We mogen nog even

algemene discussies

We mogen nog even

Berichtdoor broekie » 16 Dec 2021, 20:54

Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: We mogen nog even

Berichtdoor aadbloem » 16 Dec 2021, 23:17

Het ministerie zit er al jaren flink mee in de maag. De uitvoering, de kosten, de handhaving. Dreinende politici blijven sleuren en ministerie houdt de boot af. Beroepsvaart kijkt ook mee. Belgie en Frankrijk doen niet mee. Frankrijk kent een zwemverbod voor alle bevaarbare wateren, bij wet. Saillant detail: alle poepjes uit Belgie en Frankrijk drijven doorgaans langzaam maar soms ook snel Nederland in via de zo geroemde maar ook beruchte Maas. Moet er ook een zegeltje aangebracht worden op de Écluses de Lanaye?? De stand van zaken in Duitsland ken ik niet.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: We mogen nog even

Berichtdoor kajoe » 17 Dec 2021, 10:50

als men het toch door wil voeren moet men het ook doen bij alle en dat wil zeggen alle rijn en binnenvaart plus passagiers schepen en de charter vaart .
hiervan heeft maar een deel de mogelijkheid om de fecaliën naar de wal te pompen .
en dan is er nog heel wat dat ook op het water loost ,gelukkig zie je niet meer al die pijpen die de rijn in liepen met de meest mooie kleuren van Gorkum tot bazel en waar zeer velen nog in zwommen .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: We mogen nog even

Berichtdoor jkb » 26 Dec 2021, 14:51

Mag je echt nergens in Frankrijk in de wateren waar je doorheen vaart zwemmen? Ik weet niet of ik dan nog naar Frankrijk wil met onze motorboot.mvg Jan
jkb
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: We mogen nog even

Berichtdoor quichot » 26 Dec 2021, 17:02

jkb schreef:Mag je echt nergens in Frankrijk in de wateren waar je doorheen vaart zwemmen? Ik weet niet of ik dan nog naar Frankrijk wil met onze motorboot.mvg Jan

Overal waar ik lag in Frankrijk heb ik gezwommen. Daar kraait geen haan naar. Nou ja, niet in snelstromende rivieren, maar dat wil je ook niet.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: We mogen nog even

Berichtdoor jkb » 26 Dec 2021, 17:03

Dank! Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: We mogen nog even

Berichtdoor quichot » 26 Dec 2021, 17:27

broekie schreef:https://www.watersportverbond.nl/nieuws/verzegelingsplicht-uitgesteld-overgangstermijn-opgenomen/?mc_cid=fc1e1a695f&mc_eid=a46b9efd23&fbclid=IwAR3DkaIy4vYlQQvnLP-tMVSkCydaQahAA9YAqDYH4y-7Rl-WPcoA2oVKy8g

Terecht. Zitten we nou net op te wachten, het optuigen van een peperduur handhavingsregime terwijl je nog vrijwel nergens buiten jachthavens je tank kunt laten leegslobberen.
En dat, ja, schiet maar, voor die paar drollen.
Jaren 50. Ik kreeg zwemles in het vijfcentenbadje, een natuurbad aan het Nieuwe Diep in Amsterdam waarvan de toegangsprijs letterlijk 5 cent was. De plees, een gat in de steiger, stonden naast de kleedhokjes op diezelfde steigers.
De badmeester leerde ons als eerste hoe te handelen bij het waarnemen van een drol. Dan moesten we roepen (ik verzin dit niet) 'badmeester, drol!' Dan kwam de goede man met een schepnet om de boosdoener uit het ondiepe te scheppen (de drol, niet de leerling). Gevolgd door het plat Amsterdamse bevel: 'Uitdrijve, as je zinkt, jammer!'
Laatst gewijzigd door quichot op 26 Dec 2021, 17:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: We mogen nog even

Berichtdoor jkb » 26 Dec 2021, 17:48

En eigenlijk vreemd dat wel vaak wordt gemeld dat er geen of niet werkende afzuigstations zijn, maar dat niet fors wordt aangedrongen op de handhaving door de overheid van de verplichting om die afzuigstations te hebben. Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: We mogen nog even

Berichtdoor quichot » 26 Dec 2021, 18:02

Er wordt teveel in hokjes gedacht. Recreanten liggen in jachthavens, dús kunnen overal van het zwartwater af. Ze zien me aankomen! :D
Het is typisch weer zo'n D66-initiatief, die weten altijd precies te vertellen wat goed is voor de burger. Kan even niet op 's mans naam komen, maar hij heeft in de USA gekeken, en wil het Amerikaanse model over de Nederlandse watersport leggen. Een totaal andere vorm daar. Of de oceaankusten, of de grote meren, feitelijk binnenzeeën. Binnenvaart bestaat daar niet of nauwelijks.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: We mogen nog even

Berichtdoor kajoe » 26 Dec 2021, 18:11

nee daar in het diepje zwemden we niet al die drollen nee veel beter was het zwemmen op het buiten ij bij de derde bocht zo noemden we dat dat was waar de Electra mast stond en voor hen die het weten een klein eindje verder kwam de grote strontpijp van Amsterdam in het IJsselmeer uit tegen over de ijtoren dat met de Schellingwoude school verder zwommen we in het ij /ijdijk hardstikke schoon???? alle troep werd daar geloost en dus ook de stront van de 3x2 woonhuizen die daar stonden maar ach wij kinderen konden wel tegen een stootje.
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten