echte watersporters

algemene discussies

Re: echte watersporters

Berichtdoor broekie » 28 Aug 2021, 16:54

Je moet even weten waar je moet zijn. Dan nog moet ik diep nadenken in Warmond.
De Marina, inderdaad, daar niet.
Theekoepel mag je niet overnachten of zelfs liggen met grotere schepen.
Aan de recreatie dijk, de koetjes dijk, kun je liggen. Mits plek natuurlijk.
Bij van Leest in de grote sloot ook wel. Daar liggen grote schepen.
Ouwehand zal ook kunnen.
De Koninklijke misschien.

Voor anker kan op veel plaatsen.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: echte watersporters

Berichtdoor quichot » 28 Aug 2021, 18:11

broekie schreef:Je moet even weten waar je moet zijn. Dan nog moet ik diep nadenken in Warmond.
De Marina, inderdaad, daar niet.
Theekoepel mag je niet overnachten of zelfs liggen met grotere schepen.
Aan de recreatie dijk, de koetjes dijk, kun je liggen. Mits plek natuurlijk.
de Koninklijke misschien.
Voor anker kan op veel plaatsen.

Voor anker kan altijd, maar lastig als je even wat boodschapjes wil doen, of een wandelingetje wilt maken, voor 70+ ers.
Theekoepel staat bord: max 10 meter
Recreatiedijk, Koetjesdijk staan borden: max 15 meter.
Daar heb ik dan uiteindelijk toch maar vastgemaakt, hoewel lui op een jacht achter ons ons aankeken alsof we criminelen waren. Geen groetje kon eraf. Keken stuurs de andere kant op. Bij de theekoepel even vastgemaakt omdat ik dat bord niet kon lezen. Hing even aan een springetje, maar toen kwam er al een jachteigenaar vertellen dat wij hier niet mochten liggen.
Ik weet niet hoe strikt handhaving daarin is, maar erg welkom kwam het allemaal niet over.
En de koninklijke? Klinkt al even weinig uitnodigend.

Overigens geen probleem hoor, dan maar niet. Plekken zat waar we wél terecht kunnen. Oude Wetering is wat dat aangaat een positieve uitzondering.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: echte watersporters

Berichtdoor broekie » 28 Aug 2021, 20:47

Oude Wetering, onze huidige thuishaven aan de Braassem.
Je zal denk ik in het stuk tussen de ringvaart en de Braassem hebben gelegen.
Wij liggen bij WSC Braassemermeer. Ongedwongen haven, prachtige plek met uitzicht over het meer.

De Kaag is levendig, veel verschillen. Mooie historische schepen, zeer moderne schepen.
Er wordt veel gezeild, waterski enz. Op het water leuk.
De tijd dat Warmond als dorp leuk was is een beetje voorbij.
De middenstand is nagenoeg weg, een AH is er voor in de plaats.

Omgeving, de dorpen, bollenvelden en weilanden zijn er nog wel om te wandelen. Wat we graag doen.
De kust is dichtbij. Woningen onbetaalbaar.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: echte watersporters

Berichtdoor heuvels » 28 Aug 2021, 21:28

De Kaag... Daar heb ik leren varen, vorige boot lag in Rijnsburg. Ik kom er nog graag, 5½ uur varen van Maassluis, ideale tussenstop voor een trip richting noorden. Liefst aan eiland Kouwenoord langs de Leede. Grotere boten liggen meestal voor anker in 't Joppe en pendelen met een bijbootje naar de wal.
Langs koeieneiland vaak onrustig door illegale snelvaarders, in de haventjes valt het nog mee als je met de boeg richting Joppe ligt.
Vanuit Warmond vaak over Oegsgeester Kanaal naar Katwijk, om over de Oude Rijn huiswaarts te keren. Soms nog even Wassenaar aandoen, leuke haven.
Vanuit Katwijk ook wel de Trekvaart op naar Haarlem, laagste brug wel 1,70 meter maar die kan ik hebben.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: echte watersporters

Berichtdoor quichot » 29 Aug 2021, 10:46

broekie schreef:Oude Wetering, onze huidige thuishaven aan de Braassem.
Je zal denk ik in het stuk tussen de ringvaart en de Braassem hebben gelegen.

Ja, dat stukje bedoel ik. Een oase in een woestijn van afmeerverboden. Zouden meer gemeentes moeten doen.
Aan de buitenkant van jouw jachthaven liggen inderdaad veel mooie scheepjes. Die zijn daar kennelijk wél welkom. Ik zal het onthouden.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: echte watersporters

Berichtdoor sinty » 30 Aug 2021, 22:10

vandaag weer terug naar de haven gevaren 6 dagen warmond geweest in de inham gelegen aan het koetjes eiland
het is inderdaad erg verandert in warmond de laatste jaren , ik zie een 4 tal vaste liggers voor anker of overdags aan de steigers ,handhaving gaat ook met horten en stoten , de ene keer komen ze iedere dag langs om haven geld te innen en zo komen ze helemaal niet meer zoals de afgelopen 6 dagen dus de regels worden weer met een korreltje zout genomen het gaat eigenlijk een beetje weer terug de verkeerde kant op ik zie ook heel veel mensen er niet meer terug , zo jammer het is er zo mooi
inderdaad was de winkelstraat in het verleden gezellig een braderie een marktje etc,,,, daar is niets meer van over ook de steigers aan het koeien eiland zijn zwaar achterstallig ringbolders ontbreken , de paaltjes waar de landvasten om gaan verdwijnen in de inham waar we lagen zaten op een lengte van zo,n 30 meter nog 3 oog ringen aan dat steiger de rest was verdwenen aanmeren tegen de wind uit noord is dan geen makkie als je denkt m vast te kunnen leggen ik heb er al een aantal geholpen waarvan meestal de vrouw op het steiger stond en niks kon vastmaken en de boot vrolijk werd weggeblazen door de straffe noorder wind heb het 3 x meegemaakt in de afgelopen dagen het is zo jammer het is er zo mooi
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: echte watersporters

Berichtdoor broekie » 31 Aug 2021, 07:42

Door de opdeling is Warmond onder Teylingen gevallen.
Toen Warmond nog zelfstandig was, was het watersport belang voor het college groter dan nu denk ik.
Wij kennen veel van de oudere Gemeente medewerkers, waren bv buurjongens van mijn vrouw.
Die komen nog weleens wat doen, zoals vuilzakken wisselen, maar zijn minder betrokken dan vroeger.
Als er iets is, moet je een bericht naar Fixy sturen. Leuk voor een kapotte straatlamp, maar voor de rest is het bureaucratisch.
Vroeger fixten ze dat zonder fixy, even iemand langs sturen en klaar. Nu zit je achter de PC om de klacht te melden en dat doet de ontvanger ook.
Of er iemand naar de plek gaat om te repareren of te controleren hangt af van de hoeveelheid papier of e-mail die er in de opvolgende weken rondgestuurd wordt.
Veel ambtenaren zijn er mee bezig, statistieken gevuld en rapporten worden opgesteld. Het probleem is van minder belang.

Handhaving wordt uitbesteed aan een beveiligings bedrijf vertelde een oude wethouder mij, die sturen studenten langs.
Gemeente ambtenaren is duurder voor de Gemeente rekent men uit.
Maar vaste BOA's die daar de boel echt in de gaten houden en effectieve actie ondernemen is denk ik voordeliger.
De rekensommen van alle extra inzet toen het meermaals volledig uit de hand liep lijken me minder rooskleurig.

Toch vond ik het de laatste keer dat we er waren wel verbetert t.o.v. vorige jaren.
Maar als men verslapt vervalt het snel in de oude situatie denk ik.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: echte watersporters

Berichtdoor broekie » 08 Sep 2021, 20:33

De laatste dagen gezellig gelegen in Warmond.
De Kaag is altijd druk en natuurlijk hardvaarders en feest bootjes, maar het ging wel.
Tot vanmorgen. Er kwam een varend feest ponton het Joppe op. Met boven terras en zelfs vinger steigers die ze neer lieten.
Installeerde zich in het stilte gebied van Koudenhoorn en ging de muziek inregelen.
Wat gebeurt er nu?
Ja hoor, een illegaal festival op het water werd voorbereid.
We hebben het aangekeken en de groepen jongelui werden opgepikt van de steigers.
Er stonden er naast onze boot drie te wachten op de ophaal service, die via een telefoon nummer werd opgeroepen.
Ik vroeg wat er gaande was. Ja een feest was het antwoord.
En hoe weten jullie dat? We zijn uitgenodigd via sociaal media.
En wat kost dat? Niets was het antwoord.
Dus je moet drank kopen daar? Nee hoor, moet je zelf meenemen.
Oh, maar waar verdienen ze dan aan? toen werd het stil.
De 10 meter RIB met twee x 300 PK was er snel en de drie erop.

Het festival barste los en we zijn weggegaan.
Handhaving? Waterpolitie? geen tijd en geen mensen denk ik.
De derde Corona golf is in zicht. Boten vol hossende op elkaar gepakte jongelui.
Maar misschien hebben ze allemaal wel een recente geldige test.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: echte watersporters

Berichtdoor sinty » 08 Sep 2021, 21:01

Broekie wij lagen de afgelopen 8 dagen aan het koeien eiland in de 2 de inham op het joppe komende vanaf de zijldijk
Zijn vanochtend teruggevaren naar de haven en ik heb de feestboot ook gezien en de snelle rubberboot
Wij hadden daar eergister tegen t eind van de middag een giga probleem met een zeer grote speedcruiser met flying bridge die vanaf de start toren het joppe overkwam vol gas tot ter hoogte van het strandje daar ging het het gas er af en ze gingen de eerste haven in voorbij het thee koepeltje ze keken nog wel achterom hoe iedereen de lucht inging bij ons was er geen houden meer aan een komplete steigerpaal brak af en al me lijnen stuk was een schip van een meter of 15 wat even voor een hoop ellende zorgde. En wederom geen politie bootje of havengelden innen de afgelopen 8 dagen ik was op zoek naar een leuke bijboot maar achteraf blij dat ik m op dit moment niet had. Ik had niet voor mezelf ingestaan op dat moment ik had gegarandeert de grootste ruzie gemaakt
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: echte watersporters

Berichtdoor broekie » 08 Sep 2021, 21:14

Dan heb je gistermiddag/avond ook die snelle RIB bezig gezien.
Echt niet normaal hoe die lui bezig waren.
Ik denk dat ze 80 tot 100 km/uur wel aantikte.
Motor omhoog trimmen en gaan.

We liggen nu aan de teenagel en zien en horen de bootjes teruggaan.
Zou een winstgevende avond zijn voor de waterpolitie.

Mijn vrouw wil graag in Warmond liggen, maar ik ben er nu wel klaar mee.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten