Leveringen door corona

algemene discussies

Leveringen door corona

Berichtdoor Biertje1985 » 02 Jun 2021, 12:01

Beste, Forumleden

In een paar kleine gevallen is materiaal uit de watersportwinkels door Corona perikelen niet meer leverbaar.

Het grootste probleem wat ik op dit moment heb is dat ik een boot aan het opknappen ben waarbij 10 van de 12 bestelde rechthoekige patrijspoorten missen doordat
deze niet meer leverbaar zijn. (Leverproblemen uit india) ik heb de gaten al gemaakt dus ik zit mooi met de gebakken peren. Levertijd onbekend.

Ik vraag me af hoe groot dit probleem is? Wie hebben hier nog meer mee te maken?
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Leveringen door corona

Berichtdoor heuvels » 02 Jun 2021, 13:54

Lijkt een gevalletje "wet van Murphy". Gaten dan maar provisorisch dichtmaken totdat de patrijspoorten komen. Hopelijk juiste maat.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Leveringen door corona

Berichtdoor Biertje1985 » 02 Jun 2021, 15:01

Ja, Stalen boot, oude ramen dichtgelast nieuwe besteld met 3 weken levertijd. Blijken dus niet te komen voorlopig.
Vetus heeft vrij hoge patrijspoorten in hun assortiment. Ik kan tot dusver ook geen andere patrijspporten vinden die er dicht bij in de buurt komen helaas.

Echt balen.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Leveringen door corona

Berichtdoor bas » 02 Jun 2021, 18:32

Yup, schrale troost maar het is niet alleen met boten maar met zo ongeveer alles momenteel.
Voor ons project wachten we al een poosje op een stuurpomp waarvan niemand kan zeggen wanneer en of die nog komt en thuis ben ik aan het verbouwen en dat is van hetzelfde laken en pak. En wat wel leverbaar is daar vliegen de prijzen van omhoog momenteel.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Leveringen door corona

Berichtdoor Kwokko » 02 Jun 2021, 22:48

Biertje1985 schreef:Ja, Stalen boot, oude ramen dichtgelast nieuwe besteld met 3 weken levertijd. Blijken dus niet te komen voorlopig.

Als die hier op zitten ,zal het wel ietsje meer worden dan voorlopig niet.
https://www.ndtv.com/world-news/mv-x-pr ... re-2452140
Kwokko
 

Re: Leveringen door corona

Berichtdoor broekie » 03 Jun 2021, 09:02

Wij importeren maandelijks containers staalproducten uit Azie.
Prijzen per FCL (full container load) zijn zeer sterk gestegen. Om aan een container en plek aan boord van een schip te komen was moeilijk.
Alle leveringen zijn tot nu toe aangekomen, vaak met vertraging van weken.

We hopen dat alles stabiliseert en de prijzen zakken, ook van staal.

De Suez blokkade was spannend, maar het schip waar onze producten opstond in die periode kon een week nadat het kanaal vrij was, soepel door.
Hij was tijdens de blokkade in diverse Aziatische havens aan het laden. De vraag was toen nog, omvaren of aansluiten.
Net op tijd kwam de vaarweg vrij.

Wachten op de volgende calamiteit in de wereld. Want we komen weer op stoom en het gaat opnieuw niet vlug genoeg allemaal.
We willen ook meer, meer, meer voor minder. Maar het milieu moet wel gespaard worden. Tenminste, dat roepen we rond. :D
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2541
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten