Hoe nu verder ?

algemene discussies

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 26 Dec 2011, 20:16

En mocht er een van jullie een idee hebben van het hoe nu verder moet, dan is dit de plaats op het te ventileren, en daarover in disccussie te gaan. :)
Als we iets willen vertellen over ons gevoel en wat we vinden van de hele gang van zaken dat onder het kopje,watersportforum wordt zeilen.nl/forum???? doen. ;)
Houd het wat overzichtelijker ook voor nieuwkomers.
alvast bedankt iedereen
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor vuuren1 » 26 Dec 2011, 20:21

fox4you schreef:@Hans,
Recht lullen wat krom is lukt jouw ook niet want de manier waarop er met de forumleden is omgegaan is misselijk makend.
"Technische problemen", laat me niet lachen.
Gewoon een Email met uitleg naar alle leden (mailadressen waren toch gecontroleerd en bekent) was wel zo fatsoenlijk geweest en had veel speculatie voorkomen.
Gewoon slap politiek correct blijven door lullen na zo'n miserabele actie van die uitgever is wel erg de weg van de minste weerstand kiezen.
Jij geeft altijd hoog op van jouw eerlijkheid tegenover forumleden en slecht nieuws ga je niet uit de weg etc. etc. maar in deze laat jij je wel erg kennen.
We zullen het er maar op gooien dat het jouw vakgebied niet is.

En dat het allemaal wel weer goed zal komen met een nieuw forum daar twijfel ik echt niet aan maar ik wens niet op zo'n manier behandelt te worden en zeker niet door een stelletje oelewappers die zich uitgever noemen (media bedrijf) en niet eens een behoorlijk forum binnen korte tijd in de lucht kan zetten.


@Fox,

Ik kan niet bewijzen dat het geen -technisch- probleem is geweest, jij wel?
Dat het -merkwaardig- is dat het forum zonder verdere aankodigingen is verdwenen ben ik met je eens.
Na het lezen van de vele speculaties heb ik de vraag verderop gesteld en kwam die reactie er uit (zo heb ik het ook eerder uitgelegd).
Meer info heb ik ook niet gekregen.

Dat er direct daarna een beleeftheidsmail naar de leden had moeten gaan zou het minste zijn, maar wellicht zijn het gewoon, zoals jij suggereert -oelewappers- ..
Voor dat grote mediabedrijf is een stelletje watersporters op een gratis forum wellicht totaal onbelangrijk.

Het maakt mij allemaal niet zoveel uit, wel hoop ik dat alle data 1:1 terug komt.
Het concept wat nu online staat lijkt daar nu niet aan te voldoen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor gast » 26 Dec 2011, 20:52

@Fox,

In mijn reacties ben ik bloedserieus en het maakt mij geen zier uit wie ik voor mij heb. Dat er een clash is geweest tussen mij en Hans is geen geheim (in het verleden ook met Wolf) maar dat is geweest. Ik heb al aangegeven dat ik het goede voorbeeld zou geven en dat leek aardig te lukken de laatse maand. Mochten er weer discussies oplaaien over dit onderwerp hou ik mij afzijdig en laat het de personenen zelf oplossen, behalve als het om mijn persoon gaat uiteraard.
Maar zoals ik al schreef, met zoveel mensen heb je ook zoveel meningen en inzichten.

@7kinderen, ja ik had de link.
Was alleen mijn computer aan het opschonen en daarbij ook de WWW va dit forum, en toen haalde Sanoma ook het zeilen forum uit de lucht.
gast
 

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 26 Dec 2011, 20:55

@ chaea, wellicht dat ik dat overweeg, leden een pm sturen, mocht het nieuwe echt niet worden wat het we voor ogen hebben. Maar dan zal ik niet de enigste moeten zijn met dat idee. Al zal ik niet te beroerd zijn om hier eventueel het voortouw te nemen. Maar alleen zal ik dat niet kunnen. ;)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor gast » 26 Dec 2011, 21:06

@Klaas, hierin zullen we wat geduld moeten hebben. Plannen maken is mooi en hoe meer je denkt hoe grootser ze worrden. Ik heb echter al ondervonden hoe wispelturig de forumleden zijn toen ik het vlaggetje wou gaan drukken. Een nieuw forum heeft alleen kans van slagen als we de belangrijkste mensen mee krijgen (de menen die dagelijks aktief waren, dus ook de mensen met minder expertise). Een veel belangrijker gegeven is al die jaren aan waardevol archiefmateriaal wat wij niet zomaar weer even opbouwen. Ik heb nooit echt gekeken naar de hoeveelheid maar ik denk dat er zeker wel 75000 postings waren..

Daarom hoop ik dat we iets kunnen beginnen met het zeilforum en dat Sanoma de naam gaat veranderen. (anderzijds, wie weet haalt Sanoma niet weer van dit trukjes uit)
gast
 

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 26 Dec 2011, 21:14

om alvast wat over te gaan zetten van het oude forum had ik het idee net gekregen om wat te gaan copy basen, maar helaas je komt nu niet meer bij de onderwerpen als je niet inlogd en als je wel inlogd ook niet. Dus er wordt nog steeds iets aan gedaan......... :?

o kijk je had al gereageerd, hahaha, ja maar je heb de techneuten wel nodig om het zelfde te bereiken, samen met de dagelijkse posters en vragen stellers, maar ik onderschrijf wat je zegt, we moeten het eerst een kans geven mischien.
maar dit meteen wegdoen vind ook niet een optie. dan hebben we wel nog iets achter de hand.
En ja, zoals al ik zei ongeveer 75000 posten overzetten kan ik niet alleen hahahahaha :)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor henkvd » 26 Dec 2011, 22:39

Laten rustig afwachten wat er komen gaat, de enige verandering van vandaag op zeilen.nl is dat het nu niet mogelijk is om berichten te lezen. Hier had dus een melding mogen staan "under construction"

oude berichten kopieeren is geen doen, tenzij een beheerder een backup aanlevert van de site, lijkt me voorlopig een utopie.

We wachten dus maar af, we staan mogelijk alleen iets sterker om het een en ander na de zin te maken.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4471
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Bejakruiser » 26 Dec 2011, 22:51

Ik heb me ook maar eens aangemeld hier.
Ik ben net als jullie benieuwd wat het gaat worden met het nieuwe forum. Maar moet zeggen dat ik de opbouw van dit forum in ieders geval wel fijner vindt. Het is alleen erg jammer van de opgebouwde kennis. Maar net zoals Chaea ook al aangeeft, moeten we er wel rekening mee houden dat ze dit zo weer kunnen doen. En het ook zeker zullen doen op het moment dat de kosten niet door de reclames gedekt worden. Dit is naar mijn idee ook de reden van het offline zetten van het oude forum. Beveiligingsproblemen kan naar mijn idee niet de reden zijn geweest want het forum was gewoon nog bereikbaar via een omweg. En dan is de veiligheid nog steeds in het geding. Een meer voor de hand liggende reden is het defect gaan van bepaalde hardware en dat de kosten voor reparatie niet op wegen tegen de baten. Zeker omdat het toch al de bedoeling was dat deze samen gevoegd zou gaan worden met de site van Zeilen. Dat verklaart ook meteen waarom de site nu nog niet klaar is.
Maar goed zoals Vuuren ook zegt is het niet onze plaats om hier over te speculeren. Maar ik wilde het toch gezegd hebben ;)
Zeker dat wat Chaea ook aan gaf. Want dit is wel echt iets om rekening mee te houden. En daar is 7kinderen zijn plan zeker wel geschikt voor. Alleen zullen we dan een vaste plaats voor het nieuwe forum moeten verzinnen. Want hier is volgens mij niet de bedoeling geweest.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 26 Dec 2011, 23:18

he Bejakruiser,

welkom ook alhier.
Even over het, zoals jij aan gaf, mogelijk hier maken van een nieuwe start, want doorstart kun je het niet noemen daar alle gevens dan ook hier online moeten komen welke op het oude al stonden.
Verder sluit ik me voor nu aan bij het feit dat we mischien toch eerst even moeten aankijken wat het wordt, kwa naam bijvoorbeeld. En dat zullen we mischien dit jaar nog mee maken, al duurd het nog steeds voort dat je er niets mee kunt, en dat er nog steeds geen beloftes worden nagekomen.
Maar na dat ze dan bij ons forum het vergeten waren om even een beleeftheids mail te sturen hadden ze dat best met het offline gaan van het zeilen forum alsnog kunnen doen. Dat had iets goed gemaakt bij veel mensen, althans bij mij.
We wachten het nog even af, maar mocht er dringende vragen zijn op elk gebied, stel de vragen dan wel, dat trekt nog altijd nieuwe en oud deelnemers en zachtjes aan begind het hier ook al lekker te groeien :) en zegt het voort ;)
En mochten we dan toch onverhoopt hier een nieuwe start maken, en ik maak de plannen voor nu echt niet groter dan dat ze nu zijn, dan is er een wel een basis.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 27 Dec 2011, 00:04

En ik denk dat Henk, welke de beheerder en moderator is, het ook niet zal doen.
Ik ben alleen erg veel online :D
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten