Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

algemene discussies

Re: Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

Berichtdoor Byl54 » 31 Jan 2021, 11:08

Er komen veel argumenten voorbij, om maar geen vuil watertank te nemen of hier van gebruik te maken. Het is tenslotte de buurman die alles overboord kiepert of zich niet aan de regels houdt.
En zolang er geen handhavers zijn of duidelijke regels maken we er geen gebruik van. (met we bedoel ik uiteraard niet wij).
Ik vraag me altijd wel af waarom de zwemstrandjes zomers afgesloten moeten worden vanwege de waterkwaliteit.
Mocht dit toch komen door de buurman/vrouw, dan hoe is dit op te lossen?
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

Berichtdoor Marie Christina » 31 Jan 2021, 11:16

Komt dat dan van die paar keuteltjes van ons, pleziervaart, die we gedurende een paar weekjes per jaar erin gooien?
Ja dahaaag.
Dat gaat er bij mij dus niet in.
Wat dacht je van de meststoffen van de landbouw?
Wat dacht je van de beroepsvaart?
Wat dacht je van het grijze water dat wel overboord mag en waar genoeg stoffen in zitten die algen zalig vinden?

En nee, het is niet de buurman die schuldig is, ik ben het zelf.
Om voornoemde redenen.

Oplossingen zijn er de afgelopen jaren genoeg aangedragen door de pleziervaart maar worden genegeerd.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

Berichtdoor Byl54 » 31 Jan 2021, 11:29

Natuurlijk komt het niet door die paar keuteltjes van ons, het het zijn al de andere die het doen. En zoals u schrijft het ligt niet aan ons. Maar graag een oplossing.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

Berichtdoor Marie Christina » 31 Jan 2021, 11:47

Ik ga niet herhalen wat ik al een paar maal gezegd heb ;)

(Edit: eigenlijk is alles hier een herhaling van wat al gezegd is. :) )
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

Berichtdoor Rene » 31 Jan 2021, 12:19

Ik vraag me altijd wel af waarom de zwemstrandjes zomers afgesloten moeten worden vanwege de waterkwaliteit.


Wat dacht je van blauwalg, de strandjes worden echt niet gesloten door langs dobberende keuteltjes die denken dat ze een onderzeeër zijn.

Kom jij eens met een goed uitgewerkt plan dat wel werkt, en de watersporter niet op kosten wordt gejaagd.
Zoals Marie Christina ook zegt: die paar keuteltjes die wij als watersporter overboord lozen, daar wordt de natuur niet anders van.

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 395
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

Berichtdoor broekie » 31 Jan 2021, 12:26

Dat noemt men laag hangend fruit plukken van Den Haag.
Het middel is vaak erger dan de kwaal om iets op te lossen, maar je doet wat voor de bühne.
De grotere vervuilers zijn lastiger aan te pakken.

Twee-takt weren uit de Amsterdamse gracht is ook zoiets.
De immense hoeveelheid cruise- en rondvaart boten brengen teveel geld op om te limiteren.

Ik wacht het rustig af, tot die tijd is mijn motto nog steeds:
De kortste weg naar buiten.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

Berichtdoor Marie Christina » 31 Jan 2021, 14:12

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

Berichtdoor aadbloem » 31 Jan 2021, 15:02

De strandjes die hier in de buurt afgesloten worden zijn altijd de op dat moment lage wal strandjes waar het groen als een tapijt op het zand ligt te stinken. Blauwalg en inderdaad echt geen drolletjes. Nu is het wel zo dat we die drolletjes tegenwoordig verpulveren dus dorgaans zal je ze niet vinden. Ik lees nooit in de zwemwaterkwaliteit rapportages dat meren en plasjes gesloten worden voor zwemmers vanwege menselijke bacteriele verontreiniging. Ik kan niet beoordelen of onze weeceetjes de blauwalg wordt gevoed, ik heb altijd begrepen dat dat door fosfaten komt. De afwas en de wasmachine maar die mogen we nog gewoon overboord zetten (grijs water). Ik zwem al 50 jaar in de Kagerplassen en omstreken en vooralsnog nooit een ziekte opgelopen. Regelgeving om het water gezond te houden leidt nu al tot overmatige plantengroei. Kan die D66 meneer daar zich misschien beter mee bezig gaan houden? De Kever, een van de plassen op de Kaag is overal 2 meter of minder diep en de planten staan al tegen de boot en je zwemt met je benen in de bladeren. Omdat het water inmiddels al prachtig schoon is..... Zou het echt zo zijn dat die watersporters in drie maanden zoveel poepen dat deze plassen stinkende zieke riolen zijn?? Dit is echt zo'n dingetje voor de buhne, een carriere klusje van "kijk ik ben daar mee bezig" stem D66 :x :x
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

Berichtdoor Rene » 31 Jan 2021, 15:24

Dit is echt zo'n dingetje voor de buhne, een carriere klusje van "kijk ik ben daar mee bezig" stem D66


Perfect verwoord !! ;)

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 395
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: Stem in maart op D66 want D66 krijgt het voor elkaar

Berichtdoor kajoe » 31 Jan 2021, 15:59

ik vind het best dat men wat wil doen op plekken met grote concentraties van jachtjes maar daar waar 10 charterschepen liggen die wel buitenboord lozen vind ik dat daar ook wat aangedaan moet worden .
in vroegere dagen loosden rijn passagiers schepen hun victualien tanks rond 12 uur nachts maar in die rijd voeren er nog niet zo veel een handje vol nu met honderden van die dingen op de rijn zou dat een puinhoop worden dus ik hoop maar dat deze tegenwoordig naar de wal lozen zo ook met charter schepen .
wij moesten hier en iba instalatie plaatsen wij loosden naar een beerput en het afval water en dergelijke gaat nu via die dingen ,blijkt late dat dat niet hoefde in principe konden wij rechtstreeks op het kanaal lozen net zoals het op schepen gaat .maar goed pech gehad .
ik zie het een beetje dat het zo is dat waar niet meer rechtstreeks geloost word het riet bv minder groot word ook was het belangrijk voor aaseters onder water en goed voor de vis stand maar ja .
goed het is niet alleen de strond maar vooral de chemicaliën en medicijnen die mee komen plus papier .
tj en als iedereen een elektrisch toilet had waar alles vermaalt werd viel het niet zo op maar bij die andere dingen komen drollen en papier boven drijven en dat is niet zo,en smakelijk gezicht .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten