wateroverlast

algemene discussies

Re: wateroverlast

Berichtdoor laserdevil » 07 Jan 2012, 14:25

Het is toch bekend dat nederland voor meer als de helft onder anp. ligt?
En dat er inversteringen gedaan moeten worden om de dijken te versterken en te verhogen?
Waarom gaan we al ons geld in het wegennet proppen , en meer onzinnige uitgaven , als de dijken om verhogen en versterken schreeuwen?
Als de helft onderloopt en we amersfoort aan zee hebben , hebben we aan die ondergelopen snelwegen ook niks meer.
Ja , een groter vaargebied.
Maar , dan heten het toch waterwegen :(
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: wateroverlast

Berichtdoor Onrust » 07 Jan 2012, 17:07

Volgens mij is men vanaf de watersnoodramp van '53 al bezig om ons te beschermen waar nodig. Kijk maar eens naar de waterkering in Harlingen waar vorig jaar de laatste hand aan is gelegd en nu weer die zg. zandmotoren in de Noordzee. Alles om ons te beschermen tegen het wassende water. Nederland barst van de dijken en deze zijn afhankelijk van onderhoud. En onderhoud kost nu eenmaal geld en volgens mij gaat er genoeg van ons belastinggeld naar de dijken e.d. toe. Dat we het niet altijd zien is een ander verhaal.

Het probleem komt helaas niet alleen meer vanuit het westen maar inmiddels ook met grote regelmaat van onze grote rivieren en de hoeveelheden neerslag die er vallen. Als je het goed gaat bekijken zullen wij ons kleine kikkerlandje van alle kanten moeten blijven beschermen tegen het water. Daarnaast worden de eisen die gesteld moeten worden steeds hoger en zullen de kosten alsmaar hoger oplopen. Die centjes om de kosten te kunnen blijven dekken zullen ergens vandaan moeten komen en ik ben er van overtuigd dat wij als kleine burger deze kosten zullen moeten gaan dragen. Laten we eerlijk zijn............ de tijd van zandzakjes aan blijven voeren moet onderhand eens voorbij zijn, toch???

Ik ben bang dat we altijd een strijd tegen het water zullen moeten blijven voeren tenzij er zich een woestijdklimaat aandient. Als dat zo is hebben we straks wel een heul groot strand ;).
Groet,

Cees
MS Onrust
Gebruikers-avatar
Onrust
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:59
Woonplaats: Heerhugowaard
ligplaats:
info:

Re: wateroverlast

Berichtdoor oeds » 11 Jan 2012, 17:45

Steigerpraat
algemene discussies


Dus alle discussies mogen hier gevoerd worden zolang het volgens mij in het nette blijft.
Ik begrijp de topic starter wel en hier in Friesland/Groningen stond het hoog op sommige plaatsen en word er gesproken dat sommige plaatsen niet meer vertrouwd zijn snap ik zijn redenatie wel.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: wateroverlast

Berichtdoor Klaas » 11 Jan 2012, 17:52

nouja, iig voorlopig is het water weer aan het zakken naar zijn oorspronkelijke hoogtes.
maar er ligt inmiddels voldoende sneeuw om straks hier weer problemen te kunnen krijgen als het allemaal gaat smelten :?
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: wateroverlast

Berichtdoor oeds » 11 Jan 2012, 18:03

yep

In het land van de rivieren komt straks weer een hoop water langs.
Laten we het hopen dat daar de voeten ook droog blijven.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten