum als naslag werk.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor sigdock » 30 Dec 2011, 13:10

Bejakruiser schreef:Ja dat zullen ze bij Sanoma wel snappen dat het een langdurige rechtzaak zou kunnen worden. Ik ken jou persoonlijk niet maar ik kan mij voorstellen dat Sanoma meer financiële middelen tot zijn beschikking heeft om zo'n rechtzaak te beginnen dan wat jij of ik op de bank hebben staan. En of een van ons dat risico moet gaan lopen.. ik weet niet of het dat waard is.


Oh, dat ogetwijfeld. Maar wat zullen de gevolgen zijn voor het imago een mediabedrijf als er in de pers komt dat zij een proces zijn gestart tegen een particulier over de inhoud van een forum? Een rechtzaak van een Groot Bedrijf tegen de Kleine Man en dan ook nog eens over niets. Imagoschade is iets waar de meeste ondernemingen vrij huiverig voor zijn hoor, waarom denk je dat mensen als Pieter Storms en Willibrord zoveel successen behaalden..... omdat ze gelijk hadden? Echt niet, omdat er twee camera-teams bij waren en omdat die bedrijven niet als slechterikken afgeschilderd wilden worden. Een goede naam reikt ver, een slechte verder.

Maar goed, ik heb Henk inmiddels een PB gestuurd met de vraag of ik een backup mag hebben van -dit- forum. Mocht het in de nabije toekomst van toepassing zijn dan kan hoeven we niet weer helemaal overnieuw te beginnen ;)
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor gast » 30 Dec 2011, 13:22

Uiteraard gaat er geen rechtspraak komen, om op dat punt te belanden ben je sowieso al tijden verder. Het was van mijn kant aangeven hoe moeizaam, tijd en kostenrovend zoiets is. Ik voorzie met bijv het logo geen problemen, wel met de oude info als we hier verder gaan maar dat is een verlies wat we dan moeten doorslikken.
gast
 

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 30 Dec 2011, 13:57

wordt het niet eens tijd dat we dan gaan besluiten Chaea, want je spreekt steeds van als we verder gaan, ik ben druk bezig om oudleden berichtjes te sturen, ik heb wolf ook toch weer een berichtje gestuurd en heb streker ook op de hoogte gebracht van het forum alhier. En langzaam probeer ik iedreen te achterhalen, al ben ik bij Ton gestopt, wellicht die door ook iemand anders benaderd kan worden.
dus het is wel tijd om nu dan de knoop door te hakken, wie voor nieuwe start hier is en wie niet, en laten we dan het woordt´ als´ achterwegen.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten