Zuidlaardemeer tanken, niet meer

algemene discussies

Zuidlaardemeer tanken, niet meer

Berichtdoor Robby » 25 Jul 2021, 13:33

Allround Watersport aan het Zuidlaardermeer heeft besloten om door een conflict met buurtgenoten per direct te stoppen met de verkoop van brandstof. Hij verkocht aan het water B0 diesel en 100+ benzine. Is nog niet bekend of het een voorlopige of definitieve beslissing is.

Weet iemand of er in de buurt van Groningen nog een B0 diesel tankstation aan het water zit?

Gr. Robby

Edit: Dit gevonden Reitdiep haven iemand hier ervaring. En met de brandstof " Gulf Dieselbrandstof NEN-EN590 " als ik er op google lijkt het blauwe diesel, dus GTL ?
Gebruikers-avatar
Robby
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 22 Mrt 2019, 23:09
ligplaats:
info: Kotter

Re: Zuidlaardemeer tanken, niet meer

Berichtdoor Kwokko » 25 Jul 2021, 19:15

Robby schreef: En met de brandstof " Gulf Dieselbrandstof NEN-EN590 " als ik er op google lijkt het blauwe diesel, dus GTL ?

Die norm heeft niks met Biodiesel te maken.
In de huidige standaard diesel(B7) wat je onderweg tankt ,daarvan is 7% vetzuurmethylester.
Dat halen ze uit bv rapsolie.
GTL is totaal iets anders ,evenals blauwe diesel.

Ik heb het ook gelezen in het nieuws dat hij ermee stopt.
Afgaande op zijn uitspraken , geef ik hem geen ongelijk.

En ik zie Reitdiephaven nog geen alternatief worden voor Meerwijck.
Dat wordt jerrycans met diesel sjouwen,al heb ik wel begrepen dat hij(JS) ,dat over zijn terrein niet zal toestaan.
En geef hem eens ongelijk?
Kwokko
 

Re: Zuidlaardemeer tanken, niet meer

Berichtdoor Robby » 25 Jul 2021, 22:23

Je hebt gelijk Kwokko, de diesel in Reitdiephaven is geen blauwe diesel en geen GTL, iets te snel mijn google onderzoek gedaan :x .
Heb het nagevraagd bij Reitdiephaven en het is inderdaad dezelfde diesel die je bij een "weg"tankstation koopt.
Er is wel Bardahl toegevoegd tegen de bacterie groei.

Ben helaas net een week te laat om vol te tanken voor de vakantie bij JS daarom zoekende naar een tankstation langs het water vanaf het Zuidlaardermeer richting Friesland en zo kwam ik bij Reitdiephaven. Maar tank graag B0 omdat ik dat de laatste tijd altijd tank.

En ik ben niet blij met de beslissing maar geef hem ook gelijk, een soort van niet boos maar teleurgesteld ;) .
Gebruikers-avatar
Robby
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 22 Mrt 2019, 23:09
ligplaats:
info: Kotter

Re: Zuidlaardemeer tanken, niet meer

Berichtdoor Kwokko » 25 Jul 2021, 23:37

Robby schreef:En ik ben niet blij met de beslissing maar geef hem ook gelijk, een soort van niet boos maar teleurgesteld ;) .

Of het een blijvertje is ,weet ik niet.
De website in in ieder geval nog niet aangepast.
https://www.allroundwatersport.nl/jacht ... ardermeer/

En waar je nu komende vanaf Westerbroek naar Friesland kan tanken ,weet ik niet.
Via Zoutkamp kun je terecht bij Hunzegat Zoutkamp en bij Lunegat DNZ.
En ook nog bij de Waterwolf aan het Reitdiep.
https://www.dewaterwolf.nl/

Maar via het PMK weet ik er geen ééntje.
Ik kom daar nooit.
Kwokko
 


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten