Hoe nu verder ?

algemene discussies

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 24 Dec 2011, 22:59

hallo unimog, ook welkom hier.
Ja net wat Henk al schrijft om het in zijn geheel over te nemen lijkt wat lastig, ook mede nu ze er zo mee het raar doen zijn dat ik denk dat dat forum niet meer in zijn hoedanigheid ergens nog op een backup schijf zal staan.
Tijdens het uit de lucht halen waren er nog wel wat poortjes welke ze vakkundig opslot hebben gegooid.
en ja met het zeilen forum houden ze ons al een 2 weken aan de lijn, maar dat zijn ze nu aan het verliezen. het online komen is alweer uitgesteld.

toch hopen wij hier langzaan weer voeten te krijgen en oud leden ons gaan vinden. dus.... zegt het voort. ;)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor unimog » 25 Dec 2011, 00:11

Wat ik niet begrijp is dat je nergens een reactie ziet van Ton of Wolf1.
Die zijn toch ook niet dom? Die zullen toch ook wel weten van dit forum?
Ik mag toch wel hopen dat we een normaal forum terug krijgen, niet dat ik veel aan het Watersport forum toevoegde maar
het was iedere avond goed voor een uurtje leesvoer. En wat ik al eerder zei, heb er informatie gehaald die je op niet veel andere plekken vind.
Ik krijg verdomme afkick verschijnselen. :x
Hoe iemand het in zijn botte kop krijgt om een goed en druk bezocht forum, waar zeer veel kennis en ervaring aanwezig was, te integreren in
een yuppenclup met 5 leden is me nog steeds een raadsel. Zal wel aan mij liggen :(
Heel de maatschappij wordt tegenwoordig geregeerd door mensen zonder enige kennis van zaken.
Nedeland gaat niet naar de klote hoor, dat is het al!

Fijne Kerstdagen

M.vr.grt.

Pieter
Ervaring is het leren van je fouten, sommige mensen hebben veel ervaring.
unimog
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 20 Dec 2011, 23:10
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor henkvd » 25 Dec 2011, 00:39

@ unimog

Pieter van Hans en Ton kan ik begrijpen dat ze zich afzijdig houden, Wolf1 was de laatste tijd niet al te actief, als dat wel zo zijn geweest dan had Wolf1 zeker geen blad voor de mond genomen hem kennende.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4472
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 25 Dec 2011, 09:54

Welkom Pieter

Ik denk ook indd dat die nog even niets kunnen, mede gezien ze ook moderator zijn, of waren, van het ws forum. en dus voor een deel ook betrokken zijn bij de chaos, welke zij ook liever niet hadden gehad.
Maar als het zo blijft Pieter zullen zei zich echt wel eenkeer afzijdig gaan houden, en wellicht hier melden. Maar ik vermoed dat dat niet eerder is als dat het zeilen in de lucht is, en als het echt wordt zoals het er nu naar uit ziet zullen er voldoende afhaken, om hier dan samen iets nieuws, of eigelijk het oude, weer van de grond te krijgen waar we nu dus aan werken.
En mocht je nog leden kennen Pieter, zegt het voort. ;)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor fox4you » 25 Dec 2011, 12:06

unimog schreef:Hoe iemand het in zijn botte kop krijgt om een goed en druk bezocht forum, waar zeer veel kennis en ervaring aanwezig was, te integreren in een yuppenclup met 5 leden is me nog steeds een raadsel.


Je slaat de spijker op z'n kop.
Heb je ook het verschil tussen de gemiddelde zeiler en motorbootvaarder mee aangeduid.

Misschien mikken ze op een andere doelgroep want aan de gemiddelde "doe het zelf" motorbootvaarder valt minder te verdienen dan aan de gemiddelde 2 linkerhanden zeiler die alles uit besteed.

Ach en voor de moderator, Ton betekenen de trouwe forumleden ook niets anders was hij wel opgestaan en had ons van info voorzien of had minstens hardop laten blijken dat hij ontstemd is.
Een heel erg slappe reactie kon er nog net vanaf en zoals ik begrijp moest daar nog om gevraagd worden ook.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 25 Dec 2011, 17:48

he fox4you,
fijn dat je er ook nog bij bent, dat te eerste.
Maar ik denk dat Ton en Wolf er te veel bij betrokken om dan zomaar te gaan overstappen. Is ook niet netjes. Mischien hebben ze alle twee wel enorme bedenkingen, en ik ga er voor nu uit dat ze ook wel voldoende commentaar leveren omdat wat zei en de leden hadden opgebouwd bijna weg is. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat ze pas hun stem laten horen als het eliteforum klaar is.
Maar ik vewacht dat Marti dat ook doet en hier mee leest, alleen zich niet wil aanmelden ivm hoe ze in de organisatie zit.Ik heb een mail van haar gekregen, welk ik nog zal plaatsen, dat zei ook net weet wat er nu allemaal gebeurt.
Maar er zijn er een hoop weg hoor, wat zo hoor en zie je ook niets meer van Maarten Klop albin motoren. Deze heeft ook van mij een mail gekregen. en wellicht zijn er genoeg welke al overgegaan zijn naar andere forums, wat ik ook heb gedaan.
Maar als dit in zijn zelfde hoedanigheid weer voeten krijgt zal ik deze zeker niet laten vallen, het was en is een fijne club mensen welke met ondersteuning oa van een Hans en Chaea en Ton en Mklop enz enz en laten proberen om deze club dan hier te krijgen.
Niet dat ik het andere zal laten vallen, want dat zijn ook hele leuke en leerzaame forums.
We weten allen wat nu plaatsvind en ik denk dat we nu vooruit moeten kijken, vandaar ook de term: hoe nu verder, en kijken of er nog iets te reden valt van alle nutige teksten.
En het daarbij weer aanvullen met nieuwe zeer nuttige informatie waar we leden mee winnen. :)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Bosje » 25 Dec 2011, 21:48

henkvd schreef:Het nieuwe zeilen.nl forum bied voor als nog weinig hoop op een zonnige toekomst.
Ach Henk, dat is gewoon een kwestie van tijd.
Ik heb in de 12 jaar dat ik nu met http://www.varen4u.nl bezig ben, zoveel fora zien sneuvelen.
Dat watersport ten onder ging, was te verwachten.
Men veegde elkaar daar soms zo ongenadig de mantel uit en daar werd niets aan gedaan, dan kun je er op wachten.
Nu maar hopen dat jij die nare figuren buiten de deur kunt houden.

grt Piet.
Bosje
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 21:34
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor unimog » 25 Dec 2011, 22:07

Ik ben het met je eens dat er ook andere forums zijn maar die kunnen op geen jaar na tippen aan de professionele
kennis die op het Watersport.nl forum aanwezig was.
Ik noem maar ff een Ton Aarts, een Hans van Vuuren, Wolf1 en natuurlijk Chea.
Ik ben ook wel eens op het 'andere' forum geweest, maar als je daar iets roept van 'potverdriedubbeltjes' heb je meteen een ip ban.
Gezien de best wel heftige discussies op watersport.nl denk ik niet dat dat een optie is voor veel van de leden :D
Niets ten nadele van dat forum hoor, met natuurlijk de onvolprezen motorensite, maar ik denk dat het een ander slag mensen is als op 'ons'forum.

m.vr.grt.

Pieter
Ervaring is het leren van je fouten, sommige mensen hebben veel ervaring.
unimog
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 20 Dec 2011, 23:10
ligplaats:
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor Klaas » 25 Dec 2011, 22:42

@bosje welkom hier.

Ik ben het niet helemaal met je eens wat het betrefd dat het WS forum, dat dat ten onderging, daarvoor heb je iets teveel gemist de afgelopen dagen denk ik om dit te kunnen concluderen. Het forum ging nl zonder enige aankondeging offline, en dat terwijl er heel veel leden actief waren.
Dat in tegenstelling tot het zeilen forum waar geen leven in zat. Dus de stelling dat het ten onder is gegaan is niet waar. Maar het zeilen forum was gedoemt te sterven als er geen leven in de brouwerij kwam was wel degelijk van toepassing.
Ze hadden de leden nodig welke er waren op het ws forum, dat bleek al heel snel, en dat hadden de beheerders ook ingezien dus moest er iets gebeuren met het oude ws forum dus maar offline zetten en de leden met een kluitje het riet insturen, en na een storm van verondwaardiging vanuit de oude leden van het ws forum kwam er na veel gerommel eindelijk een bericht van 1 onze eigen moderatoren dat het om een beveiligings probleem ging, iets wat door allerlei zaken werden ontkracht daar het forum nog enige keren via zijdeuren en achterdeuren toegankelijk werd, en kwam men achter een deur, dan ging deze kort daarna opslot.
En dat men daar weleens van leer trok ben ik met je eens, maar dat was niet de reden van het offline zetten, in tegendeel het werd er steeds drukker en er kwamen steeds leden bij.
Vervolgens zou het nieuwe toch een algemeen ws forum worden, iets wat dus de meeste wilde behalve de zeilclub, een lid of 4. En dan gaat ineens ook dat prut forumpje offline en komt het, zonder enig bericht, zeilen forum uit 2002 online maar werkt het uiteraard niet, en dat nu al weer vanaf een donderdag. Er werd gezegt voor kerst, toen tijdens kerst en nu na de kerst. Kwestie van tijd, jammer want die hebben ze bij veel ex ws forumers al verspeeld, zeker hoe respectloos men hier mee omgaat.
en daarbij is het de naam zeilen dus geworden wat ook weer wat verondwaardiging oproept. Vandaar dit initatief.

@unimog
op ons forum was er iind meer van jan modaal waardoor het ook af en toe wat heftiger was, maar het bleef eerlijk.
maar wat hier boven staat is gebeurd en niet meer omtekeren, dus we moeten nu vooruit en wellicht met dit forum als het nieuwe oude ws forum.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Hoe nu verder ?

Berichtdoor unimog » 26 Dec 2011, 00:13

Ik zelf ben van mening dat een forum bedoeld is om ergens over te discussieren en als mensen ergens over van mening verschillen kan het gebeuren dat een
discussie wat pittiger word.Zo lang dat niet met vloeken en enge ziektes gepaard gaat moet dat wat mij betreft kunnen. We zitten niet in de tweede kamer hier he?
Daar hebben of hadden de leden van Watersport.nl volgens mij ook geen moeite mee, want ik heb weinig leden zien vertrekken. Hans van Vuuren is vaak hard aangepakt als hij zei dat iets gedoemd was te mislukken, en vraagsteller dan pissig werd omdat hij beter kon investeren in een andere/nieuwe motor. Iedereen wist dat Hans gelijk had, ook vraagsteller, maar omdat die de financiele middelen ontbraken bleef die tegen beter weten in maar aanmodderen. Dat kon soms hoog oplopen.

Dan kan nu Pietje Bos hier wel komen beweren dat hij dat zag aankomen, maar dat snijdt geen hout.
Wij hadden moderators die in konden grijpen, en ik meen me te herinneren dat Ton dat ook wel eens gedaan heeft.
Iedereen die het met de manier van discussie niet eens was was vrij om te vertrekken, maar ik denk dat dat er niet veel geweest zijn.
Feit blijft dat er op watersport .nl veel meer expertise aanwezig was terwijl er op het 'andere' forum maar een beetje gekeuveld wordt maar weinig concrete oplossingen aangedragen worden.
Ieder zijn meug, prima, maar kom je er dan nu hier ook niet mee bemoeien.

We wachten ff af hoe het nieuwe forum er straks uit gaat zien en aan de hand daarvan zullen er wel conclusies getrokken worden denk ik?

M.vr.grt

Pieter
Ervaring is het leren van je fouten, sommige mensen hebben veel ervaring.
unimog
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 20 Dec 2011, 23:10
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten