Officiele papieren

algemene discussies

Officiele papieren

Berichtdoor PARO » 17 Mei 2021, 11:46

Hoi, mag men copy's aan boord hebben van verzekering en zo meer of moeten dat de originele documenten zijn?
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Re: Officiele papieren

Berichtdoor Kwokko » 17 Mei 2021, 12:04

PARO schreef:Hoi, mag men copy's aan boord hebben van verzekering en zo meer of moeten dat de originele documenten zijn?

Waarom zouden dat geen kopies mogen zijn?
Sterker nog ,iemand die zijn boot niet verzekerd,heeft niks bij zich.
Je bent niet eens verplicht in Nederland om te moeten aantonen als de desbetreffende ambtenaar erom zou vragen,dat je je verzekeringsbewijs moet tonen.
https://www.anwb.nl/verzekeringen/bootv ... /verplicht
Kwokko
 

Re: Officiele papieren

Berichtdoor PARO » 08 Jun 2021, 18:19

PARO schreef:Hoi, mag men copy's aan boord hebben van verzekering en zo meer of moeten dat de originele documenten zijn?


Ik kom hier even op terug; in Belgie: vandaag controle FOD op de nieuwe regeling van oktober 2020.
Men vereist de originele documenten zoals verzekering, vlaggenbrief, inschrijving en noem maar op.
Het hang er wel vanaf wie controleerd, zal meer en meer gebeuren, den enen laat het blauwblauw den andere zal vermanen.
Ik had enkel copy's maar controleur gaf het advies en was tevreden.
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Re: Officiele papieren

Berichtdoor Kwokko » 08 Jun 2021, 18:41

PARO schreef:Men vereist de originele documenten zoals verzekering, vlaggenbrief, inschrijving en noem maar op.
Ik had enkel copy's maar controleur gaf het advies en was tevreden.

Dit verbaasd me ,want wie krijgt er nu tegenwoordig nog een polis toegestuurd van zijn verzekeraar?
Ik in ieder geval niet.
Ik kan dat ding downloaden van hun site ,dus dat wordt altijd een door mijzelf geprint "document".
Er zal nooit een watermerk o.i.d. in staan.Origineel? Het is maar net wat je origineel vind.
Qua verzekering hoef je in voertuig ,alleen een groene kaart bij je te hebben ,als je de grens oversteekt.
Dus we kunnen wel weer stellen ,dat België weer een "status aparte" voor zichzelf kweekt.
Kwokko
 


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten