Hoe speedboot meenemen?

algemene discussies

Hoe speedboot meenemen?

Berichtdoor Roger1985 » 10 Aug 2021, 13:49

Hallo

Ik zou graag eens mijn idee willen delen en willen weten hoe jullie dit soort dingen oplossen.
Ik ben eigenlijk altijd bezig geweest met speedboten, vroeger wel een kajuitsloep gehad van 5 meter maar eigenlijk nooit een weekend mee weg geweest (ik was toen 14).
Nu, meestal ben ik in de zomer te vinden in Nederland.
Met het Nederlandse weer heb je dus niks aan een speedbootje als het regent. En een jaar of 2 geleden begon het eigenlijk te kriebelen voor iets met een kajuit. Het regende en ik zag een koppeltje op hun boot zitten lekker droog en gezellig.
Nu zou ik dus graag in plaats van mijn camper een kajuitboot willen om weekends en zomervakanties mee weg te gaan.
Alleen, ik ga nergens heen zonder mijn speedboot (14ft).
Hoe doen jullie dat? Een gigantisch jacht waar mijn Almar achterop kan met davits is niet de bedoeling en financieel ook niet haalbaar.
Slepen jullie zoiets gewoon achter jullie aan? Aan zij slepen? Maar dat lijkt me dan weer moeilijk met aan/ afmeren en manoeuvreren.
Roger1985
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 09 Aug 2021, 18:25
ligplaats: Maastricht
info: Almar 14e 1964
Johnson 60 V4 1964

Re: Hoe speedboot meenemen?

Berichtdoor Amersfow » 10 Aug 2021, 14:59

Beste manier om een bijboot mee te nemen is in de davids. Maar dat zal bij 14ft wat lastig worden. Ik denk dat een diep-V lastig te slepen is, die gaat alle kanten op. Misschien kun je met 2 touwen kruislings dat wat beperken. Anyway, ik vind slepen van een bijboot niks. Gedoe bij afmeren, sluizen, afremmen. Als ik jou was zou ik een 2,70 RIB kopen en die in de davids hangen.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten