Petitie behoud IJsselmeer.

algemene discussies

Re: Petitie behoud IJsselmeer.

Berichtdoor ErikH » 18 Sep 2020, 22:57

Popeye schreef:Vreemde reactie van iemand die vaart!


Hier in de Randstad worden de mensen letterlijk op elkaar gepropt terwijl er een paar kilometer verderop een letterlijke zee van ruimte is. De steden mogen alleen groeien binnen de huidige gemeentegrenzen, dat betekend dus volproppen, hoogbouw, overvolle wegen en in het algemeen meer overlast van elkaar. Ik zou graag zien dat we dit probleem oplossen door het Markermeer deels in te polderen, daarbij kan er een prachtig stuk vaarwater behouden blijven en ook kan er nieuwe natuur gecreëerd worden. Aan de andere kant van de dijk mag wat mij betreft een gebied van, laten we zeggen, 10x10km volgedouwd worden met zonnepanelen en windmolens. Ik vaar er graag een stukje voor om op mijn tochtje Enkhuizen - Stavoren en kan dan genieten van de technische vooruitgang die we dan geboekt hebben. Per slot van rekening staat daar dan op een schone manier een halve kolencentrale te draaien. Maar nee, er is gekozen voor nog vollere steden, een open Markermeer met natuurwaarde 0,0 en een paar eilandjes waardoor we de schijn ophouden met goed natuurbeleid bezig te zijn. Als er dan plannen zijn om op min of meer grootschalige manier d.m.v. windmolens of zonnepanelen schone energie op te wekken dan staat er onherroepelijk een kleine actiegroep op die daar tegen is om onbenullige redenen (wijds uitzicht wat je toch niet hebt vanuit je woning achter de dijk). Elke minderheid, hoe klein ook, krijgt na jarenlang zeuren en getouwtrek z'n gelijk in Nederland.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Petitie behoud IJsselmeer.

Berichtdoor pascall » 19 Sep 2020, 05:19

Blijkbaar vinden mensen het prettig om als kippen op elkaar te hokken want de buitengebieden lopen leeg.
Eigen keus dus.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Petitie behoud IJsselmeer.

Berichtdoor Popeye » 19 Sep 2020, 09:33

pascall schreef:Blijkbaar vinden mensen het prettig om als kippen op elkaar te hokken want de buitengebieden lopen leeg.
Eigen keus dus.

Mvg,

Pascal.


In Ganzendijk is volgens mij nog wel plek! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Petitie behoud IJsselmeer.

Berichtdoor bas » 19 Sep 2020, 10:29

Moet eerlijk zeggen dat ik de ontwikkeling rond die zonnepanelen ook een beetje bezopen vind. Plak al die hoogbouw, distributiecentra, en andere grote panden lekker vol zonder daar weer natuur, landbouw of recreatiegebied voor op te offeren. Voor de energiebehoefte goed mogelijk alleen Moet je dan als energieboer ineens om de tafel gaan zitten met de eigenaren van die panden....das lastig
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Petitie behoud IJsselmeer.

Berichtdoor jkos » 19 Sep 2020, 11:34

Je hebt echt geen stuk land nodig van 10km x 10km om energie op te wekken.
Op een stuk van 1km x 1km past een pracht van een kerncentrale :mrgreen:
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Petitie behoud IJsselmeer.

Berichtdoor heuvels » 19 Sep 2020, 13:55

jkos schreef:Je hebt echt geen stuk land nodig van 10km x 10km om energie op te wekken.
Op een stuk van 1km x 1km past een pracht van een kerncentrale :mrgreen:
Mee eens, je kunt ook beter af een toe een Fukushima of Tsjernobyl hebben dan wat ons nu boven het hoofd hangt...
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Petitie behoud IJsselmeer.

Berichtdoor Popeye » 19 Sep 2020, 16:22

ErikH schreef:Aan de andere kant van de dijk mag wat mij betreft een gebied van, laten we zeggen, 10x10km volgedouwd worden met zonnepanelen en windmolens. Ik vaar er graag een stukje voor om op mijn tochtje Enkhuizen - Stavoren en kan dan genieten van de technische vooruitgang die we dan geboekt hebben. Per slot van rekening staat daar dan op een schone manier een halve kolencentrale te draaien.


En 's avonds en 's winters starten we dan gewoon de Amercentrale weer op! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Petitie behoud IJsselmeer.

Berichtdoor Popeye » 19 Sep 2020, 16:27

Toevallig kwam ik vanmiddag op de fiets langs een enorme zonneweide in aanbouw bij Fluitenberg. Werd vanmiddag ook nog druk aan gewerkt!
Op naar de 1,5 procent! https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i21948/nederlanders-overschaettn-aandeel-zonne-energie

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Petitie behoud IJsselmeer.

Berichtdoor Kwokko » 19 Sep 2020, 18:09

Popeye schreef:Toevallig kwam ik vanmiddag op de fiets langs een enorme zonneweide in aanbouw bij Fluitenberg. Werd vanmiddag ook nog druk aan gewerkt!
Op naar de 1,5 procent!

Een beetje vreemd stuk is dat uit je link.
Als dat de waarheid is ,waarom steekt de staat dan zoveel bakken met geld aan subsidie in het plaatsen van zonnepaneel weiden?
Logisch met die subsidies ,dat men gek ik op zonnepanelen.
Op naar de 1,5 procent?
Ik denk dat het stuk uit je link ,ook een grote zwetsverhaal is.
Stemmingmakerij ,en verder niks.

Maar of we door moeten gaan met bv het IJsselmeer volleggen met zonnepanelen is ook niet goed.
Leg ze maar op de vele daken van loodsen o.a. in de havens.
Er is daar nog een hoop ruimte te winnen.
Kwokko
 

Re: Petitie behoud IJsselmeer.

Berichtdoor Popeye » 19 Sep 2020, 20:51

vooruit, dan het CBS maar, alleen is dit bericht uit 2019.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/22/aandeel-hernieuwbare-energie-naar-7-4-procent

Wat onze overheid doet is trouwens niet altijd logisch. Tesla's, windmolens en zonnepanelen subsidiëren, en dat laten betalen door mensen die niet de mogelijkheid en het geld hebben om die aan te schaffen.
Op mijn laatste tochtje zag ik grote loopstallen waarbij het dak helemaal vol lag met zonnepanelen. Gewoon een extra inkomstenbron voor de boer!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten